Minek kellene ennél több? -Audi A5 Coupé Sport 2.0 TFSI quattro S tronic


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A formatervezők jelentősen átdolgozták az A5 Coupé külső megjelenését. Az elegáns és atletikus kétajtós modell 4,67 méteres hosszúságával és 1,37 méteres magasságával a prémiumszegmens egyik legsportosabb arányait mondhatja magáénak.


Motorházfedele megnyújtott, alacsony tetőíve pedig lágyan simul rövid hátuljába. Különösen markáns megoldás széles és lapos Singleframe hűtőrácsa, oldalának hullámot formáló vonala és szélesen domborodó sárvédői, míg külső visszapillantó tükrei a karosszériatörzsön kaptak helyet. A LED-technikájú hátsó lámpák és a dinamikus irányjelzővel készülő Matrix LED fényszórók sötétben jól láthatóvá teszik a high-end technikát. Nappal tangóvörös fényezése és 19 colos szürke, de részben polírozott felnije teszi igen feltűnő jellenségé.

Túraautónak parádés az A5 Coupé, ha akarom kényelmes, ha akarom megy mint a bolond

 

Egy igazi kupétól megszokottan hatalmasra nyílnak az ajtók, a beszállás könnyű és kényelmes, sportos kialakítású ülésekben foglalhatunk helyet. Audis szemmel nézve mindent a megszokott helyen találunk. Igényes az anyagválasztás is, a pontos illesztések és az ízléses színösszeállítások egyaránt az Auditól immár jól megszokott, magas színvonalat képviselik.

Igazi kupés forma, hosszú orr, hatalmas ajtók, rövid csomagtér

 

370 Nm nyomatéka könnyen mozgatja másfél tonnáját, 6,3 másodperc kell a százas tempóhoz

 

Az S-line felszereltség sokat dob a belső hangulatán. Kényelmes sportüléseket kapunk, vaskos, jó fogású háromküllős kormánykereket, valamint perforált bőr váltógombot és szálcsiszolt, matt alumínium dekorbetétet. A vezető előtt a már jól ismert nagyméretű, 12,3 col átlójú TFT kijelzőfelületet találunk, nagy felbontásának köszönhetően részletes és igényes grafikákkal szolgálhat. Ha teljes méretben a navigációs rendszert használnánk, akkor ott van az opcionális Head-up kijelző, amely minden fontos adatot gyorsan felismerhető szimbólumok és számok formájában a szélvédőre vetít.

A csomagtartó a maga 465 literével négy embernek is elegendő egy nagyobb utazásra

 

A második sorban sem szenvedünk hiányokat, már a bejutást megkönnyítendő, hogy a háttámla előre buktatása után elektromosan mozgathatjuk az ülést, ezzel állítvan mekkora helyre van szükségünk a bejutáshoz. 170 cm magasságig a fejtér is rendben van, de a kényelem sem szenved hiányt, van kellően magas könyöklőnk, az ülések széleiben pohártartó és a háromzónás klímát magunknak állíthatjuk.

Szűk helyen parkolás kizárt, hatalmasra nyílnak az ajtók, így kényelmes a beszállás

 

Hosszú orrában egy négyhengeres, 252 lóerős erőforrást helyeztek, hozzá egy gyors működésű, hétfokozatú S tronic váltót kínálnak. A váltó a nyugodt vezetést is támogatja, de ha dinamikus módban használjuk, annak örül a legjobban. Igazi élmény a kormányról váltogatni vele, ilyenkor pontosan és határozottan teszi a dolgát és egy kicsit a kipufogó felől is mélyebb hangokat hallhatunk. Opcióként a quattro összkerékhajtás oszthatja el a motor nyomatékát a négy kerék között.

Az S-line sportcsomag belül is látványos és hasznos elemekkel fogad minket, a hifi lehetne vagányabb

 

Új fejlesztésű a kormányberendezés, amelyet közvetlen áttétel és érzékeny reakciók jellemzik. Mindenkor pontos visszajelzésekkel szolgál az útról, a szűk fordulókkal tarkított utakon is otthonosan mozog. Karosszériaszerkezete még nagyobb torziós szilárdságú és az egyik legkönnyebb konstrukció a vetélytársak körében. A futóműve pedig elsősorban a hosszú túrákon kínál még színvonalasabb lengéskényelmet.

Anyagválasztása tökéletes, jó benne ülni és szinte minden a vezetésről szól

 

Részletgazdag, tűéles képpel és látványos grafikával dolgozik a majd 13 colos műszerfal

 

A széles nyomtávok és a viszonylag hosszú tengelytáv képezi a sportosan kiegyensúlyozott futóműhangolás alapjait. Az első kerekeknél továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul pedig ugyancsak ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét. Hab a tortán a tesztautóban is megtalálható adaptív lengéscsillapítók, amelyek a vezetés dinamikus és kényelmes élményét kínálva az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek.

Perforált bőrrel vonták be a váltókart, teteje lapos, a tenyér megtámasztására szolgál

 

Sűrű forgalomban akár részben automatizáltan is közlekedhet, de önállóan tarthatja a követési távolságot és a ráfutásos balesetek megelőzésében, illetve a feltűnő akadályok kikerülésében is segíthet.

Hátul sem rossz ülni, sőt! Külön légkondi jár, van széles könyöklő és pohártartó is

 

Igazi túraautó az A5, futóműve nem kemény, csak kellően feszes

 

Balra kanyarodáskor figyelheti a szembejövő forgalmat, felismerhet közlekedési táblákat, figyelmeztethet a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre vagy az éppen igénybe vett forgalmi sáv nem szándékos elhagyására, s akár önállóan is beparkolhat.

11 millió forintról indulunk, extra listán ikszelgetünk, majd 22-ből boldog tulajdonosa leszünk

 

 


Kapcsolódó cikkek