Gyanúsak a versenyhivatalnak egy szőnyegáruház reklámjai
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata több szempontból is tisztességtelenek minősülhet, a kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.
A nemzeti versenyhatóság közleménye szerint a kft. többek között a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon futó reklámjai vélhetően több szempontból is megtévesztik a fogyasztókat.
A versenyhivatal szerint a cég feltehetően megalapozatlan állításokkal hirdeti piaci elsőségét és termékválasztékának nagyságát, továbbá megtévesztően állíthatja, hogy végkiárusítást tart, „felszámolási kedvezményt” ad minden szőnyegre, illetve „véglegesen bezárja üzletét” – miközben nem áll szándékában felhagyni a tevékenységével.
A GVH közölte: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
(MTI)
Kapcsolódó cikkek
A GVH-nál nem elég zöldnek látszani
A Kúria egységes megítélést várna el a bírságoló hatóságoktól
Befejeződött a Kúrián az a joggyakorlat-elemző munka, amely a közigazgatási bírságok törvényességének vizsgálatát tűzte ki célul. Megtudtuk: a testület javasolni fogja például a hulladékgazdálkodás egyes szabályainak módosítását. Az összefoglaló véleményt a legfőbb ítélkező fórum honlapján hamarosan közzéteszik, így a cégek, a magánszemélyek és a jogi képviselők is megismerhetik a jogalkalmazás igényeit.