Ford Focus ST – Elképesztő dinamika
A Hungaroring megújult aszfaltcsíkján tettük próbára a Ford Focus legerősebb modelljét, az új ST-t. Erős és pörgős 280 lóerős motorjával egészen elképesztő dinamikával mozog a katlanban.
A Hungaroring megújult aszfaltcsíkján tettük próbára a Ford Focus legerősebb modelljét, az új ST-t. Erős és pörgős 280 lóerős motorjával egészen elképesztő dinamikával mozog a katlanban.
Megfogyatkozva, de a jelenlévők töretlen lendülettel vetették bele magukat a kétévente megrendezett frankfurti autókiállításba. Míg a franciák a Renault-val, az angolok a Jaguar–Land Rover-párossal jelentek meg, Ázsiából a Honda és Hyundai volt jelen, addig az otthoni pályán mozgó autógyárak teljes arzenállal képviseltették magukat.
Érdekes lépésre szánta el magát az Audi, S6-os modellje 1994 óta ékesíti a piacot, mint az A6-os nagy teljesítményű változata, amely kizárólag Quattro-rendszerrel és benzines erőforrásokkal volt kapható.
Kevés olyan kupémodell van a piacon, ami erőforrások területén ennyire a szélsőségek határait feszegeti. Az RC erősebbik verziója öt literes V8-as 464 lóerővel kecsegtet, míg tesztalanyunk 6,5 literes átlagfogyasztásával kápráztat el és mindkettő őrjítően jól néz ki.
A sikeres GS kiváltásával a hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. Az ES 1989-es piaci szereplése óta nem szerepelt a Lexus európai modellprogramjába, most az LS-hez hasonlóan egy szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani.
A Hyundai legnagyobb SUV-modelljével meglépte azt a formai egyediséget, amit előzőleg a legkisebbikével, a Konával mutatott be. Úgy gondoltuk, egy városi vagánynak kell formailag egy ilyen erős jellem, tévedtünk, a Santa Fe modellnek is nagyon jól áll ez a dizájn, de legfőképp a kettős fényszóró megoldás.
Száz éve már, hogy 1919 júniusában debütált Párizsban a Citroën legelső modellje, a Type A. Eme autó tiszteletére egy nagyszabású rendezvény keretében a francia fővárosban 100 modellt állítottak ki, köztük volt a márka új reménysége, a C5 Aircross is.
Titániumbézs-metál színben pompázik tesztautónk, mely a spanyol Seat legújabb büszkesége. A Tarraco a harmadik SUV-modell a kínálatban, a legerősebb motorral, a legnagyobb felszereltséggel és hétszemélyes verzióban járt nálunk.
Szemeknek hízelgő sárkánynarancs metálszínben pompázik Audink, ami való igaz, jól illik hozzá, de e nélkül is elég feltűnő jelenség az új Q8-as modell, amely kupés formaterve ellenére pár milliméterrel kisebb, mint Q7-es testvérmodellje.
Megszokásból jövünk, megyünk a tesztautókért, ez egy ilyen szakma, de valahogy, ha Alfáról van szó, akkor kicsit másképp érzünk. Már a tesztnaplóba való időpont feljegyzése is mosolyt csal arcunkra, de jelen esetben soha el nem múló időnek tűnt az a pár hét, mire beleülhettem a piac egyik legerősebb SUV-modelljébe.