EY: a koronavírus átszabta a fogyasztók magatartását Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből.

A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A COVID-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58%) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57%) figyelnek beszerzéseik során.

„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Fogyasztóvédelmi Jog Online

A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56%) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30%) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.

„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket” – tette hozzá Demeter Ákos.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 5.

A Hell pert indít a Forbes ellen, és újra visszahívatná a lap legfrissebb számát

A HELL Energy Magyarország Kft. közleményben tudatta, hogy kezdeményezi a Forbes legfrissebb számának visszahívását, és beperli a magazin kiadóját. A cég 2019-ben egyszer már pert indított a Forbes Magyarország ellen azért, hogy ne kerüljenek nyilvánosságra a tulajdonosaik személyes adatai a magazin évi rendszerességgel jelentkező, 50 leggazdagabb magyart listázó cikkében.

2024. szeptember 3.

Sokan elfelejtik: visszaigényelhető a behajthatatlan követelésekre jutó áfa

Bár már 4 éve adott a lehetőség, még mindig kevesen gondolnak arra, hogy a behajthatatlan követelésekre megfizetett áfát visszakérjék az adóhatóságtól. Érdemes pedig megfontolni ezt a lehetőséget, mert az ehhez szükséges eljárás nem bonyolult, és a legtöbb esetben sikeresen zárul– tájékoztat a Niveus Consulting Group.