Renault Koleos 2.0 dCi Initiale Paris – Szép helytállás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy mérettel feljebb lépett a Renault új SUV-modellje, amely csak nevében emlékeztet az elődre. Utóbbi helyére a szintén újdonságnak számító Kadjar került, míg alatta a nemrégen megújult Captur áll, így az új Koleossal háromtagúra bővült a Renault teljesen újnak mondható SUV-palettája.


A Koleos pontosan 11 centimétert nőtt, 4,6 méteres hosszúságával egy kategóriával feljebb lépett, így az SUV-ok D-szegmensében kell megállnia a helyét, ahol egy jellegzetes Renault-formavilággal próbál hódítani az egyik legnépszerűbb szegmensben. A konszerntárs Nissan X-Trail alapjaira épített Koleos a Renault-k ma divatos arculatát kapta, a Talismantól örökölte jellegzetes C alakú első LED-es nappali menetfényét és abszolút egyedi, vízszintesen elhelyezett hátsó lámpáit, amely szintén a ma divatos modern technikával dolgozik. Szinte gigantikusnak hat hatalmas márkaemblémája és a körülötte lévő krómcsíkoknak köszönhetően eltörpül az első lámpája. 21 cm-es hasmagasságából adódóan magas építésű autóról van szó, melyet tovább fokoznak 19 colos kerekei, így klasszikus SUV-formát varázsoltak egyszerű domborulatokkal. Az ajtón elhelyezett szellőzőnyílást utánzó műanyag elem jelen esetben a felszereltségi szint megjelenésére szolgál, míg hátul a krómozott, imitált kipufogóvég is csak látványelemként szolgál.

Jó kiállású a Koleos, jellegzetes Renault-arculatot kapott, látványos a C-alakú nappali LED-fény (Fotók: A szerző felvételei)

Futóműve alapból keményre hangolt, nem szereti a rossz minőségű utakat

A tágra nyíló ajtók kitárása után jól érezni, hogy nem kicsi belső térrel lesz dolgunk, a 2705 mm-es tengelytávnak megvannak a pozitív hatásai, öt személynek teljes kényelmet biztosít a fedélzetén. A hangulatot a hatalmas üvegtető fokozza az amúgy már jól ismert belső dizájn mellett, ahol részletekben visszaköszönnek a Nissan X-Trail megoldásai. A műszerfalat három részre osztották, melyet középen digitális kijelző ural, szélein a vízhőfok és üzemanyagszint félkör alakú, analóg egységei kaptak helyet. Az LCD-monitor szabadon konfigurálható, akár kellemes színű háttereket is választhatunk hozzá. Természetesen a belső tér legfőbb látványossága a függőlegesen elhelyezett tabletszerű monitor, ahol a beállításoktól kezdve az összes létező funkciót, lehetőséget az R-Link-rendszer segítségével tudjuk kezelni.

A három üzemmódba állítható összkerékhajtása 50-50 százalékosra zárható tengelyenkénti nyomatékelosztást tesz lehetővé

A légkör és a dizájn abszolút Renault, ebben a Koleosban luxusra hangolva

8,7 colos kijelző tényleg az autó esze, szinte mindent itt tudunk beállítani és irányítani

A hőmérséklet-beállítás ugyan külön tekerőgombot kapott, de a levegő befújásának erősségét már csak a kijelzőről tudjuk állítani. Maga a rendszer nem gyors megszokás kérdése, inkább a hosszú használat után is a fárasztóan mélyre ásott egyes alkalmazások megtalálása vagy azok beállításának lehetőségei veszik hamar kedvünket. Még szerencse, hogy a szélvédőfűtés és a párátlanító vagy az ülésfűtés és szellőztető elérhetőségei a kijelző alatt külön gombsort kaptak. Érthetetlen, hogy a kormányfűtés gombja miért nem itt kapott helyet. Az a kormánytól balra, nem jól látható helyre került. Viszont a navigáció használata örömünkre szolgál, szép grafikát kapott és a monitor elhelyezkedése végett nagy terület látható a térképből, míg mellette a hőmérséklet-beállítások jelzésére is bőven jut hely.

Luxus kényelmű hűthető-fűthető ülések, ez csak az Initiale Paris felszereltség kiváltsága

A hátsó sorban fejedelmi a lábtér, széles a könyöklő és a fejtér is több mint elegendő

Ülései kényelmesek, vastagon párnázottak, fejtámlájának szélei fejünkhöz igazítható, kellemes tartást biztosítva. A hátsó utasoknak sem lehet panaszuk a térrel, elképesztő lábtér áll rendelkezésre, a széles könyöklő kihajtható, melynek felületén pohártartót integráltak. Elgondolkodtató viszont az a megoldás, hogy a kihajtott könyöklő elejébe építették a két szélső ülésfűtés kapcsolóit, amit igazán nehezen tudnánk kezelni, amikor öt személy utazik az autóban.

Az új Koleos is dél-koreai gyártású, hatalmas ajtaja a küszöb alá ér, okos megoldás, ha sáros, piszkos autóból szállnánk ki

Elektromosan mozgatható a csomagtérajtó, mögötte 624 literes tér áll rendelkezésre. Hétszemélyes verzió még nincs

Erőforrása a motorpaletta csúcsa, a kétliteres, négyhengeres dízel 175 lóerőt teljesít, amely 4×4-es hajtással is elérhető. Viszont csak ehhez a kombinációhoz adják a fokozatmentes automatikus váltót. Remekül végzi a dolgát, érdekessége, hogy sportmódban úgy dobálja a fokozatokat, mintha hagyományos automatával lenne dolgunk.

Az Initiale Paris a legmagasabb felszereltségi szint a Koleos esetében, ezért ez is a legdrágább modell, 11,7 millió forintot kérnek érte

Initiale Paris felszereltségű tesztautónkat gazdagon ellátták minden földi jóval, amit ma a Renault kínálni tud. Egyedi megjelenésével és igényes, hatalmas belső terével, erős motorjával szépen megállja helyét abban a kategóriában, ahol talán minden márkának szerepel egy-egy kiváló modellje.   


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.