Bejegyzések Black Friday címkével


Súlyos bírságot kapott az Alza
2020. július 14. Napi

Súlyos bírságot kapott az Alza

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jelentős, összesen 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozásával kapcsolatban. A versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakok során tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is és így a fogyasztók valós kedvezmények közül választhassanak.

2019. december 9. Napi

Black Friday, Cyber Monday – Hálaadás a Versenyhivatalban?

Megtapasztalhattuk, hogy az eredetileg egynapos bevásárlási roham hazánkban egy egész novembert felölelő vásárlási őrületté változott, sőt meghonosodni látszik a Cyber Monday is, mely a hálaadást követő első hétfő, és mint neve is jelzi, a digitális piacokat helyezi előtérbe. Mint a legtöbb marketing ötlet, így a kiber hétfő is az Egyesült Államokból indult világhódító útjára, elsődlegesen a flash (villám) vásárlásokat helyezve előtérbe. Számos kutatás szerint a fiatalok körében sokkal népszerűbb már, mint a Fekete Péntek. A felmérésekben a Z-generáció tagjainak több mint fele úgy nyilatkozott, hogy az ajándékokat az online kereskedelemből fogja beszerezni. A megkérdezés során vizsgálták a vásárlók motivációit is, legfőképpen a kedvező ár, az ingyenes szállítás, illetve a „BOGO” (buy one get one free – vegyél egyet, a másodikat ingyen vagy olcsóbban kapod) típusú kedvezmények a legvonzóbbak a fogyasztók számára. Mindezen háttérinformációk birtokában vizsgáljuk meg a hazai gyakorlatot, a 2019. évi karácsonyi akciós piacot! Melyek azok a hibás gyakorlatok, jogsértő marketing és kereskedelmi fogások, amelyeket jobb elkerülni a későbbi eljárások kivédése érdekében? Az akció a slágertéma Nálunk is a legfőbb motiváló tényező természetesen a kedvezményes ár, az árleszállítás mértéke…

Erre figyeljünk a Fekete Pénteken és egyéb akciókon
2019. november 28. Napi

Erre figyeljünk a Fekete Pénteken és egyéb akciókon

A Black Friday alkalmával az e-kereskedelmi cégek minden év novemberében a megszokottnál vonzóbb ajánlatokkal célozzák meg a vásárlókat. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az esemény közeledtével hasznos fogyasztóvédelmi tanácsokkal kíván szolgálni a vásárlók részére.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések a Black Friday ideje alatt is
2019. november 20. Napi

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések a Black Friday ideje alatt is

Az ITM IT Laboratóriuma az egész évben ellenőrzi a webáruházakat, a Black Friday időszak kezdete előtt pedig kiemelten vizsgálja az elállási, szállítási és fizetési feltételekről szóló tájékoztatást, az árképzést. A próbavásárlások és a honlapok ellenőrzése alapján a leggyakrabban az elállással, jótállással kapcsolatban merülnek fel problémák, sokszor  hiányos a vitarendezési lehetőségekről szóló tájékoztatás is.