Még épp idejében – Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive Style Wave


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az európai, így a magyar piacon is minden negyedik eladott autó egy SUV, tehát nem volt kérdés, a Seatnak is be kell szállnia ebbe a versenybe. Konszernen belül az alapok megvannak, csak egy ütős dizájnt kellet találni, amivel kitűnik ebből a népszerű, de egyre csak bővülő szegmensből egy igazán össze nem téveszthető karakterrel.


Igazi egyéniség az új Ateca, vagány, de harmonikus külsőt kapott

A dizájn igazán jól sikerült, az Ateca formavilága igazán egyedi, optikailag hegyes szögletes, oldalnézete egyértelműen utal egy SUV-modellre, de a forma mégis dinamikus, összetéveszthetetlenül Seat. A trapézalakú hűtőrács, a minimális rádiuszokkal és határozott élekkel kiformált, hangsúlyosan domborodó sárvédők és a háromszög alakú világítási kép a márka éppolyan meghatározó dizájnikonjai, amelyek a Leon génjeinek egyértelmű továbbfejlesztése. A teljes-LED-fényszórók nappali menetfénye háromszög alakú világítási képével és a szintén LED-technikát alkalmazó hátsó lámpatestek is semmi mással össze nem téveszthető megjelenést biztosítanak. Praktikus, hogy a karosszéria, a kerékívek és az ajtók alját műanyag betét védi.

A futóműnek feszes a hangolása, de kényelmes a rugózása és a kanyarokkal is jól bánik

Az Ateca 4,36 méteres hosszúsága megfelelő belső méretet biztosít és utastere harmóniában áll külsejével. Az ajtók könnyen és nagyra nyílnak, belterét szintén kifinomult, elegáns, mégis dinamikus karakter jellemzi, sok a kopogós műanyag elem, de jó minőségűek, illesztésük is pontos. A vezetőteret a vízszintes vonalak határozzák meg, a kezelőelemek csoportokba rendezve állnak kézre, a 8 colos infotainment-képernyő könnyen áttekinthető.

6,8 literes áltagfogyasztást mértünk vegyes használat mellett, persze egy kis terepezéssel összekötve

Az üléspozíció tökéletes, kézre esik a rövid sebességváltókar, amely pontosan, precízen és finoman kapcsolható. Szintén kényelmes a hátsó sorban való utazás, van elegendő tér a fejnek és lábnak, hosszú távon is kényelmesek a puhán párnázott ülések. Alapesetben 510, de ebben az összkerékhajtású változatban 485 literes csomagtartó-kapacitás áll a rendelkezésünkre. A rendről a csomagtér kettős padlózata gondoskodik, a hátsó ülések pedig egyszerűen a csomagtér felől is lehajthatók, így a térfogat 1600 literig növelhető. A csomagtérajtó elektromos mozgatású, mely láblendítésre nyitható és zárható.

Rend uralkodik az utastérben, a minőséggel sincs gond

A gombnyomásra induló kétliteres dízelmotor 150 lóerővel ajándékoz meg minket, nyomatékos és már alacsony fordulatról is jól húz. A 4Drive nevű összkerékhajtása az egyik leghatékonyabb ilyen jellegű rendszer, amely a hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsolót, a Haldex-technika ötödik generációját alkalmazza. Ez a konstrukció a hajtásrendszert érő minden hatásra villámgyorsan reagál, terepen is magabiztosan viselkedik.

Pontosan kapcsolható a hatfokozatú váltó, elektronikus a kézifék

A középkonzolon elhelyezett Driving Experience-gomb megnyomásával Normal, Sport, Eco menetprofilok közül választhatunk, az összkerékhajtás esetében ez bővül a Snow- és az Offroad-funkciókkal, amelyhez lejtmenetvezérlő is társul.

A Tiguan alapjait kapta és a Skoda gyártja a kvasinyi üzemében

Innovatív vezetői segédrendszereket is kínál az Ateca. Ezek közé tartozik például a közlekedésitorlódás-asszisztens, amely araszoló forgalomban könnyíti meg nagyban a dolgunkat. Sűrű dugóban önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg a 60 kilométer/óráig terjedő magasabb sebességtartományokban sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt.

Összkerékhajtás miatt 510-ről 485 litere zsugorodik a csomagtér

Szépek az illesztések a karosszérián és látványos élek uralják

Hűen a Seat hagyományaihoz, az Ateca szintén a spanyol földrajzból kapta a nevét, mely egy, az Ibériai-félsziget szívében, Zaragozától nyugatra fekvő kis falu. Az Ateca a színtiszta érzelmek autója, a Seat formai génjeivel, utasterében pedig részletekben is igényes, jó minőségű kidolgozással. A konkurenseknek van mire figyelniük vele kapcsolatban, erős motorjával, tökéletesen hangolt futóművével jó menetteljesítményeket és irányíthatósági tulajdonságokat kínál. Az alapmodellt jó áron kínálják, csak az extrákért kell mélyen a zsebbe nyúlni.

A LED-es nappali fény körbeöleli a fényszórót, egyben irányjelző is


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.