Kia Optima Sportswagon PHEV – Akár 60 kilométer füstmentesen

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2017. december 5.
Rovat:

A 2015-ös Genfi Autószalonon leleplezett Kia Sportspace tanulmányautó által ihletett Optima Sportswagon a Kia legelső próbálkozása a középkategóriás kombik népes szegmensében. Tesztautónk egyben a Kia legelső, hálózatról tölthető plug-in hibrid modellje.


A hűtőmaszk és az egyedi lökhárító különbözteti meg az alapmodelltől

Az Optima Plug-in Hybrid a korábbi Optima hibridmodellekhez képest megnövelt akkumulátor-kapacitással és nagyobb elektromos hatótávolsággal lép színre. Akár 60 kilométert képes megtenni teljesen emissziómentesen, tisztán elektromos üzemben. A Plug-in Hybrid hajtásáról egy lítium-polimer akkumulátor-csomag és egy 68 lóerő teljesítményű villanymotor kettőse gondoskodik. Az innovatív hajtásláncban a takarékos, 2,0 literes, négyhengeres GDI benzinmotorja dolgozik, 156 lóerő teljesítménnyel, 189 Nm forgatónyomatékkal. A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor révén az autó képes az akkumulátorokat töltés alatt tartva üzemelni, miután a jármű elhasználta az akkumulátor kezdeti töltését. A hajtáslánc kombinált rendszerteljesítménye 205 lóerő a benzinmotor 6000/perc fordulatszámánál, miközben a villanymotor alkalmazása közvetlen és azonnali gázreakciót szavatol. A villanymotor teljesítményével kiegészítve a Plug-in Hybrid modell összrendszernyomatéka 375 Nm, ami már 2300/perctől elérhető. Hatfokozatú, duplakuplungos automataváltó osztja a nyomatékot, észrevétlenül kapcsol, a motorhang pedig nagyon távoli.

Feketén-fehéren jól látszik, szép arányokkal rendelkezik az Optima, 17 colos felnik a Hybrid-modell sajátossága

Szép kiállású kombi az Optima, gyári adatok szerint 1500 kg súlyig tud vontatni

Kényelmes a vezető pozíciója, a műszeregység az elektromos hajtáslánc adatait jeleníti meg

Hideg időben is jól működik a rendszer, ha nem párásodik az ablak vagy nincs szükségünk meleg levegőre, megelégszünk a kormány- és ülésfűtéssel, akkor hangtalanul vitorlázhatunk. Amíg van kapacitása az aksiknak, addig erőteljesebb gázadásra sem kapcsol a benzines erőforrás és gyorsforgalmi autóút használatkor sem kell aggódnunk, hogy az erőforrás életre kell, tisztán elektromos üzemben, legfeljebb 120 km/óra sebességgel haladhatunk, igaz, itt már látványosan csökken a megtehető kilométerek száma. Ha teljes töltöttséggel indulunk útnak, száz kilométeren 3,5 literes átlagfogyasztással számolhatunk, ha kimerültünk és ECO-módban vezetünk, akkor is 4-5 literes átlaggal számolhatunk.

A 8 colos kijelző szép grafikájú, a benne rejlő TomTom-navigáció 3D-s megjelenítéssel rendelkezik

Majdnem sík a padló az alapból 440 literes csomagtérben, osztottan dönthető ülésekkel 1574 literig bővíthetjük

Az akkumulátor a hátsó ülések mögött, illetve a pótkerék üregében helyezkedik el. Helykihasználásának köszönhetően a csomagtartó térfogata a plusz helyigény ellenére is eléri a 440 litert, a második üléssor 40:20:40 arányú lehajtásával 1574 literig bővíthető, míg az üzemanyagtartály az alap Optima 70 litereséhez képest csak 55 literes.

A töltőcsonkot a vezetőoldali első sárvédőben alakították ki, otthoni 220 voltos hálózatról is tölthető

A hátsó sorban is kényelmesen ülhetünk a fűthető ülésekben, a lábtér hatalmas, a fejtér nem ilyen bőkezű

Kívülről esztétikai és aerodinamikai változások történtek az alapmodellhez képest. Ami azonnal szembetűnő, az az aktívlamellás hűtőmaszk, mely aktiválásakor a közegellenállási együttható csökken, így a fogyasztást is pozitívumként befolyásolja, míg a módosított kontúrú első és hátsó lökhárítók áramvonalasabbá teszik az autót, így javult a légáramlás a karosszéria körül. Továbbá jellegzetességét adják a metálkék színű, ragyogó króm dekorelemek, amelyeket a hátsó lökhárítón, a küszöbökön és a hűtőmaszk alsó keretén alkalmaztak. Az utastérben minden optimásan megszokott, csak a műszerfal kijelzőin láthatjuk a hibrid hajtásláncra vonatkozó alapvető adatok megjelenítését. Az akkumulátor töltöttségi állapota egy új műszeregységben jelenik meg, amely a vezetési stílusra vonatkozó tájékoztatással is szolgál nekünk.

Észrevétlen dolgozik a hatfokozatú automata, az indulást mindig a villanymotor végzi

Nincs lehetőség variálni, a 13,7 milliós árhoz csak a Techno-csomagot rendelhetjük

A tesztautónk tartalmazta a 650 ezer forintos Techno-csomagot is, amivel automata vészfékrendszert és távolságtartós tempomatot, parkoló-automatikát, holttérfigyelőt és automata reflektort is kapunk az amúgy alapáron LED-es fényszórókhoz, hiányt tehát semmiből nem szenvedünk.

Kapcsolódó cikkek:


Az igényesség Szalonja
2018. szeptember 21.

Az igényesség Szalonja

Hetedik évadát kezdte Budapest belvárosában 2018 szeptemberében a Rózsavölgyi Szalon, mely öt premierrel készül, az ország vezető színészeivel.

Jeep Compass 2.0 Mjet 140 Limited – Eredeti Jeep
2018. szeptember 14.

Jeep Compass 2.0 Mjet 140 Limited – Eredeti Jeep

Az előző generációs Compass-modellek nem a szépségükről és megbízhatóságukról voltak híresek, Európában pont ezért kevés siker jutott nekik. Amióta a Jeep márka olasz kézbe került, sokat javult az imidzse és ennek fényében született az új Compass, melynek köszönhetően teljessé válik a Jeep európai portfóliója.

Tolerancia és együttélés
2018. szeptember 7.

Tunézia az UNESCO világörökségi listájára terjesztette fel egyedülálló zarándoklatát, melyet egy budapesti fotókiállítás mutat be.

Lexus NX300h F Sport – Élekkel szabdalt
2018. augusztus 31.

Lexus NX300h F Sport – Élekkel szabdalt

2014-es bemutatkozása óta a Lexus futurisztikus crossovere, az NX hamar népszerűvé vált. Sikeresen szólította meg a vásárlókat, olyannyira, hogy mára a japán prémium márka európai értékesítéseinek több mint 30 százalékát ez a modell teszi ki.