Ford Mustang hazai premier – Átfésült paripa

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A Ford itthon is megmutatta az új Mustang karcsúbb, gyorsabb és modernebb változatát, ami megújult külsővel, továbbfejlesztett hajtásláncokkal és futóművel, fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel és még több személyre szabási lehetőséggel nyűgözi majd le a legendás modell európai rajongóit.

Az új Ford Mustang karosszériája karcsúbb és atlétikusabb lett, ugyanakkor a beépített légbeömlő-nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb is lett és az áttervezett hűtőrács céltudatosabb, agresszívebb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javítja.

Ford Mustang

A tervezők ügyeltek arra, hogy megőrizzék az autó első pillantásra felismerhető karakterét, amely a több mint 50 éve során egyfajta védjeggyé vált (Fotók: A szerző felvételei)

Ford Mustang

A mérnökök tökéletesítették a Ford 5,0 literes V8-asát, hogy nagyobb teljesítményt adjon le, csúcsteljesítménye 450 lóerő

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak az orr-rész aerodinamikájára. Az itt elhelyezett, nagyobb légterelő megnövelt leszorító ereje érezhetően javítja az autó menetstabilitását. Az első kerékjárati ívek mögül hátrafelé nyújtózó küszöbidomok optimalizálják a Mustang alatti légáramlatokat. A hátsó részét még mutatósabbá varázsolja az új lökhárító és diffúzor, nem beszélve az 5,0 literes V8-as változat négyszögletes kipufogóvégeiről, amelyek erőt és teljesítményt sugallnak. A Mustang oldalnézetét egy új, opcionális csomagtartó-légterelő teszi még sportosabbá. A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár a tiszta fényű és energiatakarékos LED-technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED-ködfényszórót is rendelhetnek. A fényszórók áttervezett fészkeinek formájában a felső hűtőrács trapéz alakja ismétlődik.

Ford Mustang

A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők LED-technológiával működnek

Ford Mustang

Az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatesteknél immár a tiszta fényű, szintén LED-technológiát alkalmazzák

Ford Mustang

Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi

Az utastere nem sokat változott, de az apró módosítások miatt kifejezetten prémium benyomást kelt. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül választhatnak a vásárlók.

Ford Mustang

Személyre szabható, teljesen digitális a 12 colos LCD műszeregység

Ford Mustang

8 colos központi érintőképernyőn keresztül kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio-, a navigációs és a klímaberendezés

A motorindító gomb már az ajtókinyitás pillanatától kezdve vörös fénnyel villog – egészen addig, amíg a vezető életre nem kelti a Mustang motorját. Fontos tudni, a sajtóanyag külön foglalkozik vele, hogy az indítógomb harmincat villan percenként, ami pontosan megegyezik egy nyugodtan pihenő musztáng pulzusával, így már elméleti síkon érthetünk valamit a bámulatos lófajtárról elnevezett autónkról.

Ford Mustang

A Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes úti beállításokat a következő üzemmódok egészítik ki: Gyorsulási Verseny és My Mode, így saját ízlése szerint hangolhatjuk a teljesítményt

Ford Mustang

Az innovatív Jó Szomszéd nevű üzemmód erősen visszafogja a hangerőt a kipufogókból, hogy ne zavarja a szomszédokat amikor kora reggel bemelegítjük a legendás 5,0 literes V8-as blokkot

A mindegyik Mustang-változathoz megrendelhető Carbon Sport utastéri csomagban Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések, s a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel. A bőrborítású Recaro versenyülések háromféle árnyalatban készülhetnek.

Ford Mustang

Az opcionális MagneRide lengéscsillapítók villámgyorsan alkalmazkodnak az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz

A Mustang lelkét is tovább finomították, hogy a Ford 5,0 literes V8-asa nagyobb teljesítményt adjon le, és minden eddiginél magasabb fordulatszámon működhessen. Csúcsteljesítménye 450 lóerő, nyomatékcsúcsa pedig 529 Nm, amit kettősrendszerű üzemanyag-befecskendezőjével sikerült elérni, ami nemcsak a teljesítményt, hanem az alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékot is növeli. A blokk a Ford 10 fokozatú automata sebességváltójához kapcsolódik; ezzel a hajtáslánccal az új Mustang üzemanyag-fogyasztása a gyári adatok szerint 12,1 l/100 km körül alakul.

Ford Mustang

A Mustangban most először jelenik meg az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer

Ha szerényebb adatokra vágyunk, maradt a kínálatban a 290 lóerős és 440 Nm forgatónyomatékú 2,3 literes EcoBoost-motor, melynek üzemanyag-fogyasztása 9,0 liter körül alakul hatfokozatú manuális sebességváltóval. A blokk sokkal közvetlenebbül reagál a gázparancsra, és a turbótöltő az ideiglenes túltöltés funkciójának köszönhetően.

Ford Mustang

Az új Mustang továbbfejlesztett hajtásláncokkal és futóművel, fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel és még több személyre szabási lehetőséggel rendelkezik

A maximális tapadásról és az egyenletes gyorsításról a Startvezérlés gondoskodik. Egy másik rendszer, az Elektronikus Startzár mind a V8-ashoz, mind pedig a 2,3 literes EcoBoost-motorhoz alapáron jár. A Startzár lényege, hogy álló helyzetben lefékezi az első kerekeket, miközben a hajtott hátsó kerekek elpörögnek, hogy a gumik átmelegedjenek, s így tökéletesebben tapadjanak a rajt pillanatában.

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!