Bolondozó puttonyos - Kia Optima SW GT

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Atletikus külső és belső dizájn, rendkívül vonzó menettulajdonságok és erős, turbós benzinmotor. A valaha volt legerősebb, kifejezetten Európának szánt Kiát teszteltük, ráadásul a szintén újdonságnak számító kombi karosszériával.

Az Optima GT megjelenése sportosabb, mint az alapját adó Optimáé, formai módosításai azonnal szembeötlenek. Új vágásúak lettek az első és a hátsó lökhárítók, elöl a légbeömlőket és az alsó rácsot selyemfényű betét díszíti, akárcsak a márkavédjegynek számító „tigrisorr” hűtőmaszkot.

Otima GT_1

A rugók keményebbek, erősebbek a kanyarstabilizátorok, kombi létére igazi kanyar vadász

Újdonság az integrált LED-sor és a GT alap felszereltségéhez tartozó adaptív LED fényszórók. Oldalról azonnal feltűnnek a 18 colos alufelnik, a belső hűtésű féktárcsák átmérőjét megnövelték, a féknyergeket pirosra festették. A kilincsek és az oldalsó légbeömlő kerete ugyancsak selyemfényű, míg a küszöböt fényes fekete betét teszi hangsúlyossá. Hátul a kettős kipufogóvég, közöttük pedig diffúzor jelzi, hogy nem hétköznapi Optimával van dolgunk.

Otima GT_2

Hasmagassága 10 mm-rel kevesebb a hagyományos Optimáhhoz képest

Hajtásáról egy új fejlesztésű, négyhengeres, 2,0 literes T-GDI erőforrás gondoskodik. A teljesen könnyűfém szerkezetű gép teljesítménye 245 lóerő, míg a 350 Nm csúcsnyomaték széles sávban, 1350­4000/perc között áll rendelkezésre. Ezzel az erőforrással rendkívül dinamikus is, 0-ról 100 km/h-ra 7,6 másodperc alatt gyorsul és a tökéletes nyomatékrugalmasságnak köszönhetően, a 60 km/h-ról 100-ra gyorsításhoz is elegendő 3,8 másodperc.

Otima GT_3

Nagyobb fékekkel szerelik, elöl 330 mm átmérőjű, hátul pedig 314 mm átmérőjű tárcsákat építenek.

Ehhez jó partner az alapból komótosan kapcsolgató hatfokozatú automataváltó, amely ha kell, gyorsan is tud reagálni. A Sportswagon GT végsebessége 232 km/h, így a valaha volt leggyorsabb Kia a márka Európai kínálatában. Menetdinamikája állítható, de még ECO módban is dinamikusan viselkedik, gázpedál érintésére azonnal reagál.

Otima GT_4

A kombihoz alapáron jár az elektromos mozgatású hátsó ajtó, mögötte 552 liter tér, amely 1686 literesig bővíthető

Teljesítménye ellenére fogyasztása elfogadható, vegyes használat mellett 9 literes átlagot mértünk, de városi fogyasztása könnyen akár 12 literes átlagot is hozhat.

Otima GT_5

Az alul lapítót karimás sportkormány fekete, bőrhuzatát piros cérnával tűzték

A felfüggesztése kényelmes és komfortos, nem kell kompromisszumot kötni a hétköznapi használathoz, ugyanakkor a normál Optimához képest sokkal izgalmasabban viselkedik és mozgékonyabb is.

Otima GT_6

Feláras a piros bőrkárpitozás az amúgy sportos, de kényelmes üléseken

A GT 125 mm-es hasmagassága 10 mm-rel kevesebb a hagyományos Optimához képest, továbbá elöl-hátul feszesebbek a lengéscsillapítók és az alapfelszereltségének része az adaptív felfüggesztés, amellyel teljes biztonságban uralhatók a kanyarok.

Otima GT_7

A fejtér kifogásolható az amúgy kényelmes, tágas hátsó térben

Az adaptív rendszer mind a négy lengéscsillapítónál különleges belső szelepeket használ, és kapcsolatban áll a motorirányítás gyorsulásérzékelőjével, valamint az első kerekekbe beépített, egy-egy további gyorsulásérzékelővel. Ezen szenzorok jelei alapján felismeri a kormányparancsokat és a gázpedál állását, valamint ellenőrzi az útminőséget és ezekhez igazodva módosítja a felfüggesztés hangolását, igény szerint sportosabb, feszesebb rugózást vagy kényelmesebb csillapítást állít be.

Otima GT_8

Az érintőképernyős szórakoztatóközpont része a Harman Kardon hifi, 490 W-tal és 8 hangszóróval.

 

Belül a GT ugyanolyan kifinomult és jó minőségű, mint az alap változatok, de egy csipetnyi dinamizmus tetten érhető a tervezésben és a kivitelezésben. Ilyenek a vadonatúj, bőrkárpitozású első és hátsó sportülések, piros díszítővarrással készült és hímzett GT logójukkal is utalnak az autó különlegességére.

Otima GT_9

A kombi tetővonala miatt kényelmes a beszállás hátra, hatalmasra nyílnak az ajtók

A tetőkárpitja szép kivitelezésű, jó minőségű fekete velúr, a műszerfalon a középkonzolt polírozott alumínium díszíti. A vezető közvetlen környezete is sportos, a pedálok taposófelülete alumínium, az alul lapítót karimás sportkormány fekete, puha bőrhuzatát piros cérnával tűzték, a küllőn pedig ott a GT embléma. A műszerek között szintén akad különlegesség, a digitális turbónyomásmérő elengedhetetlen egy ilyen nagyteljesítményű kocsiban, de az éppen aktuális nyomatékról is tájékoztatást kapunk.

Otima GT_10

Kizárolag a Kia koreai gyárában készül a GT és továbbra is 7 év vagy 150,000 km-es garanciával kínálják

 

 

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • Peugeot 3008 Allure

    Látványos belső, szemet gyönyörködtető formaterv, high-tech felszerelések garmadája, melyek birtokában az új 3008 igen komoly főszereplőként szeretné megvetni a lábát az egyik legnépesebb kategóriában.

  • Seat Ateca

    Az európai, így a magyar piacon is minden negyedik eladott autó egy SUV, tehát nem volt kérdés, a Seatnak is be kell szállnia ebbe a versenybe. Konszernen belül az alapok megvannak, csak egy ütős dizájnt kellet találni, amivel kitűnik ebből a népszerű, de egyre csak bővülő szegmensből egy igazán össze nem téveszthető karakterrel.

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!