Hagyományőrző – Range Rover Velar


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Itthon is bemutatkozott a Range Rover modellcsalád legújabb, legfiatalabb tagja, az új Velar, amely a szintén nem régen megújult Evoque és a Range Rover Sport között kapott pozíciót.


Nehéz és komoly kategóriába érkezik az új Velar, nem kisebb modellekkel kezd megküzdenie, mint a Porsche Macan, a BMW X6 vagy a GLE Mercedes, de nemsokára újabb ellenfelet kap a hamarosan bemutatásra kerülő Audi Q6 személyében.  

Nyitáskor előbújnak a kilincsek és ha kell 40 mm-t emelkedik a Velar a könnyebb beszálláshoz

 

Formavilága abszolút passzol a testvérek által kitaposott úton. Övvonala folytonos és ami talán a legjellegzetesebb, az a szélvédő dőlésszöge, amely a kezdetek óta minden Range Rover modellnél metszi az első tengely középvonalát.

Formáját tekintve tipikus Range Rover, de egyedi lámpákat kapott

 

Az orrkiképzése is jellegzetes, alapból csakis LED lámpákkal, extraként Matrix LED is rendelhető, viszont a Velar egyedi és látványos nappali menetfényt kapott. Motorháztető hatalmas, a rajta elhelyezett díszítőberakás felszereltség függő és színösszeállítása teljesen egyedileg variálható.

21 colos kerekei látványosak, igaz nem terepre valóak, de ott sem vallott szégyent

 

A Velar külsőleg amúgy sem egy mindennapi látvány, de az elektromosan mozgó kilincsek teljesen egyedivé teszik. A kilincsek teljesen a karosszériába süllyednek, a rajtuk elhelyezett kis gombot megnyomva előbújnak és a továbbiakban hagyományos módon használható, majd induláskor vagy az autó zárásakor visszabújnak helyükre.     

Belseje egyedi megoldásokkal és nagyfokú luxussal kényeztet

 

Az ajtók tágra nyílnak, magas építése miatt kényelmes a beszállás, belső hangulata első látásra is pompát áraszt. A látványos kialakítású ülések valóban kényelmesek és természetesen hűtés-fűtés mellett masszás funkcióval is kényeztetnek.

A kijelzők grafikája tökéletes, kezelhetőségével sem volt baj, igaz elsőre nem minden egyértelmű, de könnyen tanulható

 

A műszerfal kialakítása is a többi modell hagyatékából táplálkozik, hangsúlyosan vízszintes elemekből áll, amelyben két  10,2 colos érintésvezérelt kijelző kapott helyett. A felső kijelző dőlésszöge állítható, azon többek között a multimédiás rendszerek a telefon, a navigáció és a 360 fokos kamerarendszer tűéles képei láthatóak.

A hátsó LED-es lámpák aprók a termetéhez képest, csomagtér természetesen elektromos mozgatású

 

Az alsó monitor a szellőző és ülések beállításaira, de legfőképp a menetdinamikai elemekkel variálhatunk és innen szabályozhatjuk autónk  terepjárásra alkalmas beállításait mint a hasmagasság szabályozása a lejmenet vezérlő és ha komolyabb ősszkerékhajtással rendelkezünk akkor az  aktív zárható hátsó differenciálmű is itt kapcsolható. A kormány kialakítása is ismerős lehet, de az már nem, hogy gombsor helyett két pici, érintős panelt kapott és az érintő felületeken szabadon konfigurálhatóak a különböző piktogramok.  

Légrugózása nagyon finom, de ha kell, tudd kemény is lenni, terepen pedig állja a sarat

 

Az erőforrások dízel és benzines lehetőségeket is kínálnak. A benzines modellek kétliteresként 250 lóerőtől kezdődnek és egy háromliteres, 380 lóerős V6-ossal zárják a sort, míg a dízelek szintén kétliteres négyhengeres motorokkal nyitnak 180 és 240 lóerővel, de itt egy 300 lóerővel megáldott 700 Nm-es csúcsnyomatékkal ellátott motor jelenti a csúcsot.

Csomagtartó mérete 673 literes, az autó hátulja leereszthető a könnyebb pakolás érdekében

 

Mindegyik erőforrást nyolcfokozatú automatával és állandó összkerékhajtással párosították.    

Az ára 19,5 milliótól indul. A képeken minden hájjal megkent First Edition modell látható dízelmotorral 36,6 millióért

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.