A Cseh óriás – Skoda Kodiaq Ambition 1.4 TSI 4X4 DSG


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Tekintélyes, 4,7 méteres hosszúságával, karakteres formavilággal, kiemelkedő térkínálattal, és kategóriája legnagyobb csomagterével az új Kodiaq a cseh autógyártó első nagyméretű SUV modellje.


Minden vonala letisztult, precíz és határozott a 4,7 méter hosszú és 1,9 méter magas cseh óriásnak, amely a kompakt kategória felső régiójába tartozik. A dizájn, amely a márka jellegzetes formai nyelvezete, megjelenését elegáns vonalvezetés, sportos körvonalak és robusztus kiállás jellemzi.

Kristályfehér fényezése és 18 colos kerekei plusz költséget jelentenek, karcsú és ékalakúak a

 

Az új modell a Volkswagen Csoport moduláris, keresztmotoros platformjára épül, amelyben a szigorú és következetes könnyűszerkezetes építés alapvető szerepet játszik. A különösen nagy szilárdságú karosszériaszerkezet alapjául formaedzett acéllemezek szolgálnak. Az általunk is tesztelt belépő TSI motorral, összkerékhajtással mindössze 1540 kilogrammot nyom a mérlegen. Ennek ellenére magas színvonalú a torziós merevség, a gyártási pontosság, a lengéskényelem és ütközésbiztonság is.

Fogyasztása picit magas értéket mutat, a nagydarab cseh 9 litert kér száz kilométeren

 

A széles, hangsúlyosan háromdimenziós hatású hűtőrács markáns hatást kelt, melyet karcsú, ék alakú fényszórók fognak közre. A két-két egymáshoz közel helyezett fényszóró jellegzetes „négyszemű arculatot” eredményez. Igazi különlegesség kristályüvegeket idéző kialakításuk, amely több más részletben, például a hátsó lámpatesteken is felfedezhető, amelyek már alapkivitelben LED-technikájúak.

A hátsó fényszórók már alapkivitelben LED-technikájúak, a helyzetjelzőket jellegzetes megoldásként C-alakú világítási kép jellemzi

 

A belső dizájn a SuperB-ből lehet ismerős, az anyagválasztásra és minőségre nem lehet panasz

 

Oldalnézetében a hosszú tengelytáv és a karosszéria rövid túlnyúlásai utalnak a tágas beltérre. Ami valóban nem kicsi, ha a gyári adatokra támaszkodunk, akkor beltere mindössze 40 milliméterrel hosszabb, mint az Octaviáé, mégis hatalmasabbnak érezni.

Az összkerékhajtás szíve az elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsoló, intelligens és gyors működésű

 

Külső jellegzetes dizájnja a beltérben is szerves folytatásra lel. Jó a minőségérzet, nagyvonalúan bánik a térrel, kifejezetten tágas utastérben utazhatunk, ami talán vetekszik az Audi Q7 méreteivel.

Nincs hiányérzetünk. Kényelmes, csúsztatható, dönthető, lehajtható, fűthető a hátsó ülés.

 

A kettős vonalvezetés a műszerfalon is megjelenik, amelynek első része hangsúlyosan háromdimenziós hatást ébreszt. Az erőteljes függőleges elemek, mint például a négy nagyméretű légbefúvó nyílás, ugyancsak a beltér karakteres megoldásai közé tartoznak. A nagyméretű képernyő érintésvezérlős gombokat kapott és két egyenértékű zónára osztja a műszerfalat a vezető, illetve az első utas számára.

Okos ötlet az összecsukható asztal az első ülések háttámláján, kihajtható pohártartóval

 

Az ülések lehajtásával 2065 literig növelhető a csomagtér térfogata az alap 720 literről

 

A nagy körműszerek precíz és letisztult kialakításúak, a kormánykerékkel együtt már ismerősek lehetnek a SuperB modellből. Sötétben az extrafelszereltségként rendelhető hangulatvilágítás teremthet különleges atmoszférát az utastérben, amely az ajtók díszléceibe építve működik, s tíz színárnyalat szerint állítható.

A hat fokozatú DSG váltó szépen végzi a dolgát, hét fokozat csak a nagyobb motorokhoz jár

 

Az első fűthető szövet ülések kényelmesek, hátul sem lehet panasz a kényelemre és ezek is fűthetőek, de inkább a variálhatóságon van a hangsúly. Sokrétűen állíthatóak, háttámlájuk 60:40 arányban osztva lehajtható, hosszirányban 18 centiméteres hosszon állítható és támlájának dőlésszöge is egyénileg változtatható.

Az új Kodiaqot Csehországban, Kvasiny-ban gyártják, itt készül a SuperB is

 

Az állíthatóság legnagyobb előnye a hatalmas lábtér mellett az alap 720 literes csomagtér további bővíthetősége, amely egészen 2065 literig növelhető. De a lehajtható támlájú utasülés is a felszereltség része, akár 2,8 méter hosszú tárgyak is szállíthatók az utastérben. Továbbá az extra felszereltség része az elektromos mozgatású csomagtérajtó, amely további opcióként lábmozdulattal és az utastérben található gombbal is nyitható, illetve zárható.

A 8 colos kijelző grafikája tökéletes, a benne rejlő rendszer villámgyors és kezelése is egyszerű

 

Példás a futómű, egyéni igénye szerint állítható, Normal, Eco, Sport, Snow és Egyéni üzemmódok választásával

 

Az Otto-motorok kínálatának legkisebb tagjával szerelték tesztautónkat. Az 1.4 TSI négyhengeres, turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű konstrukciós erőforrás 150 lóerős teljesítményt és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínál, automatikus motorleállítás és -indítási rendszerrel. Abszolút stílusosan mutatkozott be a Kodiaq, futóműve feszes, jól hangolt, kényelmes és helykínálata ebben az árkategóriában verhetetlen, ráadásul tele van praktikummal, okos megoldásokkal.

Ambition felszereltséggel, a kisebbik benzinessel, DSG váltóval négykerékhajtással 9 milliós árral kell számolnunk

 

 


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.