Jogszabályfigyelő 2024 – 2. hét
Alábbi cikkünkben a 2024/2–4. számú Magyar Közlönyben megjelent újdonságok közül válogattunk.
Alábbi cikkünkben a 2024/2–4. számú Magyar Közlönyben megjelent újdonságok közül válogattunk.
Digitális megfelelés: A jövő elkezdődött című sorozatunk harmadik részében a népszerű online bevásárlófelületnek, a Wishnek az ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatai nyomán született hatósági döntésnek az elemzése olvasható.
Digitális megfelelés: A jövő elkezdődött című sorozatunk második részében hasznos információkat mutatunk be a kormányhivatalok és a GVH által megindított fogyasztóvédelmi hatósági és versenyfelügyeleti eljárások főbb jellemzőiről.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben, mivel a jegyvásárlás során vélhetően megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022. november 10-én közzétette az influenszer marketingről szóló megújított tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást ad a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A GVH tapasztalatai szerint az érintettek egy része továbbra sincs feltétlenül tisztában a szabályokkal, ezért a versenyhatóság a tájékoztató megújítása és egységes szerkezetbe foglalása mellett döntött, hogy az naprakész képet adjon az iparági szereplőknek. Az új tájékoztató véleményezésében részt vevő Schönherr Hetényi Iroda versenyjogi szakértőivel, Turi Annával és Szabó Bálinttal tekintjük át a legfontosabb tudnivalókat.
Az EUB szerint az ügyvéd utasításainak való megfelelés megszegéséhez, illetve a megbízás megszüntetéséhez fűzött pénzügyi szankció sérti a fogyasztó jogait.
Cikkünkben a szerzők a GVH új influenszer marketinggel kapcsolatos tájékoztatójának tervezetét nemzetközi környezetbe helyezve elemzik.
Május 28-tól az EU 2011/83/EU fogyasztóvédelmi irányelvével összhangban számos jogszabály módosul, amely a fogyasztói vélemények és az eladó megjelenítését, az árfeltüntetést, az akciókat, valamint a fogyasztók rejtett befolyásolását érinti. Cikkünkben összefoglaljuk a legfontosabb változásokat.
A versenyhatóság piaci jelzések alapján azt valószínűsíti, hogy a fogyasztókat célzó, antitest gyorstesztekkel kapcsolatos egyes országos kiterjedtségű reklámgyakorlatok túlmutathatnak a termékek a gyártó meghatározása szerinti teljesítőképességén, valamint a használati útmutatókban foglalt felhasználási célokon.
A Gazdasági Versenyhivatal 472 milliós bírságot rótt ki a Viagogo jegyértékesítő platform svájci üzemeltetőjére a fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatai miatt.