35 éve omlott le a Berlini Fal, jön az újabb ünnepségsorozat
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Ford itthon is megmutatta az új Mustang karcsúbb, gyorsabb és modernebb változatát, ami megújult külsővel, továbbfejlesztett hajtásláncokkal és futóművel, fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel és még több személyre szabási lehetőséggel nyűgözi majd le a legendás modell európai rajongóit.
Az új Ford Mustang karosszériája karcsúbb és atlétikusabb lett, ugyanakkor a beépített légbeömlő-nyílásoknak köszönhetően a motorháztető laposabb is lett és az áttervezett hűtőrács céltudatosabb, agresszívebb hatást kelt, miközben az autó aerodinamikáját is javítja.
A tervezők ügyeltek arra, hogy megőrizzék az autó első pillantásra felismerhető karakterét, amely a több mint 50 éve során egyfajta védjeggyé vált (Fotók: A szerző felvételei)
A mérnökök tökéletesítették a Ford 5,0 literes V8-asát, hogy nagyobb teljesítményt adjon le, csúcsteljesítménye 450 lóerő
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak az orr-rész aerodinamikájára. Az itt elhelyezett, nagyobb légterelő megnövelt leszorító ereje érezhetően javítja az autó menetstabilitását. Az első kerékjárati ívek mögül hátrafelé nyújtózó küszöbidomok optimalizálják a Mustang alatti légáramlatokat. A hátsó részét még mutatósabbá varázsolja az új lökhárító és diffúzor, nem beszélve az 5,0 literes V8-as változat négyszögletes kipufogóvégeiről, amelyek erőt és teljesítményt sugallnak. A Mustang oldalnézetét egy új, opcionális csomagtartó-légterelő teszi még sportosabbá. A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők és az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatestek immár a tiszta fényű és energiatakarékos LED-technológiával működnek az európai kivitelekben, sőt a vásárlók LED-ködfényszórót is rendelhetnek. A fényszórók áttervezett fészkeinek formájában a felső hűtőrács trapéz alakja ismétlődik.
A fényszórók, a nappali menetfények, az irányjelzők LED-technológiával működnek
Az ikonikus, hármas osztású hátsó lámpatesteknél immár a tiszta fényű, szintén LED-technológiát alkalmazzák
Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi
Az utastere nem sokat változott, de az apró módosítások miatt kifejezetten prémium benyomást kelt. Az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készülnek, és a középkonzolt is új, kézzel varrott, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A műszeregyüttes keretéhez négy új alumíniumfelület közül választhatnak a vásárlók.
Személyre szabható, teljesen digitális a 12 colos LCD műszeregység
8 colos központi érintőképernyőn keresztül kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio-, a navigációs és a klímaberendezés
A motorindító gomb már az ajtókinyitás pillanatától kezdve vörös fénnyel villog – egészen addig, amíg a vezető életre nem kelti a Mustang motorját. Fontos tudni, a sajtóanyag külön foglalkozik vele, hogy az indítógomb harmincat villan percenként, ami pontosan megegyezik egy nyugodtan pihenő musztáng pulzusával, így már elméleti síkon érthetünk valamit a bámulatos lófajtárról elnevezett autónkról.
A Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes úti beállításokat a következő üzemmódok egészítik ki: Gyorsulási Verseny és My Mode, így saját ízlése szerint hangolhatjuk a teljesítményt
Az innovatív Jó Szomszéd nevű üzemmód erősen visszafogja a hangerőt a kipufogókból, hogy ne zavarja a szomszédokat amikor kora reggel bemelegítjük a legendás 5,0 literes V8-as blokkot
A mindegyik Mustang-változathoz megrendelhető Carbon Sport utastéri csomagban Alcantara ajtó- és ülésbetétek találhatók, valamint karbonszálas műszerfalbetét és váltógomb. A bőrkárpitozású, fűthető és hűthető ülések, s a fűthető kormánykerék immár szintén mindegyik változat extralistáján szerepel. A bőrborítású Recaro versenyülések háromféle árnyalatban készülhetnek.
Az opcionális MagneRide lengéscsillapítók villámgyorsan alkalmazkodnak az útviszonyok pillanatnyi változásaihoz
A Mustang lelkét is tovább finomították, hogy a Ford 5,0 literes V8-asa nagyobb teljesítményt adjon le, és minden eddiginél magasabb fordulatszámon működhessen. Csúcsteljesítménye 450 lóerő, nyomatékcsúcsa pedig 529 Nm, amit kettősrendszerű üzemanyag-befecskendezőjével sikerült elérni, ami nemcsak a teljesítményt, hanem az alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékot is növeli. A blokk a Ford 10 fokozatú automata sebességváltójához kapcsolódik; ezzel a hajtáslánccal az új Mustang üzemanyag-fogyasztása a gyári adatok szerint 12,1 l/100 km körül alakul.
A Mustangban most először jelenik meg az Adaptív Sebességtartó Automatika és a Követési Távolságra Figyelmeztető rendszer
Ha szerényebb adatokra vágyunk, maradt a kínálatban a 290 lóerős és 440 Nm forgatónyomatékú 2,3 literes EcoBoost-motor, melynek üzemanyag-fogyasztása 9,0 liter körül alakul hatfokozatú manuális sebességváltóval. A blokk sokkal közvetlenebbül reagál a gázparancsra, és a turbótöltő az ideiglenes túltöltés funkciójának köszönhetően.
Az új Mustang továbbfejlesztett hajtásláncokkal és futóművel, fejlettebb vezetősegítő rendszerekkel és még több személyre szabási lehetőséggel rendelkezik
A maximális tapadásról és az egyenletes gyorsításról a Startvezérlés gondoskodik. Egy másik rendszer, az Elektronikus Startzár mind a V8-ashoz, mind pedig a 2,3 literes EcoBoost-motorhoz alapáron jár. A Startzár lényege, hogy álló helyzetben lefékezi az első kerekeket, miközben a hajtott hátsó kerekek elpörögnek, hogy a gumik átmelegedjenek, s így tökéletesebben tapadjanak a rajt pillanatában.
Az állandó múzeumok és ideiglenes kiállítások mellett a Berlini Fal maradványai szolgálnak egy letűnt rendszer mementójául.
A nyilvánosság számára küldenek figyelmeztetést, egyben javasolnak lehetséges megoldásokat az éghajlatváltozás enyhítése, a Föld élhető jövője érdekében.
Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!