Ellökik a jogi akadályokat az önvezetők útjából


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A kaliforniai új szabályozás nem írja elő „a gépjármű vezetőülésén jelenlévő személy kötelező fizikai jelenlétét”.


Jövő évtől vezető nélküli autók is közlekedhetnek Kaliforniában – döntöttek szerdán az illetékes kaliforniai hatóságok.

Az új szabályozás nem köti „a gépjármű vezetőülésén jelenlévő személy kötelező fizikai jelenlétéhez” a forgalmi engedély kiadását, csupán annyit ír elő, hogy „felügyelni kell az önálló technológia működését”.

A kaliforniai gépjárműhivatal (DMV) közleményben szögezte le: az új szabályozás célja, hogy „ne akadályozza fölöslegesen a technológiai fejlődést”. 

[htmlbox Fogyasztói_adásvétel]

 

Az Egyesült Államokban egyre több autógyártó cég tesztel vezető nélkül működő autókat. Igaz, forgalomba állításuk óriási vitákat kavar: az ellenzők szerint ugyanis az emberi érzékenységet és reflexeket váratlan helyzetekben nem képes helyettesíteni az előre programozott számítógépes irányítás. Az autógyártó cégek körülbelül három éven belül ígérik a vezető nélküli autók kereskedelmi forgalmazását.

Kalifornia az Egyesült Államok első olyan állama, ahol engedélyezik az ilyen típusú gépjárműveket. A délnyugati államban már 42 vállalatnak van engedélye önvezető autók tesztelésére.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. március 28.

A magyar kartelljog fejlődéséről szervezett szakmai konferenciát a GVH

A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye. A szakmai esemény keretében a GVH szakértői és hazai jogi szakértők vitatták meg a kartelljog témakörét, kiemelten fókuszálva a jogterület fejlődésére – tájékoztott csütörtökön a versenyhatóság.