Megszűnt az eljárás a Boross-interjú ügyében

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Nem zárható ki a nyilvánosságból az olyan vélemény, miszerint a menekültek genetikusan mások.

A médiatanács nem tartotta kirekesztőnek, ezért jogsértés hiányában megszüntette a hatósági eljárást a Magyar Hírlapban még tavaly megjelent Boross Péter-interjú ügyében - áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményében.

A politikus még tavaly augusztusban a bevándorlással kapcsolatban beszélt a lapnak arról, hogy szerinte az érkezőknek nemcsak kultúrájuk más, hanem az ösztönrendszerük, biológiai, genetikai adottságaik is. 

Az NMHH közleményében azt írta: a testület álláspontja szerint a vizsgált médiatartalom tekinthető ugyan aggályosnak vagy tudományosan megalapozatlannak, és az érintett közösségre nézve kétségtelenül sértő, vitára okot adó negatív véleményeket, kijelentéseket tartalmazott, de a médiaszabályozási előírások érvényesítése során az ilyen vélemény nem zárható ki a nyilvánosságból pusztán annak társadalmi érzékenységére és esetleges sértő jellegére tekintettel, különösen egy fontos, heves érzelmeket is kiváltó közéleti vitában. 

A személyiség és a média a polgári és a büntetőjogban

Számos izgalmas, elgondolkodtató, különböző nézőpontot felvillantó tanulmány szerepel a kötetben, mely felöleli a téma polgári jogi és büntetőjogi vonatkozásait, bemutatva az ide vágó hazai bírói gyakorlatot is.

További információ és megrendelés >>

A médiahatóság egy régóta zajló és várhatóan sokáig elhúzódó, az ország és az egész kontinens jövőjét érintő kérdésben ugyanis csak akkor avatkozhat be bizonyos vélemények kitiltásával - a szólás- és sajtószabadságot korlátozva -, ha azok egyértelműen megsértik a gyűlöletkeltés, a kirekesztés tilalmára vagy az emberi méltóság védelmében hozott rendelkezéseket - áll a közleményben.

A médiatanács a Mérték Médiaelemző Műhely politikai reklámokat kifogásoló beadványa nyomán megállapította, hogy A magyar reformok működnek! című szpotok sugárzásával a TV2 Média Csoport Kft. és a Duna Médiaszolgáltató Zrt. megsértették a társadalmi célú reklámok közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezéseket, ezért a TV2 médiaszolgáltatóját 856 ezer forintra, a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-t 832 ezer forintra bírságolta a fokozatosság és arányosság elvét itt is alkalmazva. 

A médiatanács hozzájárult a Favorit Masters Kft. kérelméhez, amelyben nevét a MaRock FM Rádió - Budapest 95,8 MHz-ről Rock Rádióra kívánja változtatni.    

Rádió Top megnevezéssel a Sztyeppe Műhely Kft.-t nyilvánította nyertessé a médiatanács a Kazincbarcika 88,8 MHz helyi rádiós frekvencia pályázatán. Egységesítheti néhány vidéki rádiójának adását a Szent István Rádió, a testület ugyanis engedélyezte a vételkörzet-bővítést az addig hálózatba kapcsolódással működő Eger 91,8 MHz+Gyöngyös 102,2 MHz-nél a Hatvan 94,0 MHz-en sugárzó rádióval, illetve a Miskolc 95,1 MHz+Encs 95,4 MHz-nél a Sátoraljaújhely 90,6 MHz-en üzemelő rádióval.

  • Értesítő a rovat cikkeiről

Hozzászólások

Hozzászóláshoz lépjen be felhasználói nevével és jelszavával, vagy regisztráljon!

Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!