Bejegyzések adatvagyon címkével

2022. február 17. Cégvilág

Az adatvagyon szerepét vizsgálta a GVH az online kiskereskedelemben

Az online kiskereskedelemben nagyívű fellendülés tapasztalható az elmúlt években, így a nemzeti versenyhatóság is kiemelt figyelemmel követi a piaci szegmenst. A GVH most zárult piacelemzésének célja az online kiskereskedők adatvagyonával kapcsolatos tájékozódás volt – különös tekintettel arra, hogy az miként keletkezik, milyen szerepet tölt be a webáruházak között folyó versenyben, és mindezzel mennyire vannak tisztában a fogyasztók. A versenyhatóság piacelemzéseinek szempontjai között első alkalommal jelentek meg párhuzamosan fogyasztóvédelmi és versenypolitikai aspektusok is. Az elemzés a műszaki cikkek, a ruházati termékek, az élelmiszerek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelmére terjedt ki, és egyaránt feltérképezte a fogyasztók ismereteit és elvárásait, illetve a kereskedők viszonyait. A vizsgálat feltárta, hogy a hazai webáruházak többsége jelenleg nem él az adatvagyonban rejlő lehetőségekkel, így annak hiánya önmagában nem jelent lényeges piacra lépési vagy terjeszkedési korlátot. A fogyasztók oldaláról az elemzés megállapította, hogy bár a magyar lakosság motivált az adatai feletti tudatos rendelkezésben, de az időhiány, illetve a minél gyorsabb vásárlás célja ezt sokszor felülírja. Az eredmények alapján a fogyasztók keveset tudnak a webáruházak adatgyűjtési és adatkezelési gyakorlatáról, és jelentős hányaduk kifejezetten tart tőle, hogy visszaélnek…

Adatbányászat az ügyvédi irodákban
2019. december 18. Cégvilág

Adatbányászat az ügyvédi irodákban

Az adatbányászat használható lehet az ügyvédi irodáknál, de ha a rendszer túl lassú vagy megbízhatatlan lesz, az ügyvédek nem fogják használni, és a beruházás pusztán pénzkidobás lesz. Kár lenne érte, mert a technológia előnyei gyakorlatilag az ügyvédi irodák minden ügyfolyamatában érezhetők. Az adatgyűjtő alkalmazások és a bányászati technológiák növelik a termelékenységet, új lehetőségeket nyújtanak és segítenek előnyt szerezni az egyre jobban versenyorientált piacon.