Bejegyzések GVH címkével

Versenykorlátozás a startupok világában
2020. július 1. Napi

Versenykorlátozás a startupok világában

A Gazdasági Versenyhivatal lezárta az informatikai képzési szolgáltatásokat nyújtó CodeCool Kft. felvásárlásához kapcsolódó versenykorlátozásokat értékelő eljárását. A versenyhivatali döntés lehetővé teszi olyan feltételek kikötését startupok értékesítésekor, melyekkel biztosítani lehet, hogy az innováció feltalálói és kidolgozói később ne támasszanak versenyt ugyanazon ötletükre alapozva. Ezáltal vonzóbbá válhat a startup jellegű vállalkozásokba történő befektetés és az innovációra való ösztönzés is fennmarad, mivel annak piaci értéke értékesítése után sem csökken.

A GVH ágazati vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán
2020. június 8. Napi

A GVH ágazati vizsgálatot indít a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán

A GVH-hoz beérkezett jelezések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a kisebb műsorterjesztő szolgáltatóknak eleve magasabb költségeik keletkeznek, mely akár versenyhátrányt is jelenthet számukra, ami a verseny (kínálat) torzulását vagy korlátozását okozhatja. Ez végső soron oda vezethet, hogy a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb számú szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódik. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke ezért úgy döntött, hogy ágazati vizsgálatot indít e folyamatok feltárására és a szükséges beavatkozás azonosítására.

A GVH 2019-es tevékenysége dióhéjban
2020. május 28. Napi

A GVH 2019-es tevékenysége dióhéjban

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága 2020. május 27-én elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2019. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.

Koronavírussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések

Koronavírussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.

Vizsgálja a GVH az Alzát
2020. május 6. Napi

Vizsgálja a GVH az Alzát

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások a www.alza.hu weboldalon agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, mellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján
2020. május 4. A jövő jogásza

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján

Az online térben tevékenykedő vállalkozások – akár digitális szolgáltatókról, árösszehasonlító weboldalakról vagy webáruházakról van szó, akár weboldalt üzemeltető offline kereskedőkről van szó – fogyasztóvédelmi megfelelőségének biztosítása céljából érdemes áttekinti a külföldi fogyasztóvédelmi fejleményeket.

2020. április 29. Cégvilág

2,5 milliárd forintos GVH-bírságot kapott a Booking.com

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a Booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal megtiltotta a holland vállalatnak agresszív értékesítési módszereinek folytatását – közölte a versenyhivatal.

Együttműködik az ÁSZ és a GVH
2020. április 22. Napi

Együttműködik az ÁSZ és a GVH

Szorosabbra fűzi együttműködését az Állami Számvevőszék és a Gazdasági Versenyhivatal – erről állapodott meg Domokos László az ÁSZ elnöke, és Rigó Csaba Balázs, a GVH újonnan kinevezett elnöke.

A GVH elfogadta a Festipay vállalását a borravaló-rendszerének átalakítására
2020. április 17. Cégvilág

A GVH elfogadta a Festipay vállalását a borravaló-rendszerének átalakítására

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását, amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, és ha igen, az milyen mértékű legyen – közölte a GVH.