EY: a koronavírus átszabta a fogyasztók magatartását Koronavírus


Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből.

A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A COVID-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58%) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57%) figyelnek beszerzéseik során.

„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56%) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30%) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.

„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket” – tette hozzá Demeter Ákos.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2021. július 29.

Gyorsított vizsgálatot indított a GVH a tégla piacon

A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított ágazati vizsgálatot indított a kerámia falazóelemek hazai piacán. E vizsgálati eszköz alkalmazására először került sor, amióta a Kormány kibővítette a versenyhatóság eszköztárát az építőipari piaci problémák hatékonyabb kezelésére – olvasható a hivatal weboldalán.

2021. július 29.

Minden üzenet célba ér? – Avagy a hasznos visszajelzés kritériumai

Előző írásunkban körbejártuk a visszajelzés fogalmát, hasznosságát és a visszajelzés kérésének módját. Most arra keressük a választ, hogy miképpen tudunk úgy visszajelzést adni, hogy az hatásos legyen, megérkezzen az üzenet, általa pedig szakmailag fejlődni tudjon a jogász közösségekben a munkahelyi kapcsolódás és ne eredményezzen konfliktusokat.

2021. július 29.

A közös tulajdonú ingatlan használati rendjének egysége

A Kúria a közös tulajdonú ingatlanon kialakult használati renddel kapcsolatban kimondta, hogy a kizárólagosan használt részek tekintetében a tulajdonostársakat megillető részjogosítványok egységet képeznek, amit maga a bíróság sem bonthat meg.