Frankfurti Autó Kiállítás 2017

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2017. szeptember 15.
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több autógyár távol maradt az idei autószalontól, de ez nem jelentette azt, hogy újdonságokból hiány lett volna. A legnagyobb gyártók termékei között is a legimpozánsabb modelleket vettük szemügyre egy pillantás erejéig. 


Porsche 911 GT2 RS

Korábbi hírekből csak találgathattuk, de ma már világos, hogy a 3,8 literes, ikerturbós, hathengeres bokszermotorból kerek 700 lóerőt és 722 Nm csúcsnyomatékot facsartak ki. A hátsókerék-hajtású GT2 RS 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 341 km/h. 44 milliós alapárral kell számolni, de ma már ez felesleges, mert az összes példány gazdára talált.

 

Porsche 911 GT3 Touring

Elvesztette fix hátsószárnyát a GT3-as modell, a Touring csak sebességfüggő, állítható légterelőt kapott. A motor a Porsche versenyautókból ismerős, 4,0 literes, 500 lóerős és 460 Nm nyomatékot produkál, mindezt elképesztő, percenkénti 9000-es fordulaton adja le. Csak manuális váltóval és a kormányzott hátsó tengelyen mechanikus differenciálzárral rendelhető, melyekkel 3,9 mp alatt gyorsul százra.

 

AMG Project One

A kiállítás sztárja mindenképp a Lewis Hamilton bemutatójával leleplezett új AMG modell, amely valódi Forma-1-es technikát visz közútra. 1,6 literes, V6-os turbós motor dolgozik a Project One gyomrában, amelyhez még négy darab villanymotor és egy egyedi fejlesztésű 8 fokozatú váltó csatlakozik, így a rendszer összteljesítménye 1000 lóerő felett van. Karosszériája szénszálas műanyag burkolatot kapott, melyen rengeteg aktív légterelőt találunk.

 

Bugatti Chiron 42

A 2,5 millió eurós Chiron modellel a Bugatti újra elkezdte a csúcsok megdöntését. Legújabb limitált modellje a 42-es nevet kapta, amely a nulláról 400 kilométer/óra sebességet elérve, majd újra állóra fékezés közti időre utal. Az 1500 lóerős Chiron 16 hengeres, négyturbós motorját Juan Pablo Montoya vitte sikere.

 

Renault Megane RS

A külső igen látványosra sikerült. Az orr-részen, a sportos lökhárítókon túl a LED-es ködlámpák a kockás zászló alakját szimbolizálják. Erőforrása 1,8 literes turbós benzines, amely 280 lóerőt ad. Később lesz Trophy verzió is 300 lóerővel. A megfelelő stabilitásról 4Control négy kerékkormányzás gondoskodik.

 

BMW X7 Concept

Rengeteg újdonsággal készült a BMW a kiállításra, de talán leglátványosabb mindenképp a hatalmas X7 volt. Igaz, ez még csak tanulmányautó, de igen látványosan mutatja meg, hogy képzelik a belépőt az óriás SUV-ok piacára. Az ötméternél jóval hosszabb X7-es apró fényszórói közzé hatalmas vesék társulnak és feltűnő, többküllős 23”-os könnyűfém felniket kapott. A koncepcióautó iPerformance jelzője az eDrive technológiájának jelenlétére utal.

 

Audi RS4

Ahogy eddig megszokhattuk az RS4 modell esetében, bemutatásakor mindig először a kombi modell kerül porondra. A 450 lóerős újdonság 4,1 másodperc alatt röpíti a családot százas tempóra. Az új, 2,9 literes V6-os biturbo motorhoz alapból jár sport felfüggesztés, a nyolcfokozatú automata és természetesen a Quattro négy kerékmeghajtás.

 

Bentley Continental GT

2018-tól már itthon is megvásárolható lesz a Bentley idei újdonsága, az új GT. Az alapjaiban megváltozott modellben a Exp 10 Speed 6 kupétanulmány jellegzetes vonalai köszönnek vissza. A hatalmas coupe 6,0 literes, W12-es motorja új vezérlést kapott, így teljesítménye 590 helyett 635 lóerő, nyomatéka 720 Nm-ről 900-ra nőtt. A gyári adatok szerint rajtautomatikával 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg végsebessége 333 km/óra.

 

Lamborghini Aventador S Roadster

Összkerékkormányzás, 6,5 literes, V12-es középmotor, adaptív felfüggesztés, aktív hátsó légterelő, egyedileg konfigurálható üzemmód, 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 330 km/óra. Ez az új leemelhető tetős Roadster S, amely mindössze egy tized másodperccel lassabb a zárt változatnál.   

 

Ferrari Portofino

Megújult a Ferrari legkisebb modellje. Az újdonságot az itáliai Portofino városáról nevezték el. Erőforrása maradt a 3,9 literes V8-as, amelyet alapjaiban átdolgoztak. A teljesítmény így 560 helyett 600 lóerő, a nyomaték 755 Nm-ről 760-ra nőtt. Nem mellékes, hogy hangzását is brutálisabbnak ígéri a gyár. 

 

 

Kapcsolódó cikkek:


Kész a Magyar Nemzeti Atlasz
2018. október 19.

Kész a Magyar Nemzeti Atlasz

Természeti környezet a címe a négyrészes sorozat első darabjának, mely esztétikus, informatív.

Abarth 595 Competizione – Olasz csábító
2018. október 16.

Abarth 595 Competizione – Olasz csábító

A kétszínű fényezéssel szélesített nyomtávhoz alkalmazkodó, domborított sárvédőkkel igazi olasz csábító az Abarth új modellje, az 595 Competizione.

A néma forradalom
2018. október 12.

A néma forradalom

Az 1956-os magyar forradalomhoz is kapcsolódik a mozikban látható színvonalas német játékfilm.

Audi RS5 – Csúcson tartva
2018. október 2.

Audi RS5 – Csúcson tartva

Alapból gyönyörű túrakupéval van jelen a piacon az Audi, amely a 354 lóerős S5 modelljét még megfejelve egy igazi GT autóval is kelleti magát a piacon. A 450 lóerős RS5 modellje kemény ligában játszik, összkerékhajtásának köszönhetően brutális menetdinamikára képes, de mellette elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete.