Visszajár a jegy ára, ha kihasználatlanság miatt törlik a járatot

  • Értesítő a rovat cikkeiről

A légi társaságok kötelezhetőek az előre lefoglalt jegy árának visszatérítésére, ha azért törlik a visszarepülő járatot, mert az oda tartó repülőgép kihasználatlanul szállt volna fel.

A jelen ügyben egy angol bíróság úgy határozott, hogy az Iberia légitársaság köteles visszatéríteni az utas által fizetett jegyárat, mivel a visszaútra szóló járatát előzetes értesítés nélkül törölték. 

A légitársaság azt követően törölte a London- Madrid-London viszonylaton Londonból Madridba közlekedő járatát, hogy a felperes pár perccel a megszabott idő után checkkolt be a gatwicki repülőtéren. 

A felperes a késése miatt hívta fel a légitársaságot és kérte, hogy a beszállókaput tartsák még nyitva pár percig, azonban a légitársaság ekkor közölte vele, hogy a járatot törölték, ezért azt ajánlották, hogy vegyen jegyet egy másik légitársaság járatára. 

Ez volt az egyik első eset az Egyesült Királyságban, amikor ilyen módon törölték a járatot. 

Az ügy hátterében az állhat, hogy a légitársaságok így próbálják megakadályozni azt, hogy az utas retúr jegyet váltson, mivel az olcsóbb az egyszeri utazásra szóló jegyeknél. 

Szakértők szerint a légitársaságok jegyvásárlési rendszere és ilyen stratégiái felett mér eljárt az idő.

A bíróság azért kötelezte a légitársaságot az utas útiköltségeinek megtérítésére, mert így a visszaútra csak jóval magasabb áron tudott jegyet váltani, mint amit a légitársaságnál eredetileg megfizetett.

(telegraph.co.uk) 

  • Értesítő a rovat cikkeiről
Az irányítópulton gyorsan elérhetőek az új funkciók Irányítópult

Az jogaszvilag.hu új funkciói itt elérhetőek az Ön számára, a megjelenéshez kérjük regisztráljon vagy jelentkezzen be!