Bécs egyre közelebb
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Jeep márka középkategóriás szabadidőjárműve, a negyedik generációs Cherokee vadonatúj modellként lép színre. Erőteljes kiállású modell, agresszív kerék és karosszéria arányokkal, és tekintélyt parancsoló megjelenéssel, kiváló első és hátsó terepszögekkel.
Külső: Egyedi megjelenés
A Jeep formatervezői olyan járművet alkottak, amely hű maradt a márka értékeihez, orrkialakításának meghatározó eleme a „vízesés” stílusban kialakított motorházfedél az ikonikus, kiemelkedő, hetes osztású hűtőráccsal, amelyet vízszintes törésvonal oszt meg, számtalan klasszikus Jeep modellről ismert módon. Az orr nagyon-nagyon egyedi arányait LED-es nappali világítás, valamint xenon fényszórók hangsúlyozzák ki, míg az autó oldalfalán a Jeep jellegzetes, trapéz alakú kerékívei köszönnek vissza. A szintén LED-es hátsó lámpatestek harmonikus megjelenést kölcsönöznek a járgánynak.
Belső: Prémium értékek
A Cherokee a Grand Cherokee beltéri kialakítások irányait határozta meg, így belső tere, műszerfala már nem annyira formabontó, mint külseje, anyagminősége sokat javult, összeszerelése pedig egészen kiváló! A fűthető bőrkormány jó fogású, a kényelmes, komfortos üléseket pedig jó minőségű finom Nappa bőr borítja, piros díszvarrással. A 60/40 arányban osztott, hátsó üléssor előre-hátra elcsúsztatható az utaskényelem, illetve a rugalmasabb csomagszállítás érdekében. Amire szükség is van, mert a csomagtartó mérete mindössze 423 liter, ami majd 100 literrel kevesebb mint a kategória átlaga. Az utastér tele van ötletes tároló megoldásokkal. A középkonzol tetején elhelyezett fedeles felső rekeszben biztonságosan tárolhatók az apróbb tárgyak, az első utasülés pedig vízszintesbe dönthető, a felhajtható ülőlap alatt pedig rejtett tárolórekeszt találunk.
Lényege:
4×4 rendszer és motor
Aki a Trailhawk felszereltséget választja, az valójában terepezni szeretne, és a Cherokee-ban nem fog csalódni. A Cherokee kínálatában ebben található a legkomolyabb 4×4-es rendszer. Ami tartalmazza a többi felszereltséghez is rendelhető Active Drive II rendszert, vagyis egy kétfokozatú erőátviteli egységet összkerékhajtással és terepfokozattal, ami kigészül Selec-Terrain rendszerrel, amely agresszív módon módosítja a nyomatékelosztást, ugyanakkor felügyeli a motor, a sebességváltó és az ESC menetstabilizáló berendezés működését, hogy mindig a legjobb tapadással rendelkező kerekekre juttassa a legtöbb vonóerőt. A plusz az Active Drive Lock, ami egy hátsó differenciálzárral gondoskodik a kiemelkedő kissebességű alkalmasságról sziklamászás vagy egyéb extrém terepviszonyok mellett. A hátsó differenciálmű terepfokozatban bármely üzemmódból reteszelhető a maximális erőátvitel érdekében.
A Selec-Terrain rendszer négy, a Trailhawk esetében öt üzemmódot kínál: automatikus, havas, sportos és homok/sár; illetve kiegészítésként a szikla. A rendszer lehetővé teszi számunkra, hogy a sebességváltó mellett elhelyezett tárcsát működtetve kiválasszuk az adott út-, vagy terepviszonyokhoz leginkább illő beállításokat. A rendszer elektronikus úton irányítja a hajtáslánc-vezérlő egységet, az elektronikus fékvezérlést, az ESC-t, a sebességváltó vezérlését, a hajtáslánc vezérlését, valamint a Selec-Speed Control vezérlést, amely a visszagurulás-gátlást és a lejtmeneti ereszkedést szabályozza.
Motorválaszték nincs a Trailhawk felszereltség esetében. Csak a 3.2 literes V6-os motorral rendelhető. A 272 lóerős benzines erőforrás csendesen, a 9 fokozatú ZF váltóval együtt szépen dolgozik. Terepen, erőltetett menetben is kulturált marad. Egyetlen rejtély akadt. A váltó manuálisan is kapcsolható „lenne”. De nem! A Trailhawk esetében D állás melletti +/– jelzés nem erre szolgál, hanem terepezéskor a kúszási sebességet tudjuk állítani 1-től majd 9 kilométerig. Ötletes! Sikerült egy igazi terepjárót alkotni ismét a Jeep-es fiuknak, a forma nem biztos, hogy bejön mindenkinek, de maga az autó nagyon is szerethető!
Műszaki adatok: Jeep Cherokee Trailhawk: 3,2 literes V6-os benzinmotor • 272 lóerős • 315 Nm • 4300 fordulat/perc • 0–100 km/h-ra 8,4 s • Vmax 180 km/h • 223 g CO2 • Fogyasztás 9,6 l/100 km • Ára 14 050 000 Ft.
Képek: Buday Dénes
Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.
Az emberi értelem és az AI találkozásából egyedi és inspiráló alkotások születhetnek. Egy új tárlat is bizonyság erre.
Köln és Stuttgart magyarok tízezreivel telik majd meg idén június közepén a foci-Eb két helyszínén, ahol a magyar válogatott játszik.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!