A hatalom ékköve


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Eheti autótesztünkben az Audi csúcsmodelljét, a Audi Q7 3.0 TDI Quattrót próbáltuk ki. 


10 évet töltött töretlen sikerrel a piacon az első generáció. A második nekifutásra kisebb modellt terveztek, de ezt nem kell komolyan venni. 

5,05 méteres hosszúságával az egyik legnagyobb a kategóriájában 

 

Hiszen csak 37 mm vettek el a hosszúságból és 15 mm–t a szélességből, de még így is hatalmas. 5,05 méteres hosszával amihez majd hárométeres tengelytáv jár, 1,97 méteres szélességével, valamint az 1,74 méteres magasságával a Q7 kategóriájának legnagyobb szereplője. 

600 Nm maximális forgatónyomatékával és 272 lóerejével a Q7 6,3 másodperc alatt elérheti a 100 kilométeres tempót 

 

Az Audi inkább a súlyra koncentrált. Karosszériája 41 százalékban alumínium elemeket tartalmaz és a futóművét is részben ezzel az anyaggal tervezték. Könnyűszerkezetes koncepciójának köszönhetően az új Q7 üres saját tömege két tonna alatt marad. 

A légrugózás előnye a hihetetlen kénnyelem 

 

Az új Q7 a Q-család jellegzetes dizájnelemeit hordozza. A Singleframe hűtőrács és az új opcionális, LED-es fényszórókban a nappali menetfény markáns, kettős nyíl alakú világítási képet rajzol, amivel igazán egyedivé válik az arculata, a nagy csomagtérajtó körbeöleli a D-oszlopokat, amit az első generációtól örökölt. 

Fékezett utánfutó vontatását csak 2,7 tonnáig enged a gyár

 

Látványra még hozzátesz, az S line csomag, sportosabbak a lökhárítói, fényezettek kerékívek és jár hozzá egy tetőlégterelő. Ezeket egészítik ki az ajtók alsó részén elhelyezett díszbetétek. 

Hihetetlenül tágas, felszereltsége pazar, első osztályú a kényelem 

 

A hathengeres V-elrendezésű dízelmotor 272 lóerős, talán soknak is tűnik, de álló helyzetből való induláskor érezzük, hogy ehhez a tömeghez kell ennyi mozgató erő. 

A 8,3 colos központi kijelző induláskor bújik elő és gyönyörű képet ad

 

Mindez kiegészítve a quattro hajtással, amely alapból 60:40 százalékban oszt nyomatékot a hátsó tengely előnyére, no meg az észrevétlenül, de rendkívül gyorsan kapcsoló új fejlesztésű tiptronic váltóval. Így a TDI fáradtság nélkül sprintel 234 km/h sebességig és 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. 

Jó tapintású minden gomb, a nagy érintőpad könnyen kezelhető

 

A drive select kapcsoló a légrugózással összekötve hét futóműállítási lehetőséget kínál. Off-road üzemmódban az alapálláshoz képest 60 mm-t emelhetünk, autópálya tempónál pedig automatikusan 15 mm-t süllyed a karosszéria. 

A fő műszerek közötti LCD kijelzőn szinte minden információ elérhető

 

A légrugózás további előnye a hihetetlen kénnyelem a legrosszabb utakon is, de kanyargós úton sem lehet zavarba hozni. Bármilyen állásban is legyen a magassága, csomagtartóból vezérelve a legmélyebb pontra ereszkedik a könnyebb pakolás érdekében. A kormányzás viszont nem sok visszajelzést add, talán ezt egy kicsit túl finomra hangolták. 

Torsen-differenciálos összkerékhajtást kapott a legjobb fajtából 

 

Belül hihetetlenül kényelmes, óriási a belső tér, egyszerűen jó érzés benne ülni. Az S line felszereltség belül is megmutatja magát, szép formájú az új, 3 küllős bőr sportkormány, vastagsága pont megfelelő, a gombok sem tolakodóak rajta. Minden anyag és szín gondosan összehangolt harmóniában áll, minőségük kiváló. A szellőző rostélyok sávja végigfut a műszerfalban középen és az utas oldalon, ezzel is hangsúlyozva a belső tér szélességét. Az új MMI all-in-touch kezelőfelület a nagy érintőképernyőjével a kezelést egyszerűvé teszi, innen irányíthatjuk a fontosabb alkalmazásokat, mint a járműbeállításokat, navigáció, telefon és a média. Ehhez tartozik a műszerfal tetejéből kiemelkedő 8,3 colos kijelző, háromdimenziós térkép megjelenítéssel. A hifi alapból Bose gyártmányú, de 19 hangszórójával és 558 watt teljesítményével nem érheti panasz. 

Az ára 18 millióról indul, de a végösszeg a tesztautó esetében ez könnyedén elérte a 28 milliót

 

Elöl az Alcantara sportülések kényelme kifogástalan, hosszú távon fejtik ki legjobb hatásukat, az elektromos gerinctámasz állításával hosszú órák is kényelemben telnek. A második sorban sem lehet panasz, a fejtér a lábtér és az ülések kényelme adott, a két szélső hely plusz még fűthető is és a támlák is állíthatóak. Természetesen a 4 zónás klíma és a hatalmas, kétrészes tetőablak tovább fokozzák a második sor hangulatát. A csomagtér alaphelyzetben is hatalmas, 890 literes, lehajtott ülésekkel 2075 liternyi csomagot képes befogadni.

Városban kicsit nehezebb vele, de ha kell, magától parkol

 

Megfelelő biztonság nélkül nem is lehetne hatalmi játékos, de a Q7 ebben is a kategória legjobb formáját hozza, hiszen a legjobb eredménnyel díjazták a Q7 nyújtotta biztonságot. Az Audi egyik fontos építőeleme a baleset-megelőzés és a gyalogosvédelem. 

Elektromos mozgatású a csomagtérajtó, amely körbeöleli a D oszlopot 

 

Az „Audi pre sence city“ rendszer 85 km/óra sebességig figyeli, ha kritikus menethelyzetet észlel, figyelmezteti a vezetőt, de szükség esetén a rendszer teljes erejű vészfékezést is végez. De további különlegességek is a rendelkezésünkre állnak, mint a közlekedési torlódás asszisztenssel ellátott sebességszabályozó, a vontatmány- és a hátsó, keresztirányú forgalom asszisztens.

Esti fényeknél is tökéletes, és egyedi a hangulata

 

Amivel az élre kerül a konkurensekkel szemben az a futóműve és maga a Q7 működésének kulturáltsága, kifinomultsága, de műszaki tudása is elképesztő.

Hatalmas csomagtér, már szinte pazarló méretekkel

 

A hatalmas dízel hangtalanul végzi a dolgát, menetszélből és az elképesztő méretű kerekek gördüléséből semmi nem jut a bent ülőkhöz. Bent pedig a finom anyag használat ezek tökéletes minősége, nem utolsó sorban a látványa és a hangulata, ami tovább erősíti pozícióját ebben a kategóriában.      

(Fotó: Buday Dénes)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.