Kiváló karmester – Renault Talisman


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Renault a Talismannal újabb mérföldkőhöz ért és újradefiniálta a felső-közép kategóriát. Az előd, a Laguna sorozat nálunk igen szép sikereket ért el, de mára eljárt felette az idő. Méreteit növelték az elődhöz képest, de nem is ez az igazán meggyőző, hanem a kényelmi és biztonsági szolgáltatások mennyisége és minősége. 


A Talisman méretei tiszteletet parancsolóak: 4,85 méteres hosszúság, 1,87 méteres szélesség és 1,46 méteres magasság, de ami kategóriájának élmezőnyébe emeli, az a nagy, 2,81 méteres tengelytáv és az 1,61 méteres első és hátsó nyomtáv, ami már látványra is stabilitást mutat, és rengeteg helyet szabadít fel az utasoknak és a csomagoknak.

A dizájn az új Renault elveket és vonalakat követi, szépen belesimul a Kadjar, Espace által kijelölt irányba. Első komolyabb szemrevételezés közben szinte minden irányból új formákkal, idomokkal találkozunk. Szép megoldás a hátsó sárhányó felfelé hullámzó domborulata és a motorháztető lámpák feletti oldalkinyúlása, amik igazán izgalmassá és összetéveszthetetlenné teszik a Talismant.

Beülve – a D szegmenshez viszonyítva – fejedelmi helykínálat és kényelem fogad minket. A Talisman első ülései szinte fotel szélességűek. Igazi „business class” kényelmet nyújtanak, a szokatlanul széles és ez által igen praktikus középkonzol ideális távolságot tart a sofőr és az elöl utazó között, így nem várt térérzetet kölcsönöz az elöl utazóknak. 

A hátul ülőknek sem kell panaszkodniuk, de azért korántsem olyan nagyvonalú a helykínálat. Igaz, a lábtér átlagon felüli, de a sportos C-oszlop-vezetés miatt már a 185 cm magas embernek is zavaróan közel van a plafon. 

Nem mehetünk el szó nélkül az ülés fűtő/szellőztető és masszázsfunkciói mellett, amik ebben a kategóriában még kuriózumnak számítanak. A nagyméretű, akár 8,7 colos R-LINK2 kijelzőn keresztül 3 kényeztető program 5 intenzitásszintje közül választhatnak az elöl ülők. 

A csomagtér is elkényezteti az embert, az alaphelyzetben 608 literes méret lenyűgöző, igaz a csomagtartó ajtaja lehetne nagyobb, de érthető módon ez háttérbe szorult a dinamikus vonalvezetéssel szemben. 

Az úton a Talisman olyan menetdinamikai képességekkel rendelkezik, amelyek nagyrészt a szinte végtelen személyre szabási lehetőségeknek köszönhetőek. A 4Control futómű, amely a 4 kormányzott kerék vezérléséért felel, valamint a szintén vezérelt felfüggesztés az R-LINK2 kijelzőn keresztül a MULTI-SENSE rendszerről állítható be. Ez az a páratlan eszközkészlet, amely vezérli és összhangba hozza a Talisman különböző rendszereit. A 4Control futómű, a vezérelt felfüggesztés, a kormány, az EDC automata váltó vagy akár a műszerek, a fedélzeti hangélmény és a belső hangulatvilágítás mind-mind egy kézben futnak össze.

 

A 4Control és a vezérelt felfüggesztés külön élményt jelent: az autó normál Comfort vagy ECO használata során olyan finoman segít bele a hátsó kerekek kormányzásába, hogy csak annyit érzünk: minden sokkal kellemesebb, könnyebb. 

De amint átkapcsolunk Sport üzemmódra és dinamikusabban hajtunk a Talismánnal kanyargós utakon, egyből előjön az igazi értéke. Optimalizálja a vezérelt felfüggesztést és szinte összkerékhajtás érzetet kelt, ahogy hátulról belefordítja az autót a kanyarba. A motorpaletta 110 lóerőtől indul, ez a már jól ismert 1,5 literes dízelmotor, e fölött a 130 és 160 lóerős 1,6-os dízel erőforrások vannak. A benzines erőforrások mind 1,6-osok, 150 és 200 lőerő teljesítménnyel.

Remélem, minél több Talismannal fogunk találkozni az utakon, nem csak azért, mert biztonságos és stílusos dísze lehet az utcának, de céges felhasználóknak is racionális választás lehet gazdaságossága, prémium szolgáltatásai és igen jó ár/érték aránya miatt.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.