Bécs egyre közelebb
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Több autógyár távol maradt az idei autószalontól, de ez nem jelentette azt, hogy újdonságokból hiány lett volna. A legnagyobb gyártók termékei között is a legimpozánsabb modelleket vettük szemügyre egy pillantás erejéig.
Porsche 911 GT2 RS
Korábbi hírekből csak találgathattuk, de ma már világos, hogy a 3,8 literes, ikerturbós, hathengeres bokszermotorból kerek 700 lóerőt és 722 Nm csúcsnyomatékot facsartak ki. A hátsókerék-hajtású GT2 RS 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 341 km/h. 44 milliós alapárral kell számolni, de ma már ez felesleges, mert az összes példány gazdára talált.
Porsche 911 GT3 Touring
Elvesztette fix hátsószárnyát a GT3-as modell, a Touring csak sebességfüggő, állítható légterelőt kapott. A motor a Porsche versenyautókból ismerős, 4,0 literes, 500 lóerős és 460 Nm nyomatékot produkál, mindezt elképesztő, percenkénti 9000-es fordulaton adja le. Csak manuális váltóval és a kormányzott hátsó tengelyen mechanikus differenciálzárral rendelhető, melyekkel 3,9 mp alatt gyorsul százra.
AMG Project One
A kiállítás sztárja mindenképp a Lewis Hamilton bemutatójával leleplezett új AMG modell, amely valódi Forma-1-es technikát visz közútra. 1,6 literes, V6-os turbós motor dolgozik a Project One gyomrában, amelyhez még négy darab villanymotor és egy egyedi fejlesztésű 8 fokozatú váltó csatlakozik, így a rendszer összteljesítménye 1000 lóerő felett van. Karosszériája szénszálas műanyag burkolatot kapott, melyen rengeteg aktív légterelőt találunk.
Bugatti Chiron 42
A 2,5 millió eurós Chiron modellel a Bugatti újra elkezdte a csúcsok megdöntését. Legújabb limitált modellje a 42-es nevet kapta, amely a nulláról 400 kilométer/óra sebességet elérve, majd újra állóra fékezés közti időre utal. Az 1500 lóerős Chiron 16 hengeres, négyturbós motorját Juan Pablo Montoya vitte sikere.
Renault Megane RS
A külső igen látványosra sikerült. Az orr-részen, a sportos lökhárítókon túl a LED-es ködlámpák a kockás zászló alakját szimbolizálják. Erőforrása 1,8 literes turbós benzines, amely 280 lóerőt ad. Később lesz Trophy verzió is 300 lóerővel. A megfelelő stabilitásról 4Control négy kerékkormányzás gondoskodik.
BMW X7 Concept
Rengeteg újdonsággal készült a BMW a kiállításra, de talán leglátványosabb mindenképp a hatalmas X7 volt. Igaz, ez még csak tanulmányautó, de igen látványosan mutatja meg, hogy képzelik a belépőt az óriás SUV-ok piacára. Az ötméternél jóval hosszabb X7-es apró fényszórói közzé hatalmas vesék társulnak és feltűnő, többküllős 23”-os könnyűfém felniket kapott. A koncepcióautó iPerformance jelzője az eDrive technológiájának jelenlétére utal.
Audi RS4
Ahogy eddig megszokhattuk az RS4 modell esetében, bemutatásakor mindig először a kombi modell kerül porondra. A 450 lóerős újdonság 4,1 másodperc alatt röpíti a családot százas tempóra. Az új, 2,9 literes V6-os biturbo motorhoz alapból jár sport felfüggesztés, a nyolcfokozatú automata és természetesen a Quattro négy kerékmeghajtás.
Bentley Continental GT
2018-tól már itthon is megvásárolható lesz a Bentley idei újdonsága, az új GT. Az alapjaiban megváltozott modellben a Exp 10 Speed 6 kupétanulmány jellegzetes vonalai köszönnek vissza. A hatalmas coupe 6,0 literes, W12-es motorja új vezérlést kapott, így teljesítménye 590 helyett 635 lóerő, nyomatéka 720 Nm-ről 900-ra nőtt. A gyári adatok szerint rajtautomatikával 3,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, míg végsebessége 333 km/óra.
Lamborghini Aventador S Roadster
Összkerékkormányzás, 6,5 literes, V12-es középmotor, adaptív felfüggesztés, aktív hátsó légterelő, egyedileg konfigurálható üzemmód, 3,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 330 km/óra. Ez az új leemelhető tetős Roadster S, amely mindössze egy tized másodperccel lassabb a zárt változatnál.
Ferrari Portofino
Megújult a Ferrari legkisebb modellje. Az újdonságot az itáliai Portofino városáról nevezték el. Erőforrása maradt a 3,9 literes V8-as, amelyet alapjaiban átdolgoztak. A teljesítmény így 560 helyett 600 lóerő, a nyomaték 755 Nm-ről 760-ra nőtt. Nem mellékes, hogy hangzását is brutálisabbnak ígéri a gyár.
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Az emberi értelem és az AI találkozásából egyedi és inspiráló alkotások születhetnek. Egy új tárlat is bizonyság erre.
Köln és Stuttgart magyarok tízezreivel telik majd meg idén június közepén a foci-Eb két helyszínén, ahol a magyar válogatott játszik.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!