Bepanaszolható végrehajtók
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
AZ IM rendeltet alkotott az önálló bírósági végrehajtó intézkedése ellen benyújtott panaszügyek intézéséről, a panaszügyek felügyeletéről és a fegyelmi eljárások nyilvántartásáról.
A 3/2015. (II. 25.) IM rendelet szerint panasszal bárki szóban vagy írásban fordulhat a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarához.
Szóbeli panasz esetén a kamara jegyzőkönyvet vesz fel 3 példányban, amely az alábbiakat tartalmazza:
– a panaszos neve,
– a panaszos lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,
– a panasz részletes leírása,
– a panasszal érintett végrehajtási ügy száma,
– a panaszolt neve, nyilvántartási száma,
– a panaszos által benyújtott iratok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
– a jegyzőkönyvet felvevő személy és a panaszos aláírása,
– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
A kamara a jegyzőkönyv egy példányát átadja a panaszosnak. Szóbeli panasz esetén a kamara köteles a panaszossal közölni a panasz azonosítására szolgáló adatokat. A kamara lehetővé teszi, hogy a panaszos az írásbeli panasz benyújtásához – a választása szerint – a kamara honlapján közzétett formanyomtatványt alkalmazzon. Ha a panaszos az írásbeli panaszt a panaszolt végrehajtónak vagy alkalmazottjának adja át, a végrehajtó legkésőbb a következő munkanapon az elektronikus kézbesítési rendszer útján továbbítja a panaszt a kamara részére, ahol azt nyilvántartásba veszik. A panasz kamarához történő benyújtása esetén a panaszos által felmutatott eredeti irat másolatát kell csatolni a panaszhoz, amit a panaszos kérésére a kamara készít el a saját költségére.
A kamara a nyilvántartásba vételtől számított 2 munkanapon belül megvizsgálja, hogy a panasz elbírálása a tartalmánál fogva nem tartozik-e bíróság vagy más hatóság hatáskörébe. A panasz akkor alapos, ha a panaszolt végrehajtó intézkedése, mulasztása jogszabályt vagy kamarai iránymutatást sért