Buday Dénes cikkei


Buday Dénes  |  2014. augusztus 18. Életmód

Mercedes C220 BlueTEC – ötödik generáció

A teljesen új fejlesztésű C-osztállyal a Mercedes-Benz sikertörténetének új fejezetét kezdi meg, egyben új mércét állít fel a prémium-középkategóriában. Intelligens könnyűszerkezetével, százkilónyi súlycsökkentésével, kiváló aerodinamikai mutatóival és takarékos motorjaival a C-osztály a hatékonyság bajnoka.

Buday Dénes  |  2014. július 18. Életmód

Peugeot 308 1,6 e-HDi Allure – Nemcsak szép, hibátlan!

Letisztult stílus, innovatív vezetőhely, rekord alacsony értékű CO2-emisszió és a vezetés eddig nem tapasztalt élménye, a rendkívül nagyratörő műszaki tervezés eredményeként megszületett minőség célja, hogy a legjobbak közé helyezze ezt a Peugeot modellt, amely tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket.

Buday Dénes  |  2014. június 16. Életmód

Ugrásra kész oroszlán – Peugeot 208 T16 R5

Az oroszlán ugrásra kész. A rali országos bajnokság hétvégi, fehérvári futamán hazánkban is bemutatkozott a Peugeot 208 T16 – a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős irányításával. Az autó nem csupán itthon, világszinten is új – 2014-es fejlesztésű versenygép fut a 2014-es magyar bajnokságban, ami már önmagában is különleges. S hol máshol mutathatták volna be ezt a gyönyörű Peugeot-t a sajtó képviselőinek, mint az „őt” felépítő csapat, a Tagai Racing Technology műhelyében?!

Buday Dénes  |  2014. június 3. Életmód

Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland

A több mint két évtizeddel ezelőtti bevezetése után és csaknem ötmillió eladott autóval a háta mögött megújult a Jeep legnagyobb modellje. Azért csak megújult, mert a formát még 2010-ben mutatta be a Jeep, de akkor még Daimler-Chrysler cégcsoport részeként. Az akkor megszeretett formát kedvelték a vevők, de sajnos minőségével, vagyis anyag és kidolgozottság terén sok kívánnivalót hagyott maga után. De a Jeep most a Fiat égisze alatt ezeket hibákat próbálja kijavítani és felvenni a versenyt a szintén mostanában megújuló konkurenciával szemben. Friss külső és belső kialakítással, új, fejlett technológiai tartalommal, valamint a vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltójának köszönhetően tovább tökéletesített országúti viselkedéssel és terepképességgel lép színre.

Buday Dénes  |  2014. május 16. Életmód

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 D Elegance (GLX) 4WD

Az új SX4 kinőtte magát az olcsó autó szerepköréből, így az S-Cross bebizonyítja, hogy színvonalas családi autóként nagyon is van helye ebben a kategóriában. 6,7 millió, amit mindenképpen ki kell fizetni, ha dízel-és összkerékhajtású S–Crosst szeretnénk. Tesztautónk még ennél is drágább volt, 7,9 millió állt az árcéduláján, de ezért már persze jelentős mennyiségű extra jár: startstop rendszert, bőrkárpitot, 17-es kerekeket dupla napfénytetőt, bi-xenon fényszoró, első-hátsó tolatóradar, tempomat és még sok egyéb, szinte minden benne van amit az extra listáról rendelni lehet.

Buday Dénes  |  2014. május 9. Életmód

Bemutató: Az új Lexus GS 300h

A Lexus GS negyedik generációja 2012-ben jelent meg az európai piacon; a háromtagú kínálat a GS 250 és GS 350 AWD változatokból, valamint a nagy teljesítményű zászlóshajóból, a full hybrid hajtású GS 450h modellből állt. A sorozat negyedik tagja, a GS 300h forgalmazása április végén kezdődött el.

Buday Dénes  |  2014. április 15. Életmód

Maserati Ghibli – az ifjú harcos

Az új Ghibli fordulópontot jelenthet a Maserati történetében ugyanis először fordul elő a Maserati történel-mében, hogy egyszerre két négyajtós modell is szerepel a modellpalettán. A Ghibli, ami kisebb, rövidebb, könnyebb, dinamikusabb, kedvezőbb árú és gazdaságosabb, mint a zászlóshajónak számító Quattroporte, sarokköve a Maserati azon terveinek, melyek szerint 2015-ben a cég 50 000 autót gyárt majd.

Buday Dénes  |  2014. március 24. Életmód

Skoda Octavia RS 2,0 TSI DSG – Őrült, de barátságos

A harmadik generációs Octavia sokkal nagyobb mint elődje, a VW moduláris MBQ platformjára épül. Tengelytávját 108 mm-rel megnyújtották, ennek köszönhetően parádésra nőtt az eddig legfeljebb átlagos hátsó lábtér. Helykínálata elöl is tágas, a középkonzol nem zavaróan széles. De hagyjuk a sablon szöveget, ez most nem arról szól…

Buday Dénes  |  2014. március 3. Életmód

Honda Civic Tourer – bemutató

A 2014-es Civic Tourert az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva tervezték a Honda szakemberei, fejlesztése a Honda európai kutatási és fejlesztési központjában zajlott. Mivel a Civic régóta jelen van a piacon, és kifejezetten sokcélú, kompakt autóként vált ismerté, a mérnökök az ötajtós kivitelt választották alapnak, erre épül a vadonatúj kombi karosszériaváltozat is. 

Buday Dénes  |  2014. február 14. Életmód

Subaru Forester 2,0d – az erdész negyedik generációja

1997-es debütálása óta a Forester több generáción keresztül fejlődött, és átesett számos finomításon. Ennek köszönhetően válhatott a Subaru „globális modelljévé” és nagyon sok ügyfél kedvencévé világszerte. Ha a jelenlegi piacot megnézzük, a szabadidőjárművek azon szegmensében, amelyben a Forester is található, egyre több márka képviselteti magát és különösen erős versenyhelyzet alakult ki.