Fiat 500X -És a karrier tovább folytatódik


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X, az 500-as összetéveszthetetlenül legendás formavilágának új dimenzióját mutatja meg, amelyben az ikonikus stílus és egy modern crossover koncepciójával találkozik. Kiegészülve  terepképességekkel, hiszen az új 500X a Fiat és a Jeep közös házaságából jött létre.


A csupa gömbölyű 500X az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként -erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó – új taggal egészíti ki az 500-as családot. 

7,2 literes átlagfogyasztás, még éppen elfogadható

Amikor megjelentek az első képek a kis kétajtós modellről majd 7 éve mindenki csodálattal vette körül milyen aranyos. Majd 2012-ben, második modell verzióként jött az 500L, hatalmasra felfújt egyterű változat, jelzőként eltűnt az aranyos szó inkább a családias, praktikus szavak kerültek előtérbe. Most harmadik családtagként egy egészen szemrevaló szabadidő-autót, arányos kicsit dundi formájú modellt sikerült piacra dobni. 

A 140 lóerős motornak hidegen, melegen is erős hangja van

Az 500X kétféle változatban érhető el – az elegáns „city look” és a látványos „off road look” változatban. A „City-look” a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, akiknek nincs szüksége összkerékhajtásra és beéri kisebb motor verziókkal. 

A kilencfokozatú automata váltó ZF gyártmány

Míg az „Off-road look” változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű, azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500 utánozhatatlan stílusáról.  

Középső műszer egy 3,5 colos kijelző a fontosabb adatoknak

Az autó 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles, 1,60 méter magas (a 4×4-es változatok 1 cm-rel megemelve), hiába a növekedés megőrizte kifogástalan arányait. Kívül kompakt, belül vonzó és tágas, a 257 cm-es tengelytávnak köszönhetően a második sorban átlagos méretűek még kényelmesen elférnek.  

A helykínálat elől jó, hátul elfogadható

Csomagtartóban 350 literes tér áll rendelkezésre és 1000 literig bővíthető, de sajnos az második sor üléseit nem lehet teljesen síkba fektetni. Utastér minden pontja hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik. Szép kivitelezésű a műszerfal tele finom puha anyagokkal, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. 

350 literes a csomagtér, 1000 literig bővíthetünk

A középkonzolban elhelyezett infotainment berendezés 6,5 colos érintőképernyővel kínál Bluetoothal, AUX jelbemenettel, USB és SD csatlakozóval és hangvezérlés és jól működő TomTom 3D navigációval rendelkezik. 

A középkonzolban elhelyezett infotainment berendezés 6,5 colos érintőképernyővel

Az 500X piaci igényeknek megfelelően különböző motor-, sebességváltó- és hajtásképlet-variációkkal vásárolható meg. Próbánk során a 140 lóerős 2.0 MultiJet terelgettük 9 fokozatú automata sebességváltóval, összkerékhajtással. 350Nm nyomatékával terepezés sem akadály, könnyen megerőltetés nélkül veszi az akadályokat. Ebben segítség a növelt hasmagasság és a módosított lökhárítók mellyel nőt a terepszög, elől 22,3 míg hátul 22,3 fok.

Buborék bura alatt a Xenon fényszórók jól világítanak

Kilencfokozatú automata sebességváltó számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig és a vezető bármikor kézi kapcsolású, szekvenciális üzemmódba válthat át. 

Összkerékhajtás esetén a hasmagasság 162 helyett  172 mm

A négykerékhajtási rendszerének sajátossága, hogy a hátsó hajtás már az első tengelynél leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra. 

Szép vonalak, elbűvölő kisugárzás

A négykerékhajtás mellé társul az új üzemmódválasztó amely a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési alíthatunk be. 

Arányai jók, könnyen a hölgyek kedvence lehet

Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást garantál, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg az off -road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. 

A hajtáslánc megegyezik az ikertestvérével az egy gyártósoron készült Jeep Renegadel

Komoly ellenfelet kapott a kis szabadidő kategória, egyedi megjelenésével kiváló minőségével, profi terepképességgel igen vonzó ajánlat a nagyra nőtt ötszázas. 

(Fotó: Buday Dénes)


Kapcsolódó cikkek

2022. augusztus 12.

Legek nyertes városai

Tippeket kaphatunk a különféle ranglistákból, hová, miért érdemes elutaznunk.

2022. július 29.

Honda HR-V: Stílusba csomagolva

A Honda úgy gondolja, lassú átmenetet képez a belső égésű erőforrással hajtott, és a tisztán elektromos hajtás közt egy összetett hybrid rendszerrel, melyet a teljesen megújult, három motorral felvértezett HR-V modellben mutatnak be nekünk.