Jeep Cherokee Overland 2.2 MultiJet II

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. március 1.
Címkék: , ,
Rovat:
Új dizájnnal és modernebb technológiával frissített belső térrel jelentkezik a Cherokee, a Jeep közepes méretű terepjárója, amely továbbra is képes megfelelni a kemény terepek által támasztott követelményeknek.

E nélkül nem is lenne Jeep a Jeep, a Cherokee továbbra is magával hordozza az igazán kemény terepre szánt négykerék-hajtású rendszerét, melyet picit át is terveztek. A két- és négykerék-hajtás között teljesen automatikus és észrevehetetlen az átmenet, így a vezetőnek nem kell beavatkoznia a működésbe, a teljes nyomatékot az első kerekekre küldi, de folyamatosan felügyeli a forgási sebességet. Ha az első tengelyen nyomatékvesztés alakul ki, a rendszer azonnal nyomatékot továbbít a hátsó kerekekhez. Ehhez az alap funkcióhoz társul az Active Drive II rendszer, amely már egy kapcsolható felezőfokozatot és lejtmenetvezérlőt is tartalmaz, így nagyban javulnak a menettulajdonságok nehéz terepen vagy meredek emelkedőn. Természetesen 4×4-es rendszere alapból tartalmazza azt a tapadásszabályozó megoldást, amelyet egy forgókapcsoló segítségével állíthatunk négy különböző lehetőséggel, Automatikus, Hó, Sport és Homok/Sár.

Jeep Cherokee Overland

Külső méretei változatlanok maradtak az elődhöz képest, de az apró változásoknak köszönhetően friss és jó benyomást kelt az új Cherokee (A szerző felvételei)

Jeep Cherokee Overland

A Cherokee alapból elöl hajt, de 4×4-es hajtása tapadástól függően észrevétlenül váltogat a két- és négykerék-hajtás között anélkül, hogy a vezetőnek közbe kellene avatkoznia

Egy jó terepjáróból nem hiányozhat európai szinten egy nyomatékos dízelerőforrás. A stop-start rendszerrel felszerelt, néha hangosan kerregő 2.2 literes MultiJet II dízelmotor négyhengeres, 16 szelepes, két vezérműtengelyes hengerfeje alumíniumból készül. A kilencfokozatú automatikus váltóval összekapcsolt 195 lóerős erőforrás 450 Nm nyomatékot kínál. A közös nyomócsöves befecskendezés 2000 bar nyomással üzemel és tiszta üzeméről a nitrogén-oxidot jelentősen csökkentő AdBlue adalékkal szorgoskodik, így már megfelel az Euro 6D környezetvédelmi előírásnak. A biztonság kiemelt hangsúlyt kapott, hogy megfeleljen napjaink elvárásainak. Amellett, hogy padlólemeze 65 százaléka nagyszilárdságú acélból készül, sok aktív és passzív biztonsági rendszer is helyet kapott, mint például a nyolc légzsák, az elektronikus stabilitáskontroll, az elektronikus borulásgátló, az aktív ütközés-előrejelző rendszer, a gyalogosgázolást megakadályozni hivatott vészfékező rendszer, a holttérfigyelő, a hátsó, keresztirányú forgalomérzékelő, a sávtartó-asszisztens, a fejlett vészfékasszisztens és az aktív sebességhatároló, amely akár teljesen állóra is fékezi a járművet.

Jeep Cherokee Overland

Az új tervezésű, 19 colos, polírozott alumínium keréktárcsa tovább erősíti domináns megjelenését, az összkerékhajtással rendelkező Cherokee 20 cm-s hasmagassággal rendelkezik

Jeep Cherokee Overland

A minőséggel nincs gond, a klíma külön gombsort kapott, de hogy hová fújja a levegőt, azt csak az érintőképernyőről tudjuk irányítani.

Jeep Cherokee Overland

Kényelmesek a hűthető-fűthető cserszínű ülések, a sofőrnek elektromosan állítható deréktámasz is jár

Jeep Cherokee Overland

A négyhengeres dízelerőforrás erős és nyomatékos, hangjából több jut az utastérbe, mint kellene és fogyasztását nem tudtuk kilenc literes átlag alá szorítani

A 2013-ban bemutatott elődhöz képest a megújult külső dizájn friss látványt eredményez, de továbbra is megőrizték a tipikus Jeep összhatást. Új a hűtőmaszk, amely a jellegzetes formájú alumíniumból készült motorházfedéllel együtt újult meg, szériatartozék a LED-es nappali menetfény, a szintén LED-es fényszóró és ködlámpa. A vékonyra rajzolt lámpatest megmaradt, de immár egy búra alá került az összes fényforrás, csak a ködlámpa kapott helyet a lökhárító alsó részén egy krómkeretű foglalatban. Hasonlóképpen felfrissült a hátsó traktus is, új formájú hátsó lámpák, amelyekben folytonos LED-csík keretezi a helyzetjelzőt és a féklámpát. Az elektromosan és a lökhárító alatt meglóbált lábbal is nyitható csomagtérajtóra felkerült a rendszámtábla, így a lökhárító alján elhelyezett ezüstös díszborítás feljebb csúszott, dízel változatoknál továbbra is maradt az egyoldalas kipufogó végződés. Továbbra is az Overland marad a Cherokee-modellcsaládon belül az, amelyik a karosszéria színére fényezett lökhárítókat és az oldalán a sárvédőkön végig futó védőborítás kap, amely akár a városi forgatagban elszenvedett vagy a terepen szerzett sérülések miatt nem okos megoldás, de látványként mindenképpen kiváló.

Jeep Cherokee Overland

Kalandokban jó partner a Cherokee, terepen abszolút jól érzi magát, csak a karosszériavédelem hiányában fehér fényezését sajnáltuk

Jeep Cherokee Overland

A vezető előtti műszeregység a két analóg óra közt egy 7,0 colos színes kijelzőt kapott, innen minden információt megtudhatunk

Jeep Cherokee Overland

Az alapfelszereltség részét képezi a Selec-Terrain módválasztó, amely négy, előre beprogramozott állást tartalmaz. A 4-Low mód összezárja az első és hátsó féltengelyeket, így alacsony sebességnél is optimális az erőleadás

Az utastérben szintén jelentős változások történtek. Új és tetszetős felületek kerültek a palettára, de mindenképp tesztautónk Overland felszereltsége jelenti a csúcsot. A korábbinál több luxust tartalmaz, itt alap a kétzónás klímaberendezés, kulcs nélküli nyitás, tolatóradar és Parkview tolatókamera is. A barna vagy más néven cser nappa bőrülések szellőztethetők is, igényes kivitelezésű bőrbevonatot kapott a műszerfal, valamint Zebrano névre keresztelt fabetét díszíti a kormányt, illetve fűthetők a hátsó ülések, valamint Overland felszereltség esetében szériatartozék része a kétrészes napfénytető, amelyet mindkét üléssor utasai élvezhetnek, hiszen majd a jármű hátuljáig nyúlik. A vaskos, fűthető kormány jó fogású, Cherokee modell esetében most először rendeltek hozzá váltófüleket, mellyel a kilencfokozatú váltót tudjuk irányítani, igaz jelen esetben jobb, ha ezt inkább az automatikára bízzuk. Eme felszereltséghez a negyedik generációs Uconnect-rendszer tartozik, 8,4 col átlójú érintőképernyővel. Az Uconnect segítségével kezelhetjük többek között a klímaberendezést és a hifirendszert is, de tökéletesen kezeli az Apple CarPlay és az Android alkalmazásokat is. A legnagyobb képátlós verzióban alaptartozék és akár hangutasításokkal is kezelhetjük a navigációs rendszert.

Jeep Cherokee Overland

Második sorban kényelmes üléseket találunk, magas növésű utasoknak a napfénytető miatt kisebb lehet a fejtér, valamint a lábtér is az „épphogy megfelel” kategóriába tartozik

Jeep Cherokee Overland

Kalaptartóig mérve a csomagtartó térfogata 70-nel több lett, 570 literre nőtt, a hangrendszer mélynyomója is itt kapott helyet

Jeep Cherokee Overland

Egy búra alá kerültek a fényforrások, természetesen Overland szinten már teljesen LED-technikát alkalmazva, mai divatnak megfelelően 19 colos kerekeken gurul

A felfrissített új Cherokee kényelmesebb, biztonságosabb, mint valaha, de külső rajzolata is mindenképpen előnyére változott. Ez egy megfelelő autó egy olyan vásárló számára, aki a kényelem és jó használati érték mellett a nagyszerű terepképességekre is nagy hangsúlyt helyez.

Kapcsolódó cikkek:


Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive Edition – Rendhagyó
2019. július 5.

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Executive Edition – Rendhagyó

A Hyundai legnagyobb SUV-modelljével meglépte azt a formai egyediséget, amit előzőleg a legkisebbikével, a Konával mutatott be. Úgy gondoltuk, egy városi vagánynak kell formailag egy ilyen erős jellem, tévedtünk, a Santa Fe modellnek is nagyon jól áll ez a dizájn, de legfőképp a kettős fényszóró megoldás.

Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 – Júniusban már 100 éve….
2019. június 21.

Citroën C5 Aircross BlueHDi 130 – Júniusban már 100 éve….

Száz éve már, hogy 1919 júniusában debütált Párizsban a Citroën legelső modellje, a Type A. Eme autó tiszteletére egy nagyszabású rendezvény keretében a francia fővárosban 100 modellt állítottak ki, köztük volt a márka új reménysége, a C5 Aircross is.