Eredeti recept szerint – Jeep Cherokee 2,2 MJD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Cherokee az idén ünnepelt 75 éves Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve. A negyedik generációs Cherokee a legendás amerikai márka „Bárhová eljuthatsz, bármit megtehetsz” filozófiáját merőben újszerű módon értelmezi. A Jeep Cherokee-t új 2,2 literes Multijet II turbódízel motorral és kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt változatát próbálhattuk. 


Formaterv

Az új Jeep Cherokee, forradalmi formatervvel, profi kivitelezéssel és exkluzív technológiai tartalmakkal büszkélkedhet. A modell kecses, ám sportos vonalai átvezetik a Jeep klasszikus formavilágát a jövőbe, gazdaságosságot és áramvonalas kialakítást sugallnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a márka dizájnhagyományai terén. 

 

A Jeep formatervezői olyan járművet alkottak, amely úgy maradt hű a márka értékeihez, hogy közben előre mozdította azt egy következő korszakba. A karosszéria lendületes, kecses vonalai kihangsúlyozzák a Cherokee felső karosszériájának aerodinamikus, kiváló hatásfokot szavatoló kialakítását. 

 

A karosszéria alsó fele masszív, robusztus és védelmező, összhangban azokkal a legendás terepképességekkel, amelyek minden Jeep modellre jellemzőek. Az orrkialakításának meghatározó eleme a ‘vízesés’ stílusban kialakított motorházfedél, hetes osztású hűtőráccsal, amelyet határozott, vízszintes törésvonal oszt meg, számtalan klasszikus Jeep modellről ismert módon. 

 

Az orr egyedi arányait nappali világítás, valamint xenon fényszórók hangsúlyozzák ki. Az autó oldalfalán a Jeep jellegzetes, trapéz alakú kerékívei köszönnek vissza, míg a far stíluselemei a LED-es hátsó lámpatestek.

Belső tér

Belső terét nagyobb testvérétől a Grand Cherokee irányai határozák meg. Az utastere modern, elegáns a kialakítása, de  jellegzetesek Jeep formajegyek. Kiváló minőségű anyagok, nagy pontosságú megmunkálás és a részletekbe menő, gondos tervezés jellemzi. 

 

Az utastér bővelkedik a puha tapintású, kellemes megjelenésű anyagokban. Az ergonomikus kialakítású ülések minden ponton megtámasztják a testet, memóriás motoros állítással és fűtött/szellőztetett funkciókkal. A 60/40 arányban osztott, hátsó üléssor első-hátra elcsúsztatható a fokozott utaskényelem, illetve a rugalmasabb csomagszállítás érdekében. 

 

A belterét olyan funkciók teszik még értékesebbé, mint a fűthető bőrkormány vagy a vezeték nélküli töltőaljzat, de elsősorban a funkcionalitás jellemzi. Az utastér tele van ötletes tároló megoldásokkal. A középkonzol tetején elhelyezett kifinomult, fedeles felső rekeszben biztonságosan tárolhatók az apróbb tárgyak, az első utasülés vízszintesbe dönthető, a felhajtható ülőlap alatt pedig rejtett tároló rekeszt találunk. 

 

A műszerfalban található 8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt, Uconnect kifinomult multimédiás megoldás, kár, hogy nincs hozzá Magyar nyelvű menü. A maximális biztonság és könnyed használhatóság érdekében az Uconnect bizonyos elemei – az audiorendszer, a klímaberendezés, az ülésfűtés-szellőzés – tetszőlegesen kezelhetők az érintőképernyőről, az az alatt, a középkonzolon elhelyezett kezelőszervekről, valamint hangvezérléssel. 

 

A tökéletesebb utazási élményt, a hiánytalan kényelmet és élvezetet szolgálja a prémium Alpine audiorendszer, 506 wattos kimenő teljesítménnyel, kilenc hangszóróval és mélynyomóval.

Hajtáslánc

Az új, kilencfokozatú automata sebességváltó kivételesen finom váltásokat kínál; a rendkívül széles áttételi tartomány optimális gyorsítóképességet, kisebb károsanyag-kibocsátást és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. Az új sebességváltó emellett agresszív elindulást, autópálya-sebességnél pedig finom, zökkenőmentes erőátvitelt nyújt. 

 

A teljesen elektronikus vezérlésű kilencfokozatú automata sebességváltó menet közben képes módosítani a váltási profilt, az elektronikus tartományválasztón keresztül pedig a fokozatok kézi kapcsolására is lehetőséget teremt. A új, takarékos turbódízel erőforrása a második generációs Multijet technológiát alkalmazza. A 2,2 literes turbódízel hengerenként négyszelepes, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt, szíjvezérlésű erőforrás. 

 

A turbódízel motor legnagyobb teljesítménye 200 lóerő 3500/perc percenkénti fordulatszámon; forgatónyomatéka 440 Nm.  A 2,2 literes turbódízel erőforrás Stop/Start technológiája csökkenti az üzemanyag fogyasztást, amire valóban nem lehet panaszunk. A majd kéttonnás masinával 6,5 literes átlagot mértünk 100 kilométeren. 

(Fotó: Buday Dénes) 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.