Abarth 695C Rivale – Egészen elképesztő


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Még hogy a hajózást és az autózást nem lehet egy lapon említeni? Remek ellenpélda erre az Abarth legújabb, parázsról pattant kis csodajárgánya, amely az olasz Riva hajógyár közös együttműködéséből született. A vászon- és fémtetős kivitelben egyaránt elérhető, erősen limitált példányszámú széria különleges megjelenésével hódít, természetesen a nyár közeledtével a cabrio modellt tettük próbára.


A 695 Rivale modell elegáns, összetéveszthetetlen és kivételes menetdinamikát ígér. Az alapul szolgáló Fiat 500-as formavilágát már jól ismerhetjük, még Abarth köntösben is, de ebben a modellben igazán az apró részletekben lehet elveszni. Már a látványa sem mindennapi, fényezése a Riva Sera kék és Riva szürke bicolor fényezést kettős akvamarin díszcsík választja el, amely az övvonalnál végigfutva a hajók „szépségvonalát” idézi.

Az autó stílusát az olasz Riva hajógyár új fejlesztésű „56 Rivale” modellje ihlette – az egyik legdinamikusabb, egyben legtakarékosabb hajó, amelyet a Sarnico-i hajóüzem valaha épített

1045 kg tömegét 180 lóereje 6,7 másodperc alatt röpteti százas tempóra

Az ajtókilincsek, a csomagtérajtón található „695 Rivale” felirat és a hátsó lökhárítók selyemfényű krómborítása, valamint a csomagtér selyemfényű krómbetétje egytől egyig a yachtok kifinomult vonalvezetését idézik és az új Riva hajókon megtalálható oldalsó rostélyokra emlékeztető elem még inkább összetéveszthetetlenné teszi az autót.

Nem lesz a szomszédok kedvence, hidegen és alacsony fordulaton mélyen és öblösen „zenél” a kipufogó

Belseje akár egy luxusautóé is lehetne, Mahagóni helyett karbon-csomaggal is rendelhetjük

Sport módban akár G erőket is mérhetünk, balra a kicsi műszer a turbónyomásjelző

Pöttöm motorházteteje alatt egy 1,4 literes T-Jet motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Dinamikában nincs hiány, súly-teljesítmény aránya a sportkocsikat idézi, 1045 kg tömegével 5,8 kg/lóerő értéket ígér. Így szinte lenyűgözőek a menetteljesítmények, végsebessége 225 km/óra, melyet laza könnyedséggel megfut, de 150 felett már komoly szélzajjal kell számolnunk. Álló helyzetből 6,7 másodperc alatt pattan százas tempóra. Sport módban valami egészen elképesztő a hangja, az Akropovič rendszer kitesz magáért, nincs is ínyünkre normál módban használni. Csukott tetővel és ablakokkal is minden hangszín tökéletes hatást gyakorol ránk, olyan mély hangokat hallat, hogy a vászontetőnek nem sok esélye van a zajok szűrésében.

A fekete, négy rögzített dugattyús első nyereggel szerelt Brembo-fékek brutális hatással dolgoznak

Nem igazi cabrió az 500C modell, de napfényfürdőt így is eleget kapunk

A kis csibész szénszálas kipufogóvégein leginkább alacsony fordulaton dörmögteti hangját, 2500/perc fordulat felett inkább keményen fújtat, míg motorfék esetében egyszer-egyszer elcsíphetünk egy-egy durrogást, de legtöbb esetben ércesen, zsigerből rezegteti hangszálait. Sport módban kormányzása kemény, erős kezeket kíván, hiszen 180 lóereje óriási igénybevételnek teszi ki az első-kerékhajtású rendszert, ez különösen igaz egy erős kanyarból való nagygázas kigyorsításkor, ahol így könnyen alulkormányozottá válik kis méregzsákunk.

A kékszínű bőrülések inkább kényelmesek, ilyen teljesítmény mellé jóval sportosabb üléseket várnánk

Alumínium pedálok, a szénszálas kipufogóvég és a plakett a limitált modellről tanúskodik, tesztautónk az 1005. darab a sorban

Természetesen a nyugalom megőrzése érdekében normál módban is használható, ilyenkor visszafogottabbá válnak a hangok, lágyabb a kormányzás és nem utolsó sorban a futómű is puhábbra veszi a figurát. Sebességváltója, ahogy a többi Abarth modell esetében, ötfokozatú, de jelen modellünkben ez manuális, amely finoman, de határozottan kapcsolható. A kar végén pedig szépen kidolgozott, nagyra sikeredett jó fogású, fa gömböcskét tapogathatunk.

17 colos, fényes szürke kivitelű Supersport könnyűfém keréktárcsákhoz Koni futómű-technológia társul

A négyhengeres, 1,4 literes erőforrás hihetetlen dinamikát biztosít, kemény feladat ez az első tengelynek 

Belső tere önmagáért beszél, a kék bőrbelső igazi stílusos utazással ajándékozza meg, hozzá a Mahagóni csomag választásával, mely mahagóni műszerfalbetétet, kormányközépállás-jelzőt, ajtókeretet és váltógombot tartalmaz. A Rivale 7”-os Uconnec rádiórendszerrel szerelt, mely kompatibilis az Android és az Apple CarPlay rendszerekkel. Térképek böngészése, az ideális háttérzene kiválasztása, telefonhívások vagy szöveges üzenetek indítása, mind egyetlen érintéssel, vagy a beépített hangvezérlés segítségével oldható meg. 

Árban nincs apelláta: vagy fémtetőset választunk 8,2 millióért vagy a tesztautónk 8,9 millió forintért lehet a miénk

Az egyedülálló jellemzőknek köszönhetően az Abarth 695 Rivale már megjelenésekor a klasszikus autó státuszába lép, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy részévé váljon az Abarth ama különleges világának, amely kizárólag a legexkluzívabb, műszaki vagy történelmi okokból „gyűjtőinek” minősített autókat tömöríti.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.