Fukuyama: Közérthetően a liberalizmusról
A világhírű filozófus-közgazdász új munkájában összefoglalja az eszme lényegét, több évszázados útját és mai próbatételeit.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
2011-es bevezetése óta a középkategóriás Kia Optima alaposan átalakította a márka piaci részesedési arányait, ezzel sok új vevőt csábítva a Kiához, most 2013 végére elkészült a modell felfrissített, alaposan továbbfejlesztett változata, új szórakoztató és fedélzeti elektronikai szolgáltatásokkal, kényelmi és biztonsági felszerelésekkel, és ha lehet még inkább a prémiumkategóriába illő minőséggel.
Az Optima felfrissítésével megbízott csapatot nem kisebb név, mint Peter Schreyer, a márka vezető formatervezője irányította. Az autón újak a fényszórók, a ködlámpák, a hátsó lámpák, és a lökhárítók is, valamint friss a keréktárcsák választéka. Az első LED-es nappali menetfények a lökhárítóról a fényszórók házába költöztek, akárcsak a többi Kia modellen, a ködlámpák körül pedig a karosszéria színével egyező a felület mostantól, a korábbi fekete helyett. Az Optima újdonságai közé tartozik az áttervezett, határozottabb élű csomagtartó fedél és az új hátsó lámpák, amelyek nem csak nagyobbak az eddigieknél, de ezek is LED-es kivitelűek. A tesztautó megjelenését tovább fokozták a feláras Sport Pack megrendelésével, fekete hálós hűtőmaszkkal, króm díszléccel keretezett alsó légbeömlővel, egyedi 18 colos, duplaküllős alufelnikkel, és matt fekete diffúzorral a hátsó lökhárítóban.
A 2011-ben megismert vezetőközpontú kialakítása az újban is változatlan, de a beltéri részletek átalakultak, friss a műszerfal, a kormány, a középkonzol, a váltógomb, megújultak a kartámaszok, és az ülések is.
A műszerfalban nagyobb a vezető előtti folyadékkristályos kijelző, a középkonzol képernyője 8 col átmérőjű lett és grafika pedig jóval látványosabbra sikerült. Az alul lapított karimájú kormány kapcsolókat hord a küllőin. Kényelmesek az első ülések, lapjainak széle a korábbinál határozottabb tartást ad, az első része pedig emeltebb, így a combtámasztás is hatásosabb, a hosszú távú vezetés kényelmesebb, főleg hogy szellőztethetőek az első ülések, de a hátsó üléseket is temperáló szabályozható ülésfűtéssel rendelhető.
A négyhengeres 1.7 literes gázolajos a márka több modelljében is sikeres. Változó geometriájú turbó tölti, 136 lóerőt teljesít, nyomatéki maximuma 325 Nm. 1500/perctől mozgatja az autót, de 2000-től indul meg igazán és ebben nagyon jó partner hatfokozatú automata. Eco, Normal és Sport-módok közül választhatunk a beállítások a gázreakciót és a váltót is befolyásolják. Futómű hangolása sportos így kanyarogni élvezet vele, egyenes futása is hibátlan de az úthibákat nem szereti.
A Kia Optima a koreai, Hwa-Sung-i üzemében készül, és ahogy a Kia többi modelljére, az Optimára is 7 éves, vagy 150 000 kilométeres – a későbbi tulajdonosokra is átruházható – garancia érvényes.
Kép és szöveg: Buday Dénes
A világhírű filozófus-közgazdász új munkájában összefoglalja az eszme lényegét, több évszázados útját és mai próbatételeit.
A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.
Csaknem 14 százalékkal nőtt egy év alatt az EU-ban lefoglalt vendégéjszakák száma az online platformokon.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!