Csúcstámadás 2.0 – Volkswagen TiguanHighline 2,0 TDI DSG 4Motion

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A Tiguan első generációja 2007-ben mutatkozott be, világszerte több mint 2,8 millió készült belőle és a világ csaknem 170 piacán árusítják. Az új Tiguannal a Volkswagen folytatni akarja a sikertörténetet. Nemcsak az autó funkcióit és kényelmét fejlesztették tovább, de az új, elegánsabb dizájn is egyszerre sugározza az erőt és a megbízhatóságot.

 

Volkswagen Tiguan1.

A Volkswagen egyik legkeresettebb modellje a Tiguan, a Passatéhoz hasonló lett a dizájn

A Volkswagen Tiguan második generációja teljesen új és elegáns formatervével hódít, amely erőt és tekintélyt sugároz. Megjelenését tekintve az elődjéhez képest 6 centiméterrel hosszabb és hárommal szélesebb lett, a magasságából viszont elvettek három centimétert. Ezek az értékek – többek között – a moduláris platform alkalmazásának köszönhetőek, amely eredménye a sportos arányokkal és élre vasalt formatervvel kombinált, semmi mással össze nem téveszthető SUV megjelenés. Az orrkialakításnál a hűtőrács lamellái és a kanyarfénnyel ellátott LED-fényszórók alkotta egység tovább hangsúlyozza a modellről alkotott erőteljes képet, míg az Offroad-csomag a robusztus összbenyomást erősíti.

Volkswagen Tiguan2.

Takarékos használat mellett 5,9, városban 7,2 literes átlagfogyasztást mértünk

A Tiguan kényelme megkérdőjelezhetetlen, kormányfogása, -állíthatósága tökéletes, a deréktámaszos bőrülések kényelme pedig pazar. Az ülésfűtés jól jön hideg napokon, érdekessége, hogy bekapcsoláskor a kormányfűtés is aktiválódik. A hátul ülők sem panaszkodhatnak: a minden szempontból tágas hátsó rész plusz 19 centi hosszon csúsztatható, fűthető üléseket kapott.

Volkswagen Tiguan3.

A magas vezetőülésből remek a kilátás, menetkomfortja tökéletes, jó érzés vezetni

A vezető előtti 12 colos TFT-kijelzős műszeregység tűéles képet ad és igen informatív, könnyen konfigurálható és szinte minden adat, amire az autó képes és állítható, az megjeleníthető rajta.

Volkswagen Tiguan4.

Hatalmas kijelzők, tágas helykínálat, pedáns minőség, kifinomult kényelem, ez vár minket odabent

A középkonzolon lévő 20,3 colos érintőképernyőt kellően magasra emelték, jól látható és a hozzá tartozó Discover Pro néven futó 3D-s térképrendszerrel könnyen kezelhető. A nagy monitor jól jön manőverezéskor is, a 360 fokos madártávlati képet mutató kamerarendszer szép éles képen mutatja, mit is csinálunk. Bár a parkolással nem kell törődnünk, mert az automatarendszer be- és kiparkoláskor is segít nekünk.

Volkswagen Tiguan5.

Hátul is minden rendben. Nagy hely, sínen állítható ülések, ülésfűtés, felhajtható kis asztal

Menetkomfortja tökéletes, kimondottan csendes, még magasabb fordulaton sem zavaró a dízel hangja. Ez köszönhető az adaptív lengéscsillapításnak is, amely az útviszonyokhoz és vezetési stílusunkhoz állítható.

Volkswagen Tiguan6.

Hasmagasság 20 centi, könnyebb terepen gond nélkül boldogul

A négyhengeres dízel 150 lóerős változatát tesztelhettük, ami őszinte érzéseket kelt, hiszen mind erejét és 340 Nm nyomatékát kiválóan hasznosítja. Akinek ez nem lenne elég, az a kétliteres gázolajost is választhatja 190 vagy 240 lóerővel, amely a legerősebb változat esetében a nem kevés alapárat plusz másfélmillióval toldja meg. A hétfokozatú DSG-váltó szépen végzi a dolgát, csak elinduláskor totojázik egy picit, ennek oka, hogy alacsony fordulaton nem igazán vannak összhangban az erőforrással.

Volkswagen Tiguan7.

A 4Motion intelligens összkerékhajtás mindössze ezredmásodpercek alatt gondoskodik arról, hogy mind a négy kerékre megfelelő nyomaték jusson

Csomagtartója méretes, 615 liter befogadására képes, a hozzá vezető út sem bonyolult. A csomagtérajtó elektromos mozgatású és a jól megszokott láblendítéssel is nyitható. Külön előny, hogy a csomagtérajtó magasra nyílik, így nagyra nőtt emberek is könnyen pakolászhatnak alatta.

Volkswagen Tiguan8.

Mindenből a legjobbat, ez az árán is látszik. Tesztautónk extrákkal kereken 15 millió forint

Nem olcsó az új Tiguan és talán ez is a legnagyobb hátránya, de a tökéletességet és a jó felszereltséget az elvárt német minőségben meg kell fizetni. Egy picit minden konkurensénél jobban csinál és pont ezzel és árával emelkedik a nagyok közé.

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Kapcsolódó cikkek

  • Jaguár XF_9

    A Jaguar komolyan gondolta, hogy teljes erőbedobással megújítja modellpalettáját. Ehhez kellett egy határozott üzleti stratégia, ami a modellév végére kibontakozta magát. Látszik, a Jaguar komolyan veszi az üzletet. Az indiai tulajdonos nyomása alatt felpörögtek a fejlesztések és egy közös platformra három új modellt is prezentáltak az elmúlt egy évben. Az XE modell érkezett elsőként, az F-Pace crossover a legfrissebb szerzemény, mi pedig a nemrégiben teljesen megújult XF modellt tehetjük próbára.

  • Ford Edge Sport

    Az eddig csak Észak-Amerikában forgalmazott Ford Edge 124 ezer darabos értékesítési eredményével 2015-ben a szegmens legkelendőbb modellje volt az ottani piacon, 14 százalékkal szárnyalva túl a 2014-es eladásokat. Most a vadonatúj Edge jelenti a harmadik lépést a Ford tervében, amelynek célja a vállalat SUV-kínálatának további bővítése az európai piacon a Kuga és az Ecosport modellek mellett.

  • Volvo XC90 T8

    Az első Volvo, amelyet a kezdetektől hálózatról tölthető elektromos hajtással terveztek, az XC90 T8 egy luxus terepjáró, amely egy sportautó teljesítményét kínálja olyan károsanyag-kibocsátással, amelyet kis hibridautók is nehezen teljesítenek.

  • Porsche Macan GTS

    A Porsche hazai forgalmazója jóvoltából itthon tesztelhettük legújabb modelljeiket. A teljes modellpaletta igencsak meggyőző, autórajongóként nem is kívánhatnánk szebb látványt, és persze azt, hogy mindegyik modellel napokig ismerkedhessünk. De erre nincs lehetőség, így az egynapos tesztútra az új Macan GTS modelljét választottuk, ami a hétköznapi használhatóság és terepjáró képességei mellett most igazi sportos karakterét is megmutatja.

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!