Bejegyzések európai uniós fogyasztóvédelem címkével

Kapcsolatfelvétel az online kereskedővel
2019. július 22. Világjogász

Kapcsolatfelvétel az online kereskedővel

Az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelve alapján az online kereskedő köteles közvetlen és hatékony kommunikációs eszközt biztosítani a fogyasztóknak, de az irányelv nem írja elő taxatíven, hogy melyek lehetnek ezek.

Védőfólia, avagy az elállási jog elvesztése
2019. május 28. Világjogász

Védőfólia, avagy az elállási jog elvesztése

Az Európai Unió Bíróságának ítélete a fogyasztóvédelem sajátos területét, a távollevők között kötött szerződéseket érinti, s az elállási jog gyakorlása kapcsán született: a vevő az interneten vásárolt matracot vissza akarta küldeni a szállításkor, ám a védőfólia nélkül.

2019. március 1. Napi

Sérülhetnek a fogyasztók jogai online vásárláskor

Az Európai Bizottság koordinálásával 26 országban tartottak egyidejű, átfogó vizsgálatot az online kereskedelem területén az Európai Unió, illetve Norvégia és Izland nemzeti hatóságait is összefogó Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) tagjai.

Alternatív vitarendezés – Egységesítés a fogyasztóvédelemben (2.)
2019. február 14. A jövő jogásza

Alternatív vitarendezés – Egységesítés a fogyasztóvédelemben (2.)

Sorozatunkban az MNB Pénzügyi Békéltető Testülete által az alternatív vitarendezés tárgykörében, tudományos kutatás támogatására kiírt, 2018-as pályázatán díjazott tanulmányokat közöljük – szerkesztett formában. Ezúttal a szerző a fogyasztóvédelemben megfigyelhető egységesítési törekvéseket veszi górcső alá, különös tekintettel az online vitarendezésre és a sharing economy jelenségre.

Alternatív vitarendezés – Egységesítés a fogyasztóvédelemben (1.)
2019. február 13. A jövő jogásza

Alternatív vitarendezés – Egységesítés a fogyasztóvédelemben (1.)

Sorozatunkban az MNB Pénzügyi Békéltető Testülete által az alternatív vitarendezés tárgykörében, tudományos kutatás támogatására kiírt, 2018-as pályázatán díjazott tanulmányokat közöljük – szerkesztett formában. Ezúttal a szerző a fogyasztóvédelemben megfigyelhető egységesítési törekvéseket veszi górcső alá, különös tekintettel az online vitarendezésre és a sharing economy jelenségre.