AB: nem sérti az Alaptörvényt a közigazgatási bíróságokról szóló törvény
Az AB értékelése szerint önmagában a miniszteri igazgatás nem sérti sem a hatalommegosztás elvét, sem a bírói függetlenséget.
Az AB értékelése szerint önmagában a miniszteri igazgatás nem sérti sem a hatalommegosztás elvét, sem a bírói függetlenséget.
A görög közigazgatási felsőbíróság két tanácsa évek óta egymásnak ellentmondó jogértelmezést követett a tekintetben, hogy az építési engedély jogszerűsége felülvizsgálható-e az építkezés lezárulta után, a működési engedély kiadása körében. A széttartó joggyakorlat problémáját a közigazgatási felsőbíróság jogegységi tanácsának döntése sem tudta hatékonyan orvosolni, amit a Bíróság összeegyeztethetetlennek talált az Egyezmény 6. cikke által előírt jogbiztonság követelményével.
A Velencei Bizottság vizsgálatát követően a Kormány a bírói függetlenség és a hatalmi ágak elválasztásának alkotmányos rendszerünkben betöltött kiemelkedő jelentőségére tekintettel a közigazgatási bíróságokról szóló törvény módosítását kezdeményezte.
A Közigazgatási Felsőbíróság leendő székhelyét tekintették meg az Igazságügyi Minisztérium (IM) és az Országos Bírósági Hivatal (OBH) magas rangú képviselői 2019. március 27-én, Esztergomban.
A civil szervezetek finanszírozásáról és a közigazgatási bíráskodás átalakításáról is véleményt adott ki a Bizottság.
Megduplázódik a bírósági igazgatás, az Országos Bírósági Hivatal mellett érkezik az Országos Közigazgatási Bírói Tanács.
2020. január 1-jével megkezdik működésüket a közigazgatási bíróságok. Cikksorozatunk első részében a közigazgatási törvényszékekre és a Közigazgatási Felsőbíróságra vonatkozó legfontosabb szabályokat, újdonságokat foglaljuk össze.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!