Kia Sportage 1,6 T-GDI GT Line: dögösebb és látványosabb és…


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A negyedik generációjába lépő, új Kia Sportage közvetlen elődjének sikereire építve, az egyre élesebb versenyhelyzetben innovatív, kifinomult megoldásokkal szólítja meg a piac vásárlóit.


Az új Sportage merész, új megjelenést kapott, minden szögből sportos, erőteljes képet mutat. A formatervezéséért a Kia európai dizájnstúdiója felelt, a németországi Frankfurtban dolgozó, európai szakemberek munkáját koreai és amerikai kollégáik is segítették. Hátul nagyon eltalálták a dizájnt, szépek a lámpák, jól áll neki a kétoldali dupla kipufogó, valamint fémhatású diffúzorral kelt még sportosabb megjelenést.

A 2013-as Kia Provo tanulmányautó által ihletett, keskeny vonalú zárófények

A Kia Sportage a Kia szlovákiai Zsolnán működő gyártóüzemében készül, és a mai napig a márka legkeresettebb modellje Európában

Elölről kicsit más a helyzet, szokni kell a látványt. A fényszórók magasra, a hűtőmaszk fölé kerültek, nem rossz megoldás, de a GT Line felszereltség sokat javít a helyzeten. A GT Line kivitelen megjelentek a ‘jégkocka’ LED-es ködfényszórók, amelyek a nagyteljesítményű cee’d GT stílusában kerültek át, valamint az alumíniumhatású padlóburkolat, az így kapott összhang javít a látványon.

Modern belső tér, amelybe a korábbinál hatásosabb hangszigetelésnek köszönhetően jóval kevesebb külső zaj jut be

A Sportage megőrizte jellegzetes profilját, noha tengelytávja 30 mm-rel nőtt (2670 mm-re), teljes hossza pedig 40 mm-rel nagyobb, eléri a 4480 mm-t. A hosszabb, még áramvonalasabb hátsó légterelő elnyújtottabb hatású, míg a nagyobb, első túlnyúlás és a rövidebb hátsó túlnyúlás döntöttebb, dinamikusabb karaktert eredményez.

A Sportage alapfelszerelésként kínálja a vezető- és utasoldali légzsákot, az első üléssori oldallégzsákokat, valamint az első és második sori függönylégzsákokat

A belső tér teljesen megújult és kiváló anyagminőséggel hívogat. A beltérben a fémfelületek puha tapintású anyagokkal keverednek, aminek egészen jó a hatása. Ülése kényelmes, fűthető-hűthető funkcióval rendelkezik és az elektromos gerinctámasz is a felszereltség részét képezi. Az első ülések közti könyöklő széles, bőr a borítása, de sajnos nem állítható, viszont hatalmas a hely benne.

A motor teljesíti a legújabb, Euro6-os emissziós norma előírásait

Fogyasztása 9 liter körül alakul, ha nem gyakoroljuk a 8 másodperces gyorsulást százra

A belső tér tágasságával nincs gond, a fejtér az, ami aggasztó. A 180 centiméternél magasabb utazók esetében még az ülés legalacsonyabb álasánál is a fejbúb súrolja a tetőkárpitot. Talán javíthat a helyzeten, ha kimarad a rendelésből a hatalmas nyitható üvegtető. Hátul nincs gond, az üléstámla állítható és az ülőlap is megfelelő méretű, sőt az ülések háttámlája és ülőlapja kétfokozatú fűtéssel rendelkezik.

A GT Line kivitelű modellek egyedi futóműhangolást kapnak, ami kemény de sportosabb vezethetőséget eredményez

A műszerfal egész hosszában végigfutó, markáns vonal alatt helyezkedik el a kezelő zóna, lépcsőzetesen lefelé terjeszkedő középkonzollal, amely egy picit a vezető felé fordul. Mivel számos funkció immár az opciós érintőképernyős infotainment és navigációs rendszeren keresztül vezérelhető, az új műszerfal letisztultabb lett, így egy ergonomikus környezetet élvezhettünk. A 8 colos érintőképernyővel szerelt infotainment rendszerhez egy 320 W-os, nyolchangszórós audiorendszer is társul, amelyet a JBL szállít. Az infotainment rendszer jól működik, könnyen kezelhető, legnagyobb hibája a magyar nyelvű menü hiánya.

AWD-rendszer nem kapcsolható, csak a lejtmenet vezérlő aktiválható

De a GT Line felszereltség vásárlói valamivel sportosabb környezetéről olyan részletek gondoskodnak, mint az alul egyenes karimájú, finom bőrrel burkolt kormánykerék, a zongoralakk-műszerfal vagy az alumínium pedálsor. A csomagtartója a korábbi 465 literről 503 literre nőtt, de a plusz kihasználhatóságát a két szinten behelyezhető padló javítja.

Intelligens, motoros mozgatású a csomagtérfedél, önmagától felnyílik, amint az ajtó közelében érzékeli az indítókulcsot

A Sportage kínálatában most először jelenik meg az új 1,6 literes T-GDI motor. A négyhengeres turbós benzines erőforrás hangtalanul végzi a dolgát. A kizárólag a GT Line kivitelhez választható erőforrás 177 lóereje és 265 Nm nyomatéka kellő dinamikát biztosít, és szépen összedolgozik az új fejlesztésű hétfokozatú DCT automataváltóval. A DCT egysége képes megbirkózni a turbómotor megnövelt nyomatékával és sportosabb vezetési élményt is kínál, de nyugodt tempó mellett észrevétlen a működése.

Ami maradt a régi, egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garancia

Sikerült egyedivé varázsolni az új Sportag-ét, fazonra mindenképp, de a sportos felszereltség is egy új irány a Kiától. Kár, hogy a belmagasság nem magas embereknek való és nincs magyar menü, de amúgy remekre szabott sportos és kényelmes autóval van dolgunk, tele ötletes megoldásokkal, jó garanciás értékkel. De valószínűleg a tesztautó motor és felszereltség egyedi kombinációja nem lesz meghatározó, ára nem túlzó ennek a felszereltségi szintnek a függvényében, de 11,3 millió forintos ára alulról a nagyobb testvér, a Sorento árait masszírozza.


Kapcsolódó cikkek