Egy szelet Franciaországból


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Renault Espace Initiale Paris dCi 160 EDC – Az új Espace a génjeiben hordozza a márkafilozófiát, minden részlete arról árulkodik, hogy az autó kívül és belül egyaránt igazi élvezetek forrása.


Hatalmas kerekek, dinamikus orr-rész, LED-es lámpák, mai elvárásoknak megfelelően

 

Az Espace méretei önmagukért beszélnek. 486 cm-es hosszával és 168 cm-es magasságával egy SUV vonalait mutatja. Az alacsony tetővonal és a 16 cm-re megemelt hasmagasság az előd modellhez képest is jelzi, hogy itt nem egy hagyományos modellel állunk szemben. 

Függőleges hátfal, műanyag és elektromosan mozgatható csomagtér fedéllel

 

A dinamizmus is jól érzékelhető a modellen, legfőképpen az orr-részen, és egyedien kifejező a hűtőmaszk a hatalmas márkajelzéssel, amelyet dizájnos LED fényszórók fognak közre. Ezzel szemben a karosszéria felső része könnyedebb vonalvezetésű és harmonikusabb, az oldalsó ablakok krómkerete is ezt támasztja alá. Szépek az illesztések a karosszérián és az ajtók is kellemes, mély hangon zárodnak.

Jó fogású a kormány, az üléspozíció tökéletes

 

Az Espace ahogy kívül, úgy belül is a high-tech világát idézi. A középkonzol szinte lebeg a vezető és az első utas között. A benne elhelyezett 8,7 colos fekvő formátumú képernyő, amely tökéletesen illeszkedik a műszerfalba, pontosan úgy működik, mint bármely tablet.

7 colos TFT műszerfal a vezető előtti és ez is személyre szabható

 

A hozzá rendelt R-Link 2 rendszer az autó központja. Innen állíthatunk be mindent még az ülések padlóba hajtogatását is intézi. Kezeli a Multi-Sense vezetéstámogató rendszert is. Amely a 4Control négykerék-kormányzást, az adaptív felfüggesztést, a kormány rásegítését, a motort, az EDC-váltót, de ugyanúgy a műszerfal, a motorhang és az utastér-világítás beállításai is ezen a rendszeren keresztül érhetjük el.

Egy igazi tablet, annak minden jó tulajdonságával és egyszerű kezelhetőségével

 

A sebességváltókar, amely az EDC váltót vezérli, eszenciája mindannak ami, az új Espace dizánját jellemzi. Érezni, hogy fontos szempont volt a mérnököknek, hogy az autó minden porcikája tükrözze a technológiai fejlődést.

Gesztenyebarna fényezése illik hozzá, kitűnő választás

 

A beszállás a hatalmas ajtónyílásoknak és az ülések pozíciójának köszönhetően nagyon könnyű, nem szükséges kényelmetlen testhelyzeteket felvenni ahhoz, hogy elhelyezkedhessünk a kényelmes első ülésekben, amelyek szinte körülölelnek minket.

A sebességváltókart is dizájn jellemzi, tapintása is kellemes

 

Az ülés magassága és az ülőlap dőlésszöge, valamint a deréktámasz külön-külön állíthatók, plusz az ülőlap hossza 6 cm-el növelhető. Hiányoltam belőle az ülésszellőztetést, ami ebben a kategóriában talán már elvárható lenne. Hátul 3 különálló ülés fogadja az utasokat, a harmadik üléssorban két további hely található.

A 2. üléssor mozgatható, de leghátul még akkor sem elég nagy a lábtér

 

A harmadik üléssor nem felnőtteknek való, bár a fejtér elegendő lenne, lábtér még a mozgatható második üléssor előre mozgatásával is kevés. Viszont a csomagtér még így is marad, két nagyobb sporttáska bőven elfér, az amúgy hatalmas 2035 literig bővíthető térben. Az ülések lehajtása gombnyomásra történik és a szerkezet okosan még a kihúzott fejtartót is leengedi a tökéletes összecsukás érdekében, amellyel kifogástalan sík, padlót kapunk.

A 3. üléssor használatával is pakolható a csomagtér, nélküle 719 literes térrel gazdálkodhatunk

 

Tesztautónk felszereltsége az Initiale Paris nevet kapta, ami az Espace választék legjobbja. Kiváló felszereltsége és különleges, gesztenyebarna fényezése is elsőrangú választás. Ezen felül csak ehhez a modellhez elérhetőek a 19 colos alufelnik, a hímzett műszerfalborítás és a 2. üléssorban fűthető ülések és a sötétített, speciális zajcsökkentő bevonattal ellátott oldalsó üvegek napfényvédő rolóval.

Gombnyomásra nyílik a fiókszerű kesztyűtartó

 

Méreteihez képest nagy motort képzelünk bele, de a Renault jól döntött mikor az 1,6 literes motort választott. Ebben a modellben egy négyhengeres, dupla turbós 1,6-os dízel végzi a dolgát, profi a szakmájában. 160 lóerejével bőven elegendő tartalékkal rendelkezik, és 380 Nm nyomatékával bármilyen helyzetben helytáll, alacsony fordulatról is jól gyorsít, a százas tempóra pedig kevesebb, mint 10 másodperc alatt éri el. Az automataváltó szépen teszi a dolgát, hat fokozatát észrevétlen kapcsolgatja, bár induláskor későn reagál a gázadásra az automata, amely kicsi megszokást igényel. Fogyasztására nem lehet panasz, hiszen 5,9 literes átlagot mértünk 100 kilométeres vegyes útszakaszon. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a motorházfedél és az ajtók alumíniumból, míg a csomagtérfedél és az első sárvédők műanyagból készültek.

A legmagasabb szintű minőség elérése érdekében nagyon szigorú tervezési folyamaton esett át a modell

 

2007-ben mutatta be a Renault a négykerék-kormányzási rendszert, amelyet az új Espace-ban újjáélesztett. A 4Control rendszer 50 km/h alatti sebességnél a hátsó kerekekket az első kerekekkel ellentétes irányban, maximum 3,5 fokban fordítja el, körforgalomban kimondottan érdekes érzés hogy az autó hátulja is kanyarodik. Ha pedig ennél magasabb sebességgel haladunk, a hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak.

A panoráma szélvédő az első ülések fölé emelkedik és egybeolvad az új Espace tetejével

 

Kétségtelenül egyedi autót sikerült összeütnie a Renault-nak, 13 milliós vételára nem kevés, de aki szereti a minden hájjal megkent elsőrangú komfortot, beleértve a masszás fotelek kényelmét, a nagy tereket és a SUV-któl megszokott magasabb vezetési pozíciót nem fog csalódni az új Espace-ban.

Ügyvédvilág hírlevél

Friss hírek, szakmai cikkek, bírósági döntések, jogszabályfigyelő.

Kéthetente megjelenő hírlevelünkben összefoglaljuk az elmúlt időszak aktuális változásait, válogatunk értékes szakmai tartalmainkból, valamint tájékoztatjuk a legújabb szakirodalmakról, szolgáltatásokról, képzésekről.

Feliratkozás >>


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.