Az Adidas javára döntött az EUB

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Az Adidas német sportszergyártó, melynek védjegyében három párhuzamos csíkozás szerepel, megakadályozhatja azt, hogy más gyártók cipőin elhelyezett, két párhuzamos sávból álló megjelölést európai uniós védjegyként jegyezzék be - közölte az Európai Unió Bírósága csütörtökön. 

A luxembourgi székhelyű uniós törvényszék ítéletében azt mondta ki, hogy a két párhuzamos csíkozást esetlegesen bejelentett védjegyek tisztességtelenül kihasználhatják az Adidas cipőkön elhelyezett, három párhuzamos sávból álló korábbi védjegyének jó hírnevét.

Az ügy előzménye, hogy a belga Shoe Branding Europe nevű cég cipőire két európai uniós védjegy lajstromozását kérte - a cipőáruk és a munkavédelmi cipők tekintetében - az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalától (EUIPO). A német Adidas felszólalt a védjegyek uniós bejegyzésével szemben.

Az EU-jog alkalmazása

Az Európai Bíróság immár hét évtizedes ítélkezési gyakorlata a tagállami jogalkalmazó számára dzsungelnek tűnhet.

Mikor kell a magyar bíróságnak hivatalból alkalmaznia az uniós jogot?

Melyek a tagállami kártérítési felelősség szabályai?

Melyek az előzetes döntéshozatali kérelem érdemi elbírálásának feltételei?

Könyvünk segít az eligazodásban és választ ad a kérdésekre.

További információ és megrendelés >>

 

Az EUIPO helyt adott az Adidas felszólalásának és megtagadta a Shoe Branding Europe által bejelentett két védjegy lajstromozását. Indoklásában a motívumok bizonyos mértékű hasonlóságára, a védjegyekkel jelölt áruk azonosságára hivatkozott. Valamint arra, hogy fennáll a veszélye, hogy a vásárlók kapcsolatot feltételeznek a védjegyek között, amely által a bejelentett belga márkajel használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas védjegyének hírnevét.

Az uniós bíróság ítéletében helyben hagyta az említett határozatokat. A bírák véleménye szerint az EUIPO nem vétett értékelési hibát, amikor úgy ítélte meg, hogy a bejelentett belga védjegyek használata tisztességtelenül kihasználja az Adidas hírnevét, valamint azt, hogy a Shoe Branding Europe nem fűzött bizonyíték erejű indokokat a bejegyeztetni kívánt két párhuzamos csíkozás használatához.

(MTI)

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!