Nissan-újdonságok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nissan négykerék-meghajtású autógyártásban szerzett tapasztalatait ötvözi a márka két úttörő modelljének megújulásában. A friss ötletekkel és technológiákkal felvértezett X-Trailben és a személyautók kényelmét a kemény munkával összefonó teljesen megújult Navarában.


X-Trail Tekna 1,6 dCi 130

X-Trail LED-es nappali menetfénnyel rendelkezik, a magasabb felszereltségű modelleken pedig LED- fényszórók találhatók

Kívülről a jól megformált, izmos vonalak szép egységet alkotnak. A külső egyedülálló, de olyan ismerős stíluselemeknek köszönhetően, mint például a „V-motion” hűtőrács, amely egyértelműen illik a Nissan crossover választékba. Formatervező csapata az új padlólemez felhasználásával maximálisan ki tudta aknázni a nagyobb tengelytáv és a szélesebb nyomtáv adta lehetőségeket. A lökhárítóból kimetszett, teljesen új LED-fényszórók ötletesen kötik össze a karosszéria alsó és felső részét. Meghökkentő, újszerű világítási mintájukkal az összetett lámpatestek egyedi megjelenést kölcsönöznek az X-Trailnek az éjszakai autózás során. Az ereszkedő tetővonalával, hangsúlyos sárvédőivel és emelkedő övvonalával új X-Trail minden részletében stílusos és modern megjelenésű. Ami a méreteket illeti, az új X-Trail 17 mm-rel hosszabb (4643 mm) az előző generációs modellnél, 76 mm-rel nagyobb tengelytávolsága pedig tágasabb belső teret eredményez. Az új modell 30 mm-rel szélesebb és 5 mm-rel alacsonyabb az előző változatnál, szabad magassága változatlanul 210 mm.

Az aktív futómű-szabályozás folyamatosan figyeli az útfelületet és a csillapítás módosításával igyekszik kompenzálni a karosszéria esetleges dőlését

A karosszériához hasonlóan az új X-Trail belső tere is radikális változáson ment keresztül. A tágasabb, ergonomikusabb és prémium elemeket felsorakoztató utastér új szintet képvisel a középkategóriás szabadidő-autók kényelme és felszereltsége terén. A második sor 60/40 arányban dönthető. Ha további csomagtérre van szükség, az ülések az utasok fokozott kényelme érdekében hátradönthetők, illetve előrecsúsztathatók, hogy az opcionális harmadik sor könnyebben elérhető legyen. A harmadik sor 50/50 arányban osztott, és teljesen vízszintesig hajtható a maximális csomagtér eléréséhez.

A csomagtér kapacitása 445 liter a hétüléses verzió esetén és 135 liter, ha a harmadik üléssor nincs lehajtva

A kétszintes kialakítású műszerfalat úgy tervezték, hogy a lehető legegyszerűbben el lehessen rajta igazodni. Az információs és szórakoztató rendszer, valamint a szellőzés kezelőszervei az enyhén kiemelkedő középkonzolon helyezkednek el. Az újragondolt műszeregység két fő műszere között a vezetéstámogató rendszer nagyméretű, öthüvelykes kijelzője kapott helyet. Ez a nagy felbontású érintőkijelző többek között az új X-Trail biztonsági rendszereinek üzeneteit jeleníti meg.

A forgókapcsolóval szabályozható, hogy kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódot használjuk

Az új X-Trail lelke egy négyhengeres 130 lóerős dízelerőforrás, amelynek legnagyobb nyomatéka 320 Nm. A hozzárendelt ALL MODE 4×4 elektronikus négykerék-meghajtású rendszer egy, a középkonzolon található forgókapcsolóval szabályozható. Kétkerék-meghajtású, automatikus vagy állandó négykerék-meghajtású üzemmódok kiválasztását teszi lehetővé.

A harmadik üléssor nem felnőtteknek való. A lábtér még gyerekeknek is szűkös

Nissan NavaraNP300 2,3 dCi 190 Tekna

A merész formaterv, a prémium minőség és a kivételes funkcionalitás jellemzi

A Navara fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt, mindezt az elismert terepjáró-képességének és terhelhetőségének megtartása mellett. A Navara büszke lehet új, robusztus és ellenálló, csavarrugós, öt lengőkaros hátsó futóművére, a hátsó sorban helyet foglalók teljes örömére. De nem véletlen ez a döntés, hiszen aki a legmagasabb felszereltséget választja, nem igen használja az autót munkára. Főleg a mutatós szavannasárga színben pompázó modellnek állna rosszul a munka, ráadásul a 18 colos felnikkel is a látványra hajaz. Ennek ellenére a terepezési képességei kiválóak a kifejezetten az európai piac ízlése szerint kialakított Navarának. A Nissan barcelonai üzemében gyártott Navara robusztus, mégis sportos stílusú. A homorú és domború felületek kombinációja dinamikus jelleget kölcsönöz és a V alakú hűtőrács, a bumeráng formájú LED-es nappali menetfények az új generációs Nissan-modellek jellegzetes formajegyei.

Az új platóspoiler a karosszéria körüli levegő áramlását szabályozza

Az újragondolt utastér is első osztályú utazási élményt kínál. A belső tér minden elemét úgy alakították ki, hogy tágasabb, praktikusabb teret biztosítson a vezető és az utasok számára egyaránt. A műszerfal teljes átalakuláson esett át, formatervezett kialakítása révén növeli az utasteret és az utasok térérzetét is. A deréktámaszos első ülések ergonomikus kialakítása hozzájárul a vezető éberségének fenntartásához.

Az összkerékhajtás az előző generáció erősségeire alapozva kiváló tapadást biztosít a legkeményebb terepen is

Az új, 2,3 literes dCi motorja a korábbi generáció erőforrásánál jóval hatékonyabb, 190 lóereje és 450 Nm nyomatéka bőven elég dagonyázáshoz és testesebb vontatmányok mozgatásához. Egy tonna feletti terhelhetőséget és figyelemre méltó, 3500 kg-os vontatási teljesítményt nyújt, és ebben a hatfokozatú CVT-váltó is partner. A platórész a korábbi generációhoz képest 67 mm-rel hosszabb, és így a maga 1578 mm-ével a kategória leghosszabbja.

A belső tér példás, bármelyik Nissan személyautó lehetne

Az új NP300 Navara négy felszereltségi szinttel lesz bevezetve: a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna. Minden modellben az alapfelszereltség része a 7 légzsák, az elektronikusan vezérelt differenciálmű és fékezőrendszer, az elektromos ablakemelők, valamint a terepjáró-képességet növelő olyan elektronikus rendszerek, mint a visszagurulás-gátló.

A C alakú csatornákban csúszó bilincsekkel még a legszokatlanabb alakú tárgyak is egyszerűen rögzíthetők

A vadonatúj Navara újabb mércét állít fel az egytonnás pick-upok szegmensében. Nincs egyszerű dolga, hisz népes mezőnyről beszélhetünk és sok a megújult modell. Piacvezető crossover-gyártóként szerzett tudását ötvözi azzal a 80 éves tapasztalattal, amelyre a masszív és ötletesen megtervezett pick-upok gyártása során tett szert.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.