Kivételes tehetség – Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve, a negyedik generációs Cherokee vadonatúj modellként lép színre. Erőteljes kiállású modell, agresszív kerék és karosszéria arányokkal, és tekintélyt parancsoló megjelenéssel, kiváló első és hátsó terepszögekkel.


Külső: Egyedi megjelenés

A Jeep formatervezői olyan járművet alkottak, amely hű maradt a márka értékeihez, orrkialakításának meghatározó eleme a „vízesés” stílusban kialakított motorházfedél az ikonikus, kiemelkedő, hetes osztású hűtőráccsal, amelyet vízszintes törésvonal oszt meg, számtalan klasszikus Jeep modellről ismert módon. Az orr nagyon-nagyon egyedi arányait LED-es nappali világítás, valamint xenon fényszórók hangsúlyozzák ki, míg az autó oldalfalán a Jeep jellegzetes, trapéz alakú kerékívei köszönnek vissza. A szintén LED-es hátsó lámpatestek harmonikus megjelenést kölcsönöznek a járgánynak.

Belső: Prémium értékek

A Cherokee a Grand Cherokee beltéri kialakítások irányait határozta meg, így belső tere, műszerfala már nem annyira formabontó, mint külseje, anyagminősége sokat javult, összeszerelése pedig egészen kiváló! A fűthető bőrkormány jó fogású, a kényelmes, komfortos üléseket pedig jó minőségű finom Nappa bőr borítja, piros díszvarrással. A 60/40 arányban osztott, hátsó üléssor előre-hátra elcsúsztatható az utaskényelem, illetve a rugalmasabb csomagszállítás érdekében. Amire szükség is van, mert a csomagtartó mérete mindössze 423 liter, ami majd 100 literrel kevesebb mint a kategória átlaga. Az utastér tele van ötletes tároló megoldásokkal. A középkonzol tetején elhelyezett fedeles felső rekeszben biztonságosan tárolhatók az apróbb tárgyak, az első utasülés pedig vízszintesbe dönthető, a felhajtható ülőlap alatt pedig rejtett tárolórekeszt találunk.

Lényege:
4×4 rendszer és motor

Aki a Trailhawk felszereltséget választja, az valójában terepezni szeretne, és a Cherokee-ban nem fog csalódni. A Cherokee kínálatában ebben található a legkomolyabb 4×4-es rendszer. Ami tartalmazza a többi felszereltséghez is rendelhető Active Drive II rendszert, vagyis egy kétfokozatú erőátviteli egységet összkerékhajtással és terepfokozattal, ami kigészül Selec-Terrain rendszerrel, amely agresszív módon módosítja a nyomatékelosztást, ugyanakkor felügyeli a motor, a sebességváltó és az ESC menetstabilizáló berendezés működését, hogy mindig a legjobb tapadással rendelkező kerekekre juttassa a legtöbb vonóerőt. A plusz az Active Drive Lock, ami egy hátsó differenciálzárral gondoskodik a kiemelkedő kissebességű alkalmasságról sziklamászás vagy egyéb extrém terepviszonyok mellett. A hátsó differenciálmű terepfokozatban bármely üzemmódból reteszelhető a maximális erőátvitel érdekében.

A Selec-Terrain rendszer négy, a Trailhawk esetében öt üzemmódot kínál: automatikus, havas, sportos és homok/sár; illetve kiegészítésként a szikla. A rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy a sebességváltó mellett elhelyezett tárcsát működtetve kiválasszuk az adott út-, vagy terepviszonyokhoz leginkább illő beállításokat. A rendszer elektronikus úton irányítja a hajtáslánc-vezérlő egységet, az elektronikus fékvezérlést, az ESC-t, a sebességváltó vezérlését, a hajtáslánc vezérlését, valamint a Selec-Speed Control vezérlést, amely a visszagurulás-gátlást és a lejtmeneti ereszkedést szabályozza.

Motorválaszték nincs a Trailhawk felszereltség esetében. Csak a 3.2 literes V6-os motorral rendelhető. A 272 lóerős benzines erőforrás csendesen, a 9 fokozatú ZF váltóval együtt szépen dolgozik. Terepen, erőltetett menetben is kulturált marad. Egyetlen rejtély akadt. A váltó manuálisan is kapcsolható „lenne”. De nem! A Trailhawk esetében D állás melletti +/– jelzés nem erre szolgál, hanem terepezéskor a kúszási sebességet tudjuk állítani 1-től majd 9 kilométerig. Ötletes! Sikerült egy igazi terepjárót alkotni ismét a Jeep-es fiuknak, a forma nem biztos, hogy bejön mindenkinek, de maga az autó nagyon is szerethető!

Műszaki adatok: Jeep Cherokee Trailhawk: 3,2 literes V6-os benzinmotor • 272 lóerős • 315 Nm • 4300 fordulat/perc • 0–100 km/h-ra 8,4 s • Vmax 180 km/h • 223 g CO2 • Fogyasztás 9,6 l/100 km • Ára 14 050 000 Ft.

Képek: Buday Dénes


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.