Újjávarázsolt hatvanas – Volvo XC60 D5 AWD R-Design


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Volvónak komoly hagyományai vannak a legmodernebb technológiát kínáló stílusos, dinamikus szabadidőjárművek terén. Ez alól az új XC60 sem kivétel. Az előző generáció 2008-as bemutatása óta Magyarországon pedig több mint 3500, globálisan csaknem egymillió darab kelt el. Ezáltal a prémium középkategóriás szabadidőjárművek közül a globális eladások mintegy 30 százalékát ez a modell adja.


Elődjénél 45 mm-el hosszabb, 11 mm-el szélesebb, viszont 52 mm-el alacsonyabb, tengelytávja a kényelem érdekében 91 mm-el nőtt (Fotók: A szerző felvételei)

Külső formaterve sportos, jól áll neki a méretcsökkentés, mert ugye akár honnan is nézzük, ez egy XC90-es, csak eggyel kisebb méretben. Még hátulról láttunk valami újat, de ha szembe jön velünk az utcán, mehet a kobakvakarás, mit is láttunk. De azért felfedezhetünk apró jeleket, hasonló formájú a hűtőrács, de a LED-es lámpáiban a nappali fénycsík egészen a hűtőrácsig ér, egy ici-picit más rajzolatot kapott a lökhárító és a hátsó lámpa LED-es fénycsíkja átkúszik a csomagtér ajtóra. Az XC60 sportos hangulatát továbbá a R-Design csomag teszi még látványosabbá. Csak ehhez a csomaghoz elérhető a gyönyörű R-Design kék szín, egyedi hűtőmaszk, ezüstszínű tükörházak, selyemfényű ablakkeretek és a dupla kipufogócső-vég. Méreteihez képest hatalmas, 21 colos kerekei már csak hab a tortán, emberes és meggyőző a kiállása, egyszerűen öröm ránézni.

A hátsó lámpa LED-csíkja átfut az elektromos mozgatású csomagtér-ajtóra 

Nappali menetfénye tipikus Volvo-ismertető jegy, az ezüst tükörház az R-csomag része

A belső tere gondosan megtervezett és ez is ismerős lehet a 90-es sorozatból. Ülései kényelmesek, állíthatósága korlátlan, állítható az ülőlap hossza, a derék támasz – természetesen masszás funkcióval – és külön-külön állítható a derék és a comb oldaltartása. A kormány vaskos, fogása finom tapintású, a mögötte megbúvó 12,3 colos digitális műszeregységen négy különféle grafika állítható be és a két fő műszer közé bármiféle fontos információ megjeleníthető.

Az anyagok felhasználása és minősége kiváló, komfortérzet a maximumon van 

Ülései fotelszerűen kényelmesek, minden része elektromosan állítható

A két fő műszer között a Budai vár belső udvara látható, tökéletes grafikával mutatja, hol vagyunk

A középkonzol hatalmas, 9 colos kijelzője szintén szép megjelenítést kapott, a tolatókamera képe szép felbontású, kimondottan látványos. Hatásosan működik a CleanZone négyzónás klímaberendezés, eltávolítja a környező levegőből a káros szennyező anyagokat és részecskéket, így belül minden esetben „skandináv” friss levegőt élvezhetnek az utasok. A hátul ülők is kényelmesen utazhatnak, elegendő a fej- és lábtér, bár a háttámla dőlésszöge nem állítható és a középen ülőnek a magas kardánalagút lehet picit zavaró. A csomagtér 505 literes alaphelyzetben, az ülések előredöntés után sík padlófelületet kapunk és a rakodást megkönnyítendő, a légrugózásnak köszönhetően az autó hátulja leereszthető.

21 colosak a kerekek, jó kiállást adnak neki, légrugózása miatt az itthoni utakon is kényelmes

Négyhengeres motorja 235 lóerős, a legerősebb dízel a kínálatban, 7,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra

A képen az off-road-mód látható, 40 km/h-ig aktív és majd’ 4 centit emel a kasznin

Az XC90-nel közös építőkészletből kiindulva a futómű is azonos, légrugókkal megspékelve kiváló darab, comfort-módban szépen, finoman simítja a keresztbordákat, dynamic-módban közelebb kerülünk a földhöz, míg az off-road lehetőséget választva 38 mm-rel emelkedik az autó.

Összkerékhajtása alapból az első tengelyt terheli, de ha kell, a nyomaték 50 százalékát hátra tudja küldeni

D5 jelű dízelmotorral, R-csomaggal majd’ 16 millióról indulunk, aztán ha pipálgatunk az extralistán, a képen látható gyönyörűség 23,6 millió forintért már a miénk is lehet

A PowerPulse-technológiát alkalmazó, 235 lóerős D5 dízelmotor már alacsony fordulatról szépen hasznosítja 480 Nm nyomatékát. A nyolcfokozatú váltó alapból finoman működik, hirtelen induláskor kicsit későn reagál, míg sportos használatkor néha feleslegesen pörgeti a motort. Ennek ellenére fogyasztása nagyon baráti, 8 liter körül alakul vegyes használat mellett. Nem lenne Volvo, ha biztonság terén nem a csúcsot hozná. A nagyobb, 90-es modellszériában bevezetett biztonsági technológiák összes előnye elérhetővé válik. A City Safety-rendszert új kormányerő-rásegítés funkcióval egészítették ki. A frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzás kormányerő-rásegítéssel igyekszik elkerülni a frontális ütközést, a kormányzás-támogatás 50-100 km/óra között aktív. A holttérfigyelő rendszere mostantól szintén kormányerő-rásegítéssel mérsékli a sávváltás során felmerülő ütközési kockázatot, míg az adaptív tempomat pedig a dugókat is képes kezelni. Összegezve, látványos megoldásokkal újult meg az XC60-as, de minden szegletében tipikus Volvo maradt, aki szereti ezt a márkát nem fog csalódni, a kategória talán legbiztonságosabb autójában.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.