Fehér isten – Kia Optima 1,7 CRDi EX Premium


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

2011-es bevezetése óta a középkategóriás Kia Optima alaposan átalakította a márka piaci részesedési arányait, ezzel sok új vevőt csábítva a Kiához, most 2013 végére elkészült a modell felfrissített, alaposan továbbfejlesztett változata, új szórakoztató és fedélzeti elektronikai szolgáltatásokkal, kényelmi és biztonsági felszerelésekkel, és ha lehet még inkább a prémiumkategóriába illő minőséggel.


Az Optima felfrissítésével megbízott csapatot nem kisebb név, mint Peter Schreyer, a márka vezető formatervezője irányította. Az autón újak a fényszórók, a ködlámpák, a hátsó lámpák, és a lökhárítók is, valamint friss a keréktárcsák választéka. Az első LED-es nappali menetfények a lökhárítóról a fényszórók házába költöztek, akárcsak a többi Kia modellen, a ködlámpák körül pedig a karosszéria színével egyező a felület mostantól, a korábbi fekete helyett. Az Optima újdonságai közé tartozik az áttervezett, határozottabb élű csomagtartó fedél és az új  hátsó lámpák, amelyek nem csak nagyobbak az eddigieknél, de ezek is LED-es kivitelűek. A tesztautó megjelenését tovább fokozták a feláras Sport Pack megrendelésével, fekete hálós hűtőmaszkkal, króm díszléccel keretezett alsó légbeömlővel, egyedi 18 colos, duplaküllős alufelnikkel, és matt fekete diffúzorral a hátsó lökhárítóban.

 

A 2011-ben megismert vezetőközpontú kialakítása az újban is változatlan, de a beltéri részletek átalakultak, friss a műszerfal, a kormány, a középkonzol, a váltógomb, megújultak a kartámaszok, és az ülések is.

 

A műszerfalban nagyobb a vezető előtti folyadékkristályos kijelző, a középkonzol képernyője 8 col átmérőjű lett és grafika pedig jóval látványosabbra sikerült. Az alul lapított karimájú kormány kapcsolókat hord a küllőin. Kényelmesek az első ülések, lapjainak széle a korábbinál határozottabb tartást ad, az első része pedig emeltebb, így a combtámasztás is hatásosabb, a hosszú távú vezetés kényelmesebb, főleg hogy szellőztethetőek az első ülések, de a hátsó üléseket is temperáló szabályozható ülésfűtéssel rendelhető.

  A négyhengeres 1.7 literes gázolajos a márka több modelljében is sikeres. Változó geometriájú turbó tölti, 136 lóerőt teljesít, nyomatéki maximuma 325 Nm. 1500/perctől mozgatja az autót, de 2000-től indul meg igazán és ebben nagyon jó partner hatfokozatú automata. Eco, Normal és Sport-módok közül választhatunk a beállítások a gázreakciót és a váltót is befolyásolják. Futómű hangolása sportos így kanyarogni élvezet vele, egyenes futása is hibátlan de az úthibákat nem szereti.

A Kia Optima a koreai, Hwa-Sung-i üzemében készül, és ahogy a Kia többi modelljére, az Optimára is 7 éves, vagy 150 000 kilométeres – a későbbi tulajdonosokra is átruházható – garancia érvényes.

Kép és szöveg: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.