Az új Alfa Romeo Giulia 2,9 T-V6 Quadrifoglio


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megérkezett az év legjobban várt modellújdonsága, az új Alfa Giulia. A modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval. Mi most a legerősebb, az 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotort hatfokozatú kézi sebességváltóval próbálhattuk ki.


Ami a dizájnt illeti, az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. A külső kialakítása szoborszerű, egy ugrani készülő nagymacskára emlékeztet.

A forma önmagáért beszél, tagadhatatlan olasz dizájn

 

Quadrifoglio kivitel üres tömege 1524 kg, a modell tömeg/teljesítmény aránya 2,99 kg/Lóerő. Ezen kivételes eredmények érdekében a mérnökök a tetőlemezt, a motorházfedelet, az első és hátsó légterelőt, valamint az oldalsó kötényeket egyaránt szénszálas anyagból készítették el.

 

A Quadrifoglio kivitel tömege két komponens alkalmazásával tovább csökkenthető: ezek a karbon-kerámia fékrendszer, valamint a szénszálas vázra épülő Sparco ülések. Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia QV egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet.

A hátsó LED-es lámpatest egyedülálló módon hangsúlyozza ki az autó farát

 

De kezdjük is a legfontosabb résznél: 510 lóerős, 2,9 literes V6 BiTurbo benzinmotor.

A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető motor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett V6 BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumíniumból készült (hozzájárulva a tömegcsökkentéshez, különös tekintettel az első tengely terhelésére).

Egy képen minden, ami fontos és amitől egyedi

 

A motor teljesítménye 510 lóerő, forgatónyomatéka meghaladja a 600 Nm-t, ami lélegzetelállító menetteljesítményeket tesz lehetővé: a végsebesség 307 km/óra, az autó álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős benzinmotor a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legkiválóbb tagja, ráadásul meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek.

Jó testvérek, perzselő a látványuk, libabőröztető a hangjuk

 

A hátsó differenciálműbe integrált dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer lehetővé teszi a két hátsó kerékre jutó forgatónyomaték oldalankénti, egymástól független szabályozását. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek.

7 colos színes kijelzővel felszerelt a műszeregység, piros gombbal indul az őrület

 

Ezt tapasztaltuk is, hiszen a versenypályás teszt során kisebb eső zavart bele a gyors körökbe, de Giulia nem jött zavarba, szépen, biztonságosan tette a dolgát továbbra is. De a tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett a Quadrifoglio aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez.

Bőr/alcantara kárpitozású sportülések, piros varrással, tökéletes tartással

 

Ebben nagy szerepe van a világon elsőként alkalmazott innovatív elektromechanikus fékrendszernek is, amely a stabilitásvezérlést a hagyományos szervofék teljesítményével kombinálja. A megoldás nem csupán az igen fontos tömegoptimalizáció és a kisebb pedálrezgés miatt fontos, de a késlekedés nélküli fékhatás, valamint az ebből adódó, rekordkedvező fékutak miatt is: a Quadrifoglio a maga karbon-kerámia fékjeivel 32 méteren teljesíti ezt a feladatot.

A megállást segíti még az ütközésmegelőző rendszer, amely alapfelszerelés az autó minden kivitelében.

Szénszálas alkatrészek a súlycsökkentés miatt, de látványnak is tökéletes

 

Amennyiben nem reagálunk, a vészfékrendszer önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit. Ezen túlmenően a radar és a kamera jeleit megfelelően értelmező gyalogosfelismerő funkció révén a rendszer akár 65 km/óra sebességig képes megállítani az autót.

 

A jármű menetdinamikai jellemzői a vezető igénye szerint módosíthatók. A lehetőségek sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a fejlett takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint a verseny beállítás.

Könnyű táncba vinni és a tökéletes súlyelosztás miatt barátságosan viselkedik

 

Futóműve a Magneti Marellivel közösen kifejlesztett úgynevezett CDC futómű-szabályozási technológia, amely az autó agyaként koordinálja az összes fedélzeti elektronikus rendszer működését.

Élmény vezetni, könnyen a rabjává válhatunk

 

A rendszer a különböző funkciók, mint az üzemmódválasztó, a nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az aktív első splitter, az aktív felfüggesztés, és az ESC menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén személyre szabottan optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt, ami ismerjük el egyszerűen fenomenális. 

 

A 35W Xenon fényszóró kanyarkövető technológiát alkalmazva kanyarodás közben módosítja a fénycsóva irányát


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.