A GVH megbírságolta a Sandozt

Szerző: Jogászvilág
Dátum: 2017. november 3.
Rovat:

A Gazdasági Versenyhivatal 105 millió forint bírságot szabott ki a  Sandoz Hungária Kereskedelmi Kft.-re (Sandoz), ugyanis az jogsértően reklámozta ACC elnevezésű, vény nélkül kapható gyógyszereit – közölte a versenyhatóság.


A Sandoz a GVH közleménye szerint nem az alkalmazási előírás alapján, hanem azon túlterjeszkedve mutatta be a termékeket. 

A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatkozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott – magyarázta döntése hátterét a GVH.  

A GVH a “Gyors megoldás hurutos köhögésre!”, “Gyorsan megtisztítja a légutakat!” és az “ACC, az gyorsan hat” szlogeneket vizsgálta, amelyek sajtóhirdetésekben, orvosi rendelői, patikai plakátokon, televíziós reklámokban és akciós, illetve patikai újságokban jelentek meg.

A vizsgált állítások szakmai szempontú értékeléséhez a GVH az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet tájékoztatását kérte. A szakhatóság álláspontja szerint a gyógyszerek alkalmazási előírásaiban foglaltak nem támasztják alá a gyógyszerek gyors hatását.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. 

Súlyosító körülményként értékelte a versenyhivatal a magatartás kiterjedtségét, hiszen a vizsgált kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben is elhúzódott a kampány. A Sandoz 2015 októbere és 2016 áprilisa között reklámozta a termékeket, amelyekre a bírságot kiszabták. 

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az eljárás alá vont cég felhagyott a jogsértő kereskedelmi gyakorlattal a versenyfelügyeleti eljárás megindításának hatására és előzetesen is érdemi megfelelési erőfeszítéseket tett a lehetséges jogsértések elkerülésére.

(MTI)

Kapcsolódó cikkek:


Az Airbnb igyekszik megfelelni az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak
2018. szeptember 20.

Az Airbnb igyekszik megfelelni az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak

Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok júliusi felhívását követően a szálláshelyek online piacterét üzemeltető Airbnb elkötelezte magát amellett, hogy módosítja szerződéses feltételeit és az árait átláthatóbban tünteti fel.

Céges rendezvények adatkezelési kérdései
2018. szeptember 18.

Céges rendezvények adatkezelési kérdései

A munkáltatók által szervezett rendezvényeken az e cégek által készített és/vagy általuk felhasznált fényképek, videók közzétételére – a tömegfelvételek kivételével – nem kerülhet sor korlátok nélkül; egy alkalmazottat mutató fotó mint személyes adat a Ptk. és a GDPR védelmét is élvezi.

Nagyot változik a szerzői jog szabályozása
2018. szeptember 13.

Nagyot változik a szerzői jog szabályozása

Nagy többséggel megszavazta  szerdán az Európai Parlament plenáris ülése a javaslatot, amelynek első változatát júliusban még elutasították, és amely egyesek szerint a számítógépes világháló cenzúrázásához vezethet.

Önálló törvény született az üzleti titokról
2018. szeptember 6.

Önálló törvény született az üzleti titokról

Eddig a Ptk. és a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló törvény szabályozta kérdést – e kettős rendszert és a vele járó nehezebb átláthatóságot szüntette meg az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény.