Bejegyzések ügyfélkapu címkével

Jogszabályfigyelő 2020 – 7. hét
2020. február 17. Szakma

Jogszabályfigyelő 2020 – 7. hét

Alábbi cikkünkben, tekintve, hogy a 2020/21–22. számú Magyar Közlönyökben szakmai közérdeklődésre számot tartó újdonság nem jelent meg, a Parlament és a Kúria honlapjáról válogattunk.

Bírósági e-ügyintézési szolgáltatások
2020. február 4. Napi

Bírósági e-ügyintézési szolgáltatások

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások köre 2020. január 1-jétől tovább bővült. Az új Ügyfél Iratbetekintő Rendszer (a továbbiakban: ÜIR) ugyanis lehetővé teszi, hogy a 2020.január 1. után elsőfokon indult ügyek e-aktáját, azaz az ügy alapadatait, illetve az ügyben keletkezett iratokat az ügyfelek online, akár otthonról, ingyenesen, a nap 0-24 órájában megtekinthessék.

Élethelyzetekhez igazodó digitális közigazgatás
2019. december 23. Szakma

Élethelyzetekhez igazodó digitális közigazgatás

Míg a társadalom digitális fejlettségét illetően Észtország a 8., addig Magyarország csupán a 23. helyen áll az EU – öt komponens alapján összeállított – DESI-indexe alapján; ennek egyik fő oka, hogy még mindig kevesen rendelkeznek e-tudással – mondta a Jogászvilágnak adott interjújában Vetési Iván, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. ügyfélkapcsolati és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese. A következő évek azonban az e-közigazgatási ügyintézés bővítésével és korszerűsítésével optimizmusra adhatnak okot.