Bejegyzések a ‘polgári jog’ címkével ellátva

A britek enyhítenék a végrendelkezési szabályokat Koronavírus

A brit igazságügyi minisztérium a koronavírus járványra tekintettel eltekintene a két tanú együttes jelenlététől a végrendeletek készítésénél.

A földtörvény a bírói gyakorlatban 3. rész

Cikkünkben ezúttal a termőföld értékesítésének polgári jogi vonatkozásait tekintjük át.

Nem ütközik a jóerkölcsbe a Lánchíd Palota bérleti szerződése

A Kúria szerint önmagában nem ütközik a jóerkölcsbe, ha valaki bérbeadás céljából vásárol ingatlant, még akkor sem, ha az ingatlan vevője a vételár teljesítéséhez bankkölcsönt vesz fel, és ennek biztosítékául a bérleti díjak szolgálnak.

A hozzátartozói igény megítélésének aktuális kérdései az orvosi jog tükrében

A hatályos magyar jog nem a károkozás, hanem a károsodás momentumát helyezi a jogvita középpontjába, így a hozzátartozó is érvényesítheti igényét.

Az élettársakról és a vezető tisztségviselő felelősségéről tanácskoztak a Kúrián

Október 11-én az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) joggyakorlatát figyelő jogegységi csoportok negyedik tematikus konferenciáját rendezték meg a Kúria Dísztermében.

Karrierutazás jogász diplomával III. – Lehetőségek a köz szolgálatában kormánytisztviselőként

Folytatódik cikksorozatunk, és az oktatói, kutatói karrier bemutatása után ebben a részben a közszférán belül kormánytisztviselőként rendelkezésre álló lehetőségeket, tapasztalatokat mutatjuk be. Az év elején hatályba lépett új törvénnyel ez az életpálya is változás alatt áll, így érdemes ezt is figyelembe venni, mielőtt elhamarkodottan döntenénk.

Segítség, jogi szakvizsgázom!

Előző cikkünkben az általános, lényegesebb információkat ismertettük a jogi szakvizsga jelentkezési tudnivalóiról, jelen írásunkban pedig a vizsga pontos menetéről, a nehézségekről, és néhány ezzel kapcsolatos tanácsról esik szó. Jelszó: vizsgapánik helyett készüljünk megfontoltan, és legyünk tisztában azzal, hogy mire számíthatunk.

Polgári jogi oktatásunk jelene

A kutatás több szempontra fókuszált: a tantárgyi struktúrák (a tárgyak elnevezése, tartalma, ütemezése stb.), a számonkérések (ütemezése, módja, szerepe, záróvizsgákra kitekintés stb.), a tehetséggondozás (aktív TDK, PhD-hallgatók témavezetése, hallgatók tutorálása szakdolgozat és más formák keretében stb.) és az oktatói állománnyal kapcsolatos információk (státusz, tudományos fokozat, életkor, kutatási témák stb.) adták a vizsgálati szempontokat.