Praktikus megoldás – Toyota Proace Verso Family 2.0 D-4D 150


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az orr kialakítása miatt egyértelműen a Toyota modellcsalád legfiatalabb tagjaként azonosítjuk az új PROACE Verso modellt, amely háromféle méretben és három külömböző teljesítményszinten érhető el. Nekünk mindenből a közepe jutott, Medium tengelytávval, 150 lóerős dízelmotorral és a már majdnem minden igényt kielégítő Family felszereltséggel próbálhattuk.


Ideje volt a megújulásnak ebben a kategóriában a Toyotának, az előző modell, a Hiace majd tíz évig szerepelt a kínálatban.  A most bemutatott, modellt a Toyota a PSA konszernnel közösen fejlesztette. A közepes hosszúságú Medium kivitel hossza 4,9 méter, a tengelytávja 3,2 méter, 2,2 méter széles és 1,9 méter magas.

Gesztenyebarna fényezése, sötétített oldalablakai és 17 colos felnijei vagány egyterűvé varázsolják 

A Family felszereltségi szintű modellek könnyen felismerhetők, színre fújtak a lökhárítók, a kilincsek és a tükörházak is, az alsó hűtőmaszk krómkeretéről, ködfényszóróiról, valamint külön felnyitható hátsó szélvédőjéről és a 17 colos könnyűfém keréktárcsákról.

Rugózása személyautós, de a keresztbordákat nem szereti, manőverezni meglepően jól lehet vele

A hatalmas ajtók tágra nyílnak. A strapabíró, funkcionális és tágas belső teret úgy alakították ki, hogy nyolc utas plusz csomagjaik kényelmes szállítására alkalmas legyen. A magas üléspozíciónak köszönhetően kiváló a körkörös kilátás, igaz az A-oszlopok nagy teret kitakarnak, de felülről látjuk a világot vezetés közben és ez nagyszerű érzés. Jók és kényelmesek az ülések, a kormány fogása is kényelmes, igaz hiányoltuk bőrhúzatót róla, valamint lassú vagy álló helyzetben emberes feladat a tekergetése.

Hat fokozatú kézi váltó jár hozzá, amely precízen és rövid úton kapcsolható

Az utastérben számtalan tároló megoldással találkozhatunk, két kesztyűtartó is van, a műszerfal tetejében is találunk egy zárható rekeszt, nem beszélve a tágas ajtózsebekről. A műszerfalon letisztult rajzolatú analóg műszerek és ergonomikus kezelőszervek segítik a vezető dolgát. A sebességváltó kart alumínium borítja, rövid úton mozog, a lehető legközelebb helyezkedik el a kormánykerékhez, így a vezetőnek minimális időre kell csupán elengednie a kormányt.

Nem zörög, nyikorog az utastérben semmi, összeszerelése nívós, a műanyagok kopogósak, de jó minőségűek

A Family felszereltséghez nagy felbontású, érintőképernyős navigációs központi egység jár, melyhez bluetooth és USB csatlakozó is tartozik. A szellőztető rendszer külön gombsort kapott, ahonnan kényelmes és azonal tudonk állítani kedvünkre. A második és harmadik üléssornak a tetőben elhelyezett gombokkal van lehetősége állítani a friss levegő áramlását.

Tároló rekeszből bőven van elég, még az ajtókra is jutott két kisebb nagyobb zseb

A Family szint a szabadidős felhasználók helykínálatra, variálhatóságra és kényelemre vonatkozó igényeit elégíti ki. A nyolcszemélyes utastérben a két különálló első ülés mögött sínen tologatható, kiszerelhető, 60:40 arányban osztott második és harmadik sori ülések találhatók, amelyek a buszlimuzinokat idéző rugalmas belső elrendezést és praktikumot tesznek lehetővé. A második üléssoron utazók előtt a repülőgépek fedélzetéről ismerős, kihajtható asztalkák találhatók. Mind a hat hátsó ülés Isofix gyermekülés rögzítőrendszert kínál.

A hatalmas tolóajtókon keresztül könnyű a bejutás a második-harmadik sorba

A Toyota embléma mögött egy Peugeot eredetű, 2,0 literes turbódízelmotort találunk. 150 lóereje kellő dinamikát biztosít és 370 Nm forgatónyomatéka már igen alacsony, 1000/perc fordulaton használható. Kulturáltan végzi a dolgát a dízel, kerregése nem zavaró az utastérben és Stop & Start funkcióval is felvértezték, amely már guruláskor leállítja a motort, majd gyorsan reagál az újra indulásra.

A hátsó sorokban is kényelmesek az ülések, mozgathatóak, állíthatóak és tetszés szerint rendezhetőek

Az erőforrás teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásait, az átlagos fogyasztására sem lehet panasz, 6,7 litert mértünk száz kilométeren vegyes használat mellett. Biztonság terén sincs ok a panaszra. Az újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is felszerelhető, amely aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést. Ráadásul a személyszállító kivitel ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén.

Az ötödik ajtó nyitásához nagy hely kell, okos megoldás, hogy üvege külön nyitható

A fedélzetén olyan biztonsági funkciókat kínál, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékrendszer, a holttér-felügyelet, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az éberségfelügyeleti rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer vagy az intelligens sebesség-szabályozás, az adaptív kanyarvilágítás, valamint az automatikus távolsági világítás.

 

Két literes dízellel 8,9 milliós az alapára, tesztautónk Family Active felszereltségű, amiért 10,6 milliót kérnek


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.