Ford Focus ST – Elképesztő dinamika

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. szeptember 24.
Címkék: , ,
Rovat:
A Hungaroring megújult aszfaltcsíkján tettük próbára a Ford Focus legerősebb modelljét, az új ST-t. Erős és pörgős 280 lóerős motorjával egészen elképesztő dinamikával mozog a katlanban.

A Ford Performance vezetésével kifejlesztett, Focus ST egyszerre stílusos, kényelmes, praktikus családi autó és izgalmas izomautó. Először is, tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtőkapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást. A meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosít, míg a hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez, valamint a Magnetite névre keresztelt keréktárcsa 19 colos kivitele erőteljes kiállásban segíti.

Ford Focus ST

(A szerző felvételei)

Legtökéletesebb képessége a gyors teljesítmény-leadás, a 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja az ST-modellek eddigi legerősebb motorja. A magas színvonalú turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500-as fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000 és 4000 közti fordulatszám-tartományban érhető el. A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbófeltöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját. Az eredetileg a GT sportkocsihoz kifejlesztett turbólyuk-kiküszöbölő technológia azonnali és hatásos teljesítmény-leadást biztosítva a Sport- és a Versenypálya-üzemmódokban.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Az erőforrás 5,7 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre, ebben nagy segítség a Performance-csomag részeként kínált rajtautomatika, amely biztosítja a kíméletlen állórajtot.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Az erőforráshoz egy hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, pontos, határozott megvezetésével gyors kapcsolgatást tesz lehetővé. A Mustangból ismert a – Focusban a Performance-csomag részeként kínált – fordulatszám-szabályozó technológia, ami mostantól itt is elérhetővé vált. A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor visszakapcsolunk, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, ez rutintalanabb vezetőknek segít sokat, a kevésbé gyakorlottak úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

A hasmagasság 10 mm-rel csökkent az alapmodellhez képest, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége. Szintén a Performance-csomag részeként megjelenik a Ford kifinomult, úgynevezett CCD-futómű-technológiája is, amely kétezred-másodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva ad kiváló rugózási komfortot. A tökéletes kanyarsebesség elérése érdekében a sebességváltóba beépített hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, ezzel akadályozva a kerekek kipörgését, ami ívmenetben alukormányzottságot eredményezne, vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást, de egy nyomatékvektor-szabályozás is működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autónk úttartását, ezzel is mérsékelve az alulkormányzottságot.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

Belül kényelmes, de hatásos Recaro sportüléseket, emellett alul lapított karimájú kormánykereket találunk, a rajta elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport-üzemmód, a Csúszósút-, a Normál-, a Sport- és a Versenypálya-beállítások mellett.

Ford Focus ST

A versenypálya-beállítás kiválasztásával a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad, a gázadás agresszívebb lesz. A hagyományos Focus ST-műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg.

Ford Focus ST

A 2018-ban megjelent Focusból ismert vezetéssegítő technológiák széles kínálata rendelkezésre áll az új Focus ST-ben is, melynek árát is megtudtuk bemutatónk során. Ötajtós karosszériával 9,9 milliótól indul, a tesztautónk Performance-csomaggal ellátva 400 ezer forinttal kerül többe, amely adaptív futóművel, piros féknyergekkel és a Track vezetési móddal is kényeztet minket.

Kapcsolódó cikkek:


Audi SQ2 – Aduász
2019. november 12.

Audi SQ2 – Aduász

Az Audi legkisebb Q-modelljét is megszállta az S-modellek ördöge, a 2016-ban bemutatkozó Q2 eddig 190 lóerős változata jelentette a plafont, tesztünkben most 300 lóerővel tesszük próbára.

Honda CR-V Hybrid Elegance – Mosollyal az arcomon
2019. október 18.

Honda CR-V Hybrid Elegance – Mosollyal az arcomon

Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V folyamatosan fejlődött az évek során, újabb és újabb nemzedékei mindig friss, jövőbe mutató műszaki megoldásokkal lepték meg a szakmát és persze a vásárlóközönséget.

Semmit se bánok
2019. október 11.

Semmit se bánok

Meghökkentő, megdöbbentő szituációt tár elénk Székely Csaba legújabb drámájában, a Rózsavölgyi Szalonban.