Praktikus megoldás - Toyota Proace Verso Family 2.0 D-4D 150

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Az orr kialakítása miatt egyértelműen a Toyota modellcsalád legfiatalabb tagjaként azonosítjuk az új PROACE Verso modellt, amely háromféle méretben és három külömböző teljesítményszinten érhető el. Nekünk mindenből a közepe jutott, Medium tengelytávval, 150 lóerős dízelmotorral és a már majdnem minden igényt kielégítő Family felszereltséggel próbálhattuk.

Ideje volt a megújulásnak ebben a kategóriában a Toyotának, az előző modell, a Hiace majd tíz évig szerepelt a kínálatban.  A most bemutatott, modellt a Toyota a PSA konszernnel közösen fejlesztette. A közepes hosszúságú Medium kivitel hossza 4,9 méter, a tengelytávja 3,2 méter, 2,2 méter széles és 1,9 méter magas.

Pro Ace1

Gesztenyebarna fényezése, sötétített oldalablakai és 17 colos felnijei vagány egyterűvé varázsolják 

A Family felszereltségi szintű modellek könnyen felismerhetők, színre fújtak a lökhárítók, a kilincsek és a tükörházak is, az alsó hűtőmaszk krómkeretéről, ködfényszóróiról, valamint külön felnyitható hátsó szélvédőjéről és a 17 colos könnyűfém keréktárcsákról.

Pro Ace2

Rugózása személyautós, de a keresztbordákat nem szereti, manőverezni meglepően jól lehet vele

A hatalmas ajtók tágra nyílnak. A strapabíró, funkcionális és tágas belső teret úgy alakították ki, hogy nyolc utas plusz csomagjaik kényelmes szállítására alkalmas legyen. A magas üléspozíciónak köszönhetően kiváló a körkörös kilátás, igaz az A-oszlopok nagy teret kitakarnak, de felülről látjuk a világot vezetés közben és ez nagyszerű érzés. Jók és kényelmesek az ülések, a kormány fogása is kényelmes, igaz hiányoltuk bőrhúzatót róla, valamint lassú vagy álló helyzetben emberes feladat a tekergetése.

Pro Ace3

Hat fokozatú kézi váltó jár hozzá, amely precízen és rövid úton kapcsolható

Az utastérben számtalan tároló megoldással találkozhatunk, két kesztyűtartó is van, a műszerfal tetejében is találunk egy zárható rekeszt, nem beszélve a tágas ajtózsebekről. A műszerfalon letisztult rajzolatú analóg műszerek és ergonomikus kezelőszervek segítik a vezető dolgát. A sebességváltó kart alumínium borítja, rövid úton mozog, a lehető legközelebb helyezkedik el a kormánykerékhez, így a vezetőnek minimális időre kell csupán elengednie a kormányt.

Pro Ace4

Nem zörög, nyikorog az utastérben semmi, összeszerelése nívós, a műanyagok kopogósak, de jó minőségűek

A Family felszereltséghez nagy felbontású, érintőképernyős navigációs központi egység jár, melyhez bluetooth és USB csatlakozó is tartozik. A szellőztető rendszer külön gombsort kapott, ahonnan kényelmes és azonal tudonk állítani kedvünkre. A második és harmadik üléssornak a tetőben elhelyezett gombokkal van lehetősége állítani a friss levegő áramlását.

Pro Ace5

Tároló rekeszből bőven van elég, még az ajtókra is jutott két kisebb nagyobb zseb

A Family szint a szabadidős felhasználók helykínálatra, variálhatóságra és kényelemre vonatkozó igényeit elégíti ki. A nyolcszemélyes utastérben a két különálló első ülés mögött sínen tologatható, kiszerelhető, 60:40 arányban osztott második és harmadik sori ülések találhatók, amelyek a buszlimuzinokat idéző rugalmas belső elrendezést és praktikumot tesznek lehetővé. A második üléssoron utazók előtt a repülőgépek fedélzetéről ismerős, kihajtható asztalkák találhatók. Mind a hat hátsó ülés Isofix gyermekülés rögzítőrendszert kínál.

Pro Ace6

A hatalmas tolóajtókon keresztül könnyű a bejutás a második-harmadik sorba

A Toyota embléma mögött egy Peugeot eredetű, 2,0 literes turbódízelmotort találunk. 150 lóereje kellő dinamikát biztosít és 370 Nm forgatónyomatéka már igen alacsony, 1000/perc fordulaton használható. Kulturáltan végzi a dolgát a dízel, kerregése nem zavaró az utastérben és Stop & Start funkcióval is felvértezték, amely már guruláskor leállítja a motort, majd gyorsan reagál az újra indulásra.

Pro Ace7

A hátsó sorokban is kényelmesek az ülések, mozgathatóak, állíthatóak és tetszés szerint rendezhetőek

Az erőforrás teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma előírásait, az átlagos fogyasztására sem lehet panasz, 6,7 litert mértünk száz kilométeren vegyes használat mellett. Biztonság terén sincs ok a panaszra. Az újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is felszerelhető, amely aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést. Ráadásul a személyszállító kivitel ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén.

Pro Ace8

Az ötödik ajtó nyitásához nagy hely kell, okos megoldás, hogy üvege külön nyitható

A fedélzetén olyan biztonsági funkciókat kínál, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékrendszer, a holttér-felügyelet, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az éberségfelügyeleti rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer vagy az intelligens sebesség-szabályozás, az adaptív kanyarvilágítás, valamint az automatikus távolsági világítás.

Pro Ace9

 

Két literes dízellel 8,9 milliós az alapára, tesztautónk Family Active felszereltségű, amiért 10,6 milliót kérnek

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • A5 Coupé_12

    A formatervezők jelentősen átdolgozták az A5 Coupé külső megjelenését. Az elegáns és atletikus kétajtós modell 4,67 méteres hosszúságával és 1,37 méteres magasságával a prémiumszegmens egyik legsportosabb arányait mondhatja magáénak.

  • Peugeot 3008 GT1

    A nem is olyan régen tesztelt 120 lóerős 3008 után kipróbálhattuk, mit tudd a kizárólag 2.0 literes, 180 lóerős motorral készülő GT verzió. Inkább a vezetési élményre fogékony ügyfélkörnek szánt változat az autózás örömét testesíti meg rendkívül modern formában.

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!