Hagyományőrző - Range Rover Velar

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Itthon is bemutatkozott a Range Rover modellcsalád legújabb, legfiatalabb tagja, az új Velar, amely a szintén nem régen megújult Evoque és a Range Rover Sport között kapott pozíciót.

Nehéz és komoly kategóriába érkezik az új Velar, nem kisebb modellekkel kezd megküzdenie, mint a Porsche Macan, a BMW X6 vagy a GLE Mercedes, de nemsokára újabb ellenfelet kap a hamarosan bemutatásra kerülő Audi Q6 személyében.  

Range Rover 1

Nyitáskor előbújnak a kilincsek és ha kell 40 mm-t emelkedik a Velar a könnyebb beszálláshoz

 

Formavilága abszolút passzol a testvérek által kitaposott úton. Övvonala folytonos és ami talán a legjellegzetesebb, az a szélvédő dőlésszöge, amely a kezdetek óta minden Range Rover modellnél metszi az első tengely középvonalát.

Range Rover 2

Formáját tekintve tipikus Range Rover, de egyedi lámpákat kapott

 

Az orrkiképzése is jellegzetes, alapból csakis LED lámpákkal, extraként Matrix LED is rendelhető, viszont a Velar egyedi és látványos nappali menetfényt kapott. Motorháztető hatalmas, a rajta elhelyezett díszítőberakás felszereltség függő és színösszeállítása teljesen egyedileg variálható.

Range Rover 3

21 colos kerekei látványosak, igaz nem terepre valóak, de ott sem vallott szégyent

 

A Velar külsőleg amúgy sem egy mindennapi látvány, de az elektromosan mozgó kilincsek teljesen egyedivé teszik. A kilincsek teljesen a karosszériába süllyednek, a rajtuk elhelyezett kis gombot megnyomva előbújnak és a továbbiakban hagyományos módon használható, majd induláskor vagy az autó zárásakor visszabújnak helyükre.     

Range Rover 4

Belseje egyedi megoldásokkal és nagyfokú luxussal kényeztet

 

Az ajtók tágra nyílnak, magas építése miatt kényelmes a beszállás, belső hangulata első látásra is pompát áraszt. A látványos kialakítású ülések valóban kényelmesek és természetesen hűtés-fűtés mellett masszás funkcióval is kényeztetnek.

Range Rover 5

A kijelzők grafikája tökéletes, kezelhetőségével sem volt baj, igaz elsőre nem minden egyértelmű, de könnyen tanulható

 

A műszerfal kialakítása is a többi modell hagyatékából táplálkozik, hangsúlyosan vízszintes elemekből áll, amelyben két  10,2 colos érintésvezérelt kijelző kapott helyett. A felső kijelző dőlésszöge állítható, azon többek között a multimédiás rendszerek a telefon, a navigáció és a 360 fokos kamerarendszer tűéles képei láthatóak.

Range Rover 6

A hátsó LED-es lámpák aprók a termetéhez képest, csomagtér természetesen elektromos mozgatású

 

Az alsó monitor a szellőző és ülések beállításaira, de legfőképp a menetdinamikai elemekkel variálhatunk és innen szabályozhatjuk autónk  terepjárásra alkalmas beállításait mint a hasmagasság szabályozása a lejmenet vezérlő és ha komolyabb ősszkerékhajtással rendelkezünk akkor az  aktív zárható hátsó differenciálmű is itt kapcsolható. A kormány kialakítása is ismerős lehet, de az már nem, hogy gombsor helyett két pici, érintős panelt kapott és az érintő felületeken szabadon konfigurálhatóak a különböző piktogramok.  

Range Rover 7

Légrugózása nagyon finom, de ha kell, tudd kemény is lenni, terepen pedig állja a sarat

 

Az erőforrások dízel és benzines lehetőségeket is kínálnak. A benzines modellek kétliteresként 250 lóerőtől kezdődnek és egy háromliteres, 380 lóerős V6-ossal zárják a sort, míg a dízelek szintén kétliteres négyhengeres motorokkal nyitnak 180 és 240 lóerővel, de itt egy 300 lóerővel megáldott 700 Nm-es csúcsnyomatékkal ellátott motor jelenti a csúcsot.

Range Rover 8

Csomagtartó mérete 673 literes, az autó hátulja leereszthető a könnyebb pakolás érdekében

 

Mindegyik erőforrást nyolcfokozatú automatával és állandó összkerékhajtással párosították.    

Range Rover 9

Az ára 19,5 milliótól indul. A képeken minden hájjal megkent First Edition modell látható dízelmotorral 36,6 millióért

 

 

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • Porsche1

    Több autógyár távol maradt az idei autószalontól, de ez nem jelentette azt, hogy újdonságokból hiány lett volna. A legnagyobb gyártók termékei között is a legimpozánsabb modelleket vettük szemügyre egy pillantás erejéig. 

  • Pro Ace9

    Az orr kialakítása miatt egyértelműen a Toyota modellcsalád legfiatalabb tagjaként azonosítjuk az új PROACE Verso modellt, amely háromféle méretben és három külömböző teljesítményszinten érhető el. Nekünk mindenből a közepe jutott, Medium tengelytávval, 150 lóerős dízelmotorral és a már majdnem minden igényt kielégítő Family felszereltséggel próbálhattuk.

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!