Fotelből terepre – Volvo V90 Cross Country D5 AWD


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Amióta csaknem húsz éve bevezette legelső Cross Country modelljét, a Volvo a strapabíró, terepképes, négyévszakos termékek szinonimájává vált, Cross Country modelljeinek családja pedig egyre népesebb.


A Svédek jól gondolják, hogy szükség van ilyen modellekre, főleg saját hazájukban ahol, az ország területének 77 százalékát erdők, tavak borítják, így aligha meglepő, hogy itt fejlesztették ki és itt tesztelték ezeket a kiemelkedően tartós, négyévszakos autókat. 

A Juharbarna szín jól áll terepes mivoltához, 2015-ben díjjal jutalmazták ezt a formadizájnt

 

Sokak szemében a Cross Country modellek testesítik meg az igazi, hamisítatlan Volvót. Az elgondolás már a kezdet kezdetén sikerre volt ítélve, hiszen tökéletesen igazodott a Svédországban uralkodó, extrém időjárási és útviszonyokhoz. Az 1996-ban kifejlesztett legelső V70 XC kombi a funkcionális sokoldalúságot strapabíró alkalmassággal kombinálta. Ma, húsz évvel később a strapabíró, mégis kényelmes vezetési élményt biztosító Cross Country műfaja ismerős jelenség a prémium gyártók háza táján.

Bármelyik motorral is válaszuk, csak összkerékhajtással együtt kaphatjuk, amely 50 százalék nyomatékkal terheli a hátsó tengelyt

 

A Cross Country modell teljes egészében a V90 alapjaira építkezik és formavilágát a 2015-ben a legszebb formatervű szériamodellje díjnyertes S90 modelltől örökölte.

A hosszú orr nagy motort sejtett, pedig a két literes dízelt keresztbe építették be

 

 A LED-es lámpákat és a Thor kalapá­csának nevezett nappali fényt már az XC90-es modellből is ismerhetjük. A karakteres hűtő­maszk és az egyedi formájú hátsó lámpák, vala­mint a 4,96 méter hossz egységes és egyedi formát ad CC-nek.

Puha fotelek, finom anyagok, hibátlan a kényelme, 4 zónás klíma kellemes légkört teremt

 

Az első védőlemez és a sötétszürke kerékív toldások, melyek 20 colos kerekek felett ívelnek, lendületes átmenettel folytatódnak a lökhárítóban. Az elektromos mozgatású csomagtérajtót egyedi formavilágú, de tipikusan Volvós LED-es hátsó lámpák fogják közre.

Méreteihez képest nem nagy a lábtér, de panaszra nincs okunk

 

A csomagtér természetesen hatalmas, az alap 560 literestől a második üléssor lehajtásával egészen 1526 literig bővíthető és így akár kétméteres tárgyak szállítására is alkalmas.

A hatalmas csomagtér 1526 literig bővíthető, de nem a legnagyobb a kategóriában 

 

Az alap kombihoz képest 65 milliméterrel emelték a hasmagasságot, melyet az Off Road menetprogramban tudunk állítani és 40 km/h sebességig engedi használatát. A terepmód aktiválásával a lejtmenetvezérlő is automatikusan munkába áll, ha szükség lenne rá.

Látványos a megjelenése az alap V90-hez képest, jól áll neki a 20 colos kerékgarnitúra

 

A kettős keresztlengő karos első és a szintén több lengő karos légrugókkal kombináló hátsó felfüggesztés gyorsan és pontosan reagál a vezető utasításaira. A légrugó további előnye, hogy a hátul ülők is tökéletes kényelemben utazhatnak és a kombi terhelhetőségét kihasználva sem ül meg az autó.   

Majd 20 cm-es a hasmagasság, könnyebb terep nem akadály 

 

A határozottan egyedi karakterű, azonnal felismerhető Volvós fényűző belsőt rejt, amely tökéletes minőséget kínál.

A második üléssort gombnyomásra ledönthetjük, így kétméteres tárgyak szállítása sem akadály

 

A kagylósított ülések kényelme sem válto­zott, a combtámasz és az oldaltámasz külön állítható, teljesen magunkra tudjuk hangol­ni. A 9 colos kijelző az utastér központjában áll, innen írányíthatjuk az összes rendszer köztük a felső kategóriás Bowers & Wilkins audiót.

Hiánytalan a biztonsági felszereltsége és gazdag az alapfelszereltsége

 

Az autó kétliteres, négyhengeres motorja hangtalan és a 235 lóerő késedelem nélkül reagál a gázadásra, 480 Nm nyomatéka pedig kellő tartalékot rejt a dinamikus használathoz, de akár vontatáshoz is, melyet fékezett utánfutóval egészen 2,4 tonnáig engedélyez a gyár.

Stílusos az utastér, minden funkciót a 9 colos kijelzőről irányíthatunk

 

Az Aisim gyártmányú nyolcfokozatú automata ebben jó partner, kigyorsításkor azonnal visszakapcsol, gyor­san reagál a helyzetekre, de alaphelyzetben szépen, finoman teszi a dolgát. Az aszfalton és terepen egyaránt otthonosan mozgó autóként lép színre a Cross Country, amely a biztonságot, a kényelmet és a teljesítményt ütőképes csomagként tárja elénk.

D5-ös dízelmotorral 17,5 milliós alapárral kell számolnunk, a tesztpéldány még hét milliót kíván

 

 


Kapcsolódó cikkek