Az elállás díja
Milyen követeléssel léphet fel a szolgáltató, ha a szerződés teljesítését a fogyasztó kérésére az elállási idő lejárata előtt megkezdte?
Milyen követeléssel léphet fel a szolgáltató, ha a szerződés teljesítését a fogyasztó kérésére az elállási idő lejárata előtt megkezdte?
Az eGov hírlevél oldalán megjelent információk szerint az Európai Bizottság nemrég új digitális pénzügyi csomagot fogadott el, benne a digitális pénzügyi szolgáltatási és a lakossági pénzforgalmi stratégiával, valamint a kriptoeszközökre és a digitális rezilienciára vonatkozó jogalkotási javaslatokkal.
Évek óta folyamatosan érkeznek a légi utasok jogait érintő panaszok, megkeresések az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz (EBH). E panaszok jelentős része járattörléssel, késéssel, illetve az e sérelmekért való kártérítési igénnyel kapcsolatos, amelyek esetében az EBH-nak nincs hatásköre eljárni. Az EBH most összefoglalja, hogy mikor érdemes a hatósághoz kérelmet benyújtani.
A brit tapasztalatok szerint a légitársaságok és a szállásadók igyekeznek késleltetni az utazók által megfizetett díjak visszatérítését.
A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.
Az online térben tevékenykedő vállalkozások – akár digitális szolgáltatókról, árösszehasonlító weboldalakról vagy webáruházakról van szó, akár weboldalt üzemeltető offline kereskedőkről van szó – fogyasztóvédelmi megfelelőségének biztosítása céljából érdemes áttekinti a külföldi fogyasztóvédelmi fejleményeket.
Az EUB egy szlovák ügyben hozott döntésében kifejtette, hogy a THM-et pontos százalékos értékben kell meghatározni, ezért a hitelt folyósító pénzügyi vállalkozás nem hivatkozhat arra, hogy nincs bizonyos információk birtokában, amikor a fogyasztó részére a hitelmegállapodásra vonatkozó ajánlatot ad.
Az EUB döntése értelmében nem várható el a bankoktól, hogy tájékoztassák a fogyasztót a bizonyítási teherről és a megfordításának jelentőségéről.
Az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelve alapján az online kereskedő köteles közvetlen és hatékony kommunikációs eszközt biztosítani a fogyasztóknak, de az irányelv nem írja elő taxatíven, hogy melyek lehetnek ezek.
Az Európai Bizottság bejelentette, hogy a szálláshelyek online piacterét üzemeltető Airbnb az uniós fogyasztóvédelmi hatóságokkal folytatott tárgyalások nyomán továbbfejlesztette és teljes mértékben egyértelművé tette fogyasztói ajánlatainak megjelenítését, összhangba hozva azokat az uniós jogi normákkal.