Spanyol tengerparti apartmanok, magyar tulajdonosok
Egyre többen keresnek és találnak maguknak uniós országokban ingatlanokat; Spanyolország népszerű vásárlási helyszín.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Már nagyon vártuk! Hogy miért? Hát azért mert csodás a képeken és igazán ütős játékosnak fog számítani a roadster piacon!
43 autó közül a Jaguar F-Type lett a 2013-as Világ Év Autója Dizájn díj győztese. A 66 tagú zsűri együttes értékelése szerint „hosszú tengelytávja, rövid túlnyúlásai és hangsúlyos kerékívei markáns kiállással ruházzák fel az autót. Az ajtó irányába elkeskenyedő kontúr ráirányítja a figyelmet a hátsó kerékdobra, amely a hajtott kerekeknek ad otthont. Az F-Type külső formavilága vízszintes arányaiban és lekerekített felületeiben továbbörökíti a Jaguar sajátos eleganciáját, ugyanakkor rendkívül dinamikus hatást kelt”.
Az F-Type azonnal felismerhetően Jaguar, bámulatosan szép, letisztult vonalvezetésű, miközben szétveti az erő. Bármely szögből nézzük is, a látvány mindig impozáns. Az autó eleje kiemelkedően jól sikerült; a négy függőleges légbeömlővel tarkított első lökhárító, a fényszórók, és a megemelt közepű motorháztető ellenállhatatlanná teszi az autót.
Az F-Type 4,47 méter hosszú, így 32 cm-el kisebb, mint az XK, a tengelytávja 2,62 méter, és a pilótafülke 20 milliméterrel alacsonyabb, mint a nagyobb testvér esetében. Oldalról a klasszikus sportautókat idéző hullámvonalak vonzzák a tekintetet, az ajtó peremétől kiinduló domborítás igazán gyönyörű. A farba aktív légterelő szárnyat integráltak, amely 100 km/óránál kiemelkedik és 120 kilogrammnyi plusz leszorító erőt termel.
|
Többrétegű, szigetelt vászonteteje 12 másodperc alatt nyílik le és csukódik fel, akár 50 km/órás sebességig. Az F-Type 1,6 tonnát nyom, ami alapján már sejthető, hogy a karosszériáját alaposan megerősítették. Az F-Type önhordó váza alumíniumból készült, melynek tömege 261 kg. A Jaguar szerint a torziós merevség 10%-kal magasabb, mint az XKR-S modell esetében. A futómű is teljes egészében alumíniumból készült. Háromféle hátsó differenciál választható verziótól függően. Nyílt differenciál az alap változatban, részlegesen önzáró a 380 lóerősben és aktív, elektronikusan vezérelt a 495 lóerősben. Szintén verziótól függ a féktárcsák mérete, a leggyengébb modellben elöl 354 mm-es tárcsát, hátul pedig 325 mm-est szereltek, míg az S verziókban elől 380 mm-esek a féktárcsák, hátul pedig 325 és 376 mm-esek, természetesen a nagyobb a V8-as javára.
Az F-Type már a leggyengébb motorral is 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára, míg a csúcssebessége 258 km/óra. A 380 lovas változat ugyanezt 4,9 szekundum alatt abszolválja és meg sem áll 274 km/óráig. A V8 S-nek csupán 4,2 másodpercre van szüksége a 96 km/órás tempó eléréséig és majdnem megfutja a 300 km/órás végsebességet. A V6 és V8 S modelleket aktív kipufogórendszerrel szerelték fel, így erőteljesebb gázadásnál mélyebb, ércesebb hangon kérhet szót a motor. A bázismodellhez felárért rendelhető rendszer azonban felül is bírálható, a Dynamic mód kiválasztásával a kipufogógázt elterelő csappantyúk ugyanis nyitva maradnak, nagyszerű hangélményt biztosítva.
Mindhárom motorhoz nyolcfokozatú, intelligens, start-stop rendszerrel és rajtprogrammal kiegészített Quickshift automataváltó jár. A szerkezet folyamatosan figyeli a vezetési stílust és az útviszonyokat, és ahhoz hangolja a működését. Érzékeli, hogy a sofőr jobban nyomja a gázt és gyorsabban veszi a kanyarokat, agresszívebbé teszi a váltásokat és jobban engedi kihúzatni a motort. Sőt, visszaváltásnál az erőátvitel utasítja a motorvezérlést, hogy megfelelő gázfröccsöt adjon a fordulatszám megtartása érdekében.
Egyre többen keresnek és találnak maguknak uniós országokban ingatlanokat; Spanyolország népszerű vásárlási helyszín.
Az orvoskutatók legújabb vizsgálati eredményei is hozzájárulhatnak egészségünk megőrzéséhez, és ahhoz, hogy felismerjük: még időben változtatnunk kell eddigi életmódunkon.
Ha szeretünk klasszikus alkotásokat nézni jó minőségben, nagy vásznon s nem otthoni magányunkban, hanem családi, baráti társaságban, egy esti mozizás keretében, akkor érdemes várnunk szeptember 12-ig. Több mint száz művet, köztük restaurált különlegességeket is láthatunk 2023. szeptember 12–17. között a Budapesti Klasszikus Film Maratonon.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!