Bejegyzések a ‘online kereskedelem’ címkével ellátva

Több millió megtévesztő reklám tűnt el az online térből Koronavírus

Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat azzal a céllal, hogy feltárják, az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák hamis állítások vagy átverések a koronavírussal kapcsolatba hozható termékeket érintő hirdetésekben.

Fogyasztóvédelmi ellenőrzések koronavírus idején Koronavírus

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelmi területe is bekapcsolódott abba az uniós szintű hatósági ellenőrzés-sorozatba, amelynek célja a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrése az online piacról járványveszély idején.

Koronavírussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések Koronavírus

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.

Tanulságok a külföldi fogyasztóvédelmi döntések alapján

Cikkünkben az Európai Bizottság, az angol versenyhatóság, a holland versenyhatóság és a német versenyhatóság fogyasztóvédelmi tevékenységéről olvashatnak.

Webáruházakat és weboldalakat ellenőrzött a GVH Koronavírus

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a koronavírus járványra tekintettel 2020. március 19-20-án vírusellenesnek hirdetett termékeket, illetve védőmaszkokat kínáló oldalak, online üzletek kereskedelmi kommunikációs gyakorlatait tekintette át internetes ellenőrzés, ún. sweep keretében PC-n, Android- és iOS eszközökön.

AB: jogalkotói mulasztás terheli az Országgyűlést az e-cigaretta szabályozása körében

Sérti az elektronikus cigaretta és a kapcsolódó termékek kiskereskedelmét folytatók vállalkozáshoz való jogát, ha a kereskedelem koncesszióköteles dohányboltokra történő korlátozásával egyidejűleg nem rendelkezik a jogalkotó a vállalkozáshoz való jog korlátozásának megfelelő kompenzációról.

Idén is kiemelten védik a fogyasztókat

Az élet minden területén megjelenik a fogyasztóvédelem, ezért annak fókuszában tavaly a családok biztonsága és a tisztességes vállalkozások védelme állt, ennek az elvnek a követésére törekednek majd idén is – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára egy fogyasztóvédelmi ellenőrzéssel egybekötött sajtótájékoztatón szerdán, Budapesten az Allee Bevásárlóközpontban.

Black Friday, Cyber Monday – Hálaadás a Versenyhivatalban?

Szerző: Jogászvilág
Dátum: 2019. december 9.
Címkék: , , ,
Rovat:

Az ünnepek közeledtével egymást érik a különböző akciók, kedvezményekkel csalogató reklámok. Míg harminc éve a bronz, ezüst és aranyvasárnapok jelentették a karácsonyi vásárlások csúcsát, addig napjainkra ez gyökeresen megváltozott. Ma az már nem szenzáció, hogy egy bevásárlóközpont vasárnap is nyitva tart, ez az életünk részévé vált. Új, ütősebb dolgokkal kell előállnia a kereskedőknek.

Nincsenek kirívó jogsértések a kuponos akciókban

Az év utolsó hónapjaiban a magazinokban és az interneten a vásárlási kedv fokozásának gyakori, népszerű eszközeiként jelennek meg a kuponok. A fogyasztóvédelmi hatóság rendszeres ellenőrzéseinek tapasztalatai azt mutatják, hogy kirívó jogsértések nincsenek, kifogás mindössze a vizsgált akciók huszadánál merült fel.

Kapcsolatfelvétel az online kereskedővel

Az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelve alapján az online kereskedő köteles közvetlen és hatékony kommunikációs eszközt biztosítani a fogyasztóknak, de az irányelv nem írja elő taxatíven, hogy melyek lehetnek ezek.