Audi A6 50 TDi quattro – Nekem 8


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Audi felsőkategóriás limuzinjának immár nyolcadik generációja áll csatasorba, hogy továbbra is megmutassa, tud újat mutatni a kategóriájában, ezért számos fejlesztést hoz ebbe a piaci szegmensbe. Legyen szó digitalizációról, kényelemről vagy sportosságról, a kimondottan elegáns megjelenésű A6 sokoldalú tehetség.

Akárcsak az A8 és az A7 sportback, az A6 szintén az Audi új formai nyelvezetének nyomatékos képviselője, továbbra is markáns vonalak jelzik félreérthetetlenül a business-limuzin karakterét. Megjelenését kiegyensúlyozott arányok, azaz hosszú motorházfedél az A8 nagytesótól örökölt hűtőmaszkkal, a megnyújtott tengelytáv és a rövid karosszériatúlnyúlások határozzák meg. Méretei, ha nem is sokat, de tovább nőttek. Hosszúsága 4939 milliméter, tengelytávja 2924 milliméter, vagyis hét-hét milliméterrel haladja meg elődjét, szélessége 12 milliméterrel, míg magassága csupán két milliméterrel, 1457 milliméterre nőtt.

Audi A6 50 TDi quattro

Szép, elegáns megjelenésű az új A6-os, de nem kevés sportosság is van benne, V6-os dízelmotorja 5,5 másodperc alatt katapultálja százas tempóra

A karosszéria megmunkálása nagyon szép, precíz, pontos illesztésekkel, a széles és mélyre süllyesztett Singleframe hűtőrács, a karcsú fényszórók és az erőteljes kontúrokkal kiemelt légbeömlő-nyílások sportosságot sugároznak, de egyben elegánssá is teszik. Fénydizájnja, amit az első lámpák produkálnak, szintén az A6 „technikai” karakterét emeli ki, ahol a Matrix-LED esetében öt vízszintes vonal alkotja a nappali menetfény rajzolatát, felettük a tompított fény pupillákat idéző moduljai helyezkednek el. A hátsó lámpák fénygrafikája is hasonlóan egyedi, egyenként egy-egy vízszintes vonal és kilenc-kilenc függőleges szegmens alkotja, a köztük húzódó felületet a féklámpa tölti ki. Természetesen dinamikus irányjelzőket is tartalmaz, az ajtók ki-, illetve bereteszelésekor pedig látványos pulzáló fényjátékban lehet részünk. Az erősen megdöntött C-oszlopokban végződő tetővonal és a rövid csomagtérfedél apró légterelővel már-már kupésan feszes vonalakat tükröz. A far formáit a két lámpatestet összekötő, markáns, krómozott díszléc emeli ki, míg kipufogóvégei is szép hatást keltenek, de csak imitáció, hiszem belseje fekete műanyagtömítést kapott.

Audi A6 50 TDi quattro

Fekete színe hivatalnokká teszi, pedig, ha nem látnánk, hogy négyajtós, a C-oszlop lejtése okán akár egy igazi kupénak is nézhetnénk

A sportosság és elegancia vegyülete az erőforráson is tetten érhető. Dinamikus menetteljesítményekkel szolgál a 286 lóerős, háromliteres TDI-erőforrás, teszi mindezt igencsak kulturált körülmények között. A hathengeres aggregát az Audi új mild-hibrid technikájával készül, amelyben egy szíjhajtású indítógenerátor működik együtt egy lítiumion-akkumulátorral. De gazdaságosság területén is van mit felmutatnia: 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban szabadon tud vitorlázni, lassításkor pedig akár 12 kW-os teljesítménnyel végez energia-visszatáplálást az akkumulátorokba. Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere, vagyis a Start-Stop helyzettől függően 22 kilométer/óráig aktív és előrelátó szabályzás mentén történik a motor újraindítása, amint az A6 előtti jármű elindul.

Audi A6 50 TDi quattro

Menetkomfortja zseniális, a gördülési zaj minimális és a dupla üvegezésnek köszönhetően a menetszél sem zavarja a masszírozós ülésekben töltött időnket

Audi A6 50 TDi quattro

Hosszú útra tervezték az üléseket, nagyon jól tartanak, kényelmesek, természetesen a fűtés mellett szellőztethetőek is, ha mégis fáradnánk, akkor masszírozni is tudd

Az előd modell hétfokozatú duplakuplungosa helyett egy nyolcfokozatú váltót kapott, amihez alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. A tiptronic váltómű mögött elhelyezett dinamikusabb irányíthatóságot a sport-differenciálmű kölcsönöz, amely aktívan osztja el a bődületes, 620 newtonméter maximális forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, de ez már az opciós listát terheli, akárcsak a dinamikus összkerékkormányzás, a csillapítás szabályozása és az adaptive air suspension légrugózás is. Ezeket, ahogy már megszokhattuk az Audi esetében, a drive select rendszer segítségével állíthatjuk, a különböző menetprofilok a kényelmestől a hangsúlyosan sportos beállításokig terjedhetnek.

Audi A6 50 TDi quattro

Nappal is, de sötétben látszik igazán kirajzolódni a sok monitor látványa. Az utastérben Ambiente világításcsomagot kínál az Audi, amely diszkrét fénybe burkolja az utasteret, 30-féle színárnyalatra állítható be

Az összkerékkormányzásnak közvetlen, sportos kormányreakciók mellett a mindennapi használat mellett is nagy hasznát vesszük. Az alacsony sebességtartományokban az első kerekeket a hátsókkal ellentétes irányban kormányozva tovább növeli a mozgékonyságát és a fordulékonyságát, ami 11,2 méterre csökkenti fordulókörének átmérőjét, ami egy – 6 cm híján – ötméteres autótól helyben fordulásnak számít. Nagy sebességeknél pedig az első és hátsó kerekek bekormányzása azonos irányú, tovább növelve a sávváltások stabilitását. A kerékfelfüggesztések jelentős részben könnyű alumíniumból készülnek. A 20 col átmérőjű és 255/40 méretű gumiabroncsokkal szerelt kerekek ellenére színvonalas gördülési-, illetve zajkomfort jellemzi, természetesen a penge tapadás már nem is kérdéses. Kell is a jó tapadás, 5,5 másodperc alatt robban száz kilométeres tempóra, kanyarokban a rendszernek és gumiknak pedig a 2034 kilogrammos saját tömegét kell pályán tartania, amit remekül abszolvál, sőt fékjei is remek partnerek a mókának, kimondottan hatásosak.

Audi A6 50 TDi quattro

Hátul is kényelemben utazhatunk az alapból két személyre szabott üléseken, középen a magas kardánalagút és a négyzónás légkondi-panel lehet kellemetlenül útban

Audi A6 50 TDi quattro

Légrugózás, állítható futómű, összkerékkormányzás, mindenből a legjobbat, még a 20 colos felnik ellenére is tökéletes a menetkényelme

A belső tér az A8 modellből már ismerős lehet, de a gombok nélküli csupa monitor belső látványa továbbra is lenyűgöző, míg anyagminősége kikezdhetetlen, minden olyan minőségű, mint amilyennek látszik. A helykínálat fejedelmi az első és hátsó fejtér, illetve vállmagasságban mérhető szélesség is nőtt az előző modellhez viszonyítva, már-már egy kategóriával feljebb érezhetjük magunkat. Az első szellőztethető- és masszírozós kontúrülések nagyon kényelmesek, hátul a pazar helykínálat mellett a kényelem elsőrangú, de a magas kardánalagút és a négyzónás klímakonzol panelje miatt itt csak két ember élvezheti maximálisan ennek előnyeit.

Audi A6 50 TDi quattro

Megunhatatlanul szép, 3D-s grafikával kecsegtet a 12,3 colos virtuális műszerfal, az éjjellátó képét is precízen jeleníti meg

Az alumíniummal kirakott műszerfal mindvégig hangsúlyosan vízszintes vonalvezetés tágas és levegős térérzetet biztosít, a benne elhelyezett 10,1 col képátlójú felső képernyőről vezérelheti az infotainment-rendszert, míg a középső alagút konzolján elhelyezett, 8,6 col képátlójú alsó monitor a légkondicionálás, illetve a kényelmi funkciók és a szöveges adatbevitel kezelését szolgálja. Az MMI-rendszer érintésbeli és akusztikai visszajelzéseivel gyors adatbevitelt tesz lehetővé. Amint aktiválunk egy-egy funkciót, visszajelzésként kattintást hallhatunk és érezhetünk, de használata megszokást igényel, ha nem ismerjük ki, könnyen elvonja figyelmünket.

Audi A6 50 TDi quattro

Tesztünk alatt 7,4 literes átlagfogyasztással számoltunk, a remek eredmény elérésében a 48 voltos hibrid rendszer van segítségére a 286 lóerős dízelmotornak

Audi A6 50 TDi quattro

Anyagminősége kifogástalan, a váltókar sima felülete jó támaszték a kéznek, ha épp betűket rajzolunk a MMI touch-padon

E két monitorhoz csatlakozik a vezető előtti virtual cockpit, amelynek kijelző-felülete 12,3 col átmérőjű és teljesen személyre szabható. Minden fontos információval ellát minket, ha esetleg ez így nem lenne elég, akkor ott van még a Head-up kijelző, ami a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat a szélvédőre vetítve jeleníti meg.

Audi A6 50 TDi quattro

LED-es lámpák alatt az új típusjel, teljesítményük alapján az Audi 50-es számmal jelöli a 285-313 lóerő közti modelleket

Nem is beszélhetnénk csúcs-Audiról, ha a muzsikát nem a legmodernebb eszközökkel hozná tudtunkra. A műszerfalból indításra kiemelkedő Bang & Olufsen-hangrendszer két hangszórója ezt azonnal tudomásunkra hozza, az újra kevert akusztikának köszönhetően a hátsó ülésen is élvezhető a magasság térdimenziójának adataival előállított, vonzó térhangzás. És hogy koncertszerű élmények közben a levegő is mindig tiszta és friss maradjon, erről légminőségcsomag gondoskodik, ugyanis diszkrét illattal, ionizátorral és hatékony károsanyag-szűrővel javítja a levegő minőségét.

Audi A6 50 TDi quattro

Alapfelszereltséggel és ezzel a motorral 18 milliós árral számolhatunk. Minden földi jóval megkent hatosunkat 28,5 millió forintig tornászták fel

A vezetői segédrendszerek tömkelege található hatosunkban, hajszálnyira a teljesen önvezetéstől. A központi szabályzóegysége, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről, öt radarérzékelőt, öt kamerát, 12 ultrahangos érzékelőt, illetve egy lézerszkennert is magában foglal. Így nem csoda tőle, hogy farzsebből vágja a vészfékező, sávtartó funkciókat, valamint távolságtartó tempomatja eme remek rendszerek segítségével a dugóban araszolástól egészen 250 km/órás végsebességig szolgálatban tartható.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.