Lexus ES 300h Luxury – Útra készen

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. július 19.
Címkék: , ,
Rovat:
A sikeres GS kiváltásával a hetedik generációs ES új korszakot nyit a márka legrégebbi és legnépszerűbb modelljeinek történetében. Az ES 1989-es piaci szereplése óta nem szerepelt a Lexus európai modellprogramjába, most az LS-hez hasonlóan egy szélesebb vásárlóközönséget szeretne megszólítani.

A 2012-ben bemutatott hatodik generáció nagy siker az amerikai és ázsiai piacokon, ahol ötméteres hosszával még mindig csak középkategóriás autónak számít. A siker fokozása érdekében alapjaiban újul meg a hetedik generáció, vadonatúj padlólemezre épül. Az autó 4975 mm hosszú, 65 mm-el hosszabb, mint elődje, alacsonyabb, igaz itt csak 5 mm a különbség, de 45 mm-el szélesebb lett és a megnyújtott tengelytávolság miatt a kerekek közelebb kerülhettek a sarkokhoz. A hosszú motorháztető kupés tetővonala adja igazi karakterét, míg apróbb részleteit az LS-modelltől örökölte. Megjelenésének az orr-rész a leglátványosabb összetevője. Vastag krómcsíkkal keretezett a hatalmasra nőtt hűtőmaszk, a lámpák vonalától a lökhárító aljáig ér, melynek vonalas lamelláit a márkajelzés vonalában egy erős törés jellemzi.

Lexus ES 300h Luxury

Formavilága kimondottan meggyőző, kell is az egyediség, a Lexus sokat vár az ES eladásaiból (A szerző felvételei)

Lexus ES 300h Luxury

Japán harmadik legnagyobb, Kyushu szigetén található gyárában lézerhegesztéssel és egyedi ragasztási eljárással készül az ES. A 10 év hibrid-garancia a hibátlan Japán minőségre utal

A mesterien megalkotott lámpákat is erős, határozott vonalak határolják, az elmaradhatatlan pipaalakú nappali menetfény öleléséből indul az irányjelző, mellette a tripla LED-fényszóró, melyben 24 független dióda található. Nemcsak a távolsági fényt irányítja automatikusa és precízen, hanem sötét kereszteződéshez érve igen látványosan világítja be azt, majd kanyarodáskor az általunk kívánt irányba összpontosítja forrásait. Oldalnézete sem különb, éles vonalak diktálnak, a két színben pompázó, szép rajzolatú tükrök vastag króm és vékony LED-fénycsíkkal kombináltak. A 18 colos szürke árnyalatos, csiszolt felületű felnik itt az alap részét képzik, mindenképp az elegáns megjelenés irányába billentik látványát. A letisztultabb, finoman kidolgozott hátsó rész LED-lámpatestei körülölelik a sarkokat. Érdekes megoldás a láblendítésre felpattanó csomagtérfedél légterelője, mintha egy utólag felszerelt, de a gyár által csak fontos aerodinamika elemként emlegetett alkatrész trónol a fedél tetején. A jól használható csomagtér 454 literes, hátránya a magas rakodóperem, de cserébe padlólap alatt, ami kis fülecskével rögzíthető, jól pakolható rekeszeket kapunk gurulós tárgyak elhelyezéséhez.

Lexus ES 300h Luxury

Első osztályon utazhatunk, komfortja elragadó, csendes, nyugodt és takarékos működése a legnagyobb erénye

Lexus ES 300h Luxury

Az otthon minden hájjal megkent érzése fogad minket minden alkalommal, az anyagminősége és színvilága nagyon menő

Lexus ES 300h Luxury

A lábtér több mint bőséges, de a jobb hátsó utasnak az első ülés támláján lévő gombbal további helybővítési lehetőségei vannak, a fejtér már nem ilyen nagyvonalú

Külső dizájn mellett az ES belső tere még inkább erősségének számít. Látványát és hangulatát gondosan megtervezték, tesztautónkat a legszebb kárpitozási lehetőséggel látták el, ami tökéletesen illik külső titánium színéhez. Az alapvetően új rajzolatú belsőben találunk tipikus Lexus megoldásokat, mint a műszerfal tetején elhelyezett forgókapcsolók, a jó fogású kormánykerék vagy a gyönyörű formájú kilincsek. Igaz, nincs olyan letisztult harmónia, mint az LS-ben, itt jobb oldalról érkező éles vonal szabja ketté a középkonzol egységét. Ahol nem is a gombok sokasága, mintsem az eltérősége okoz némi meglepetést, de félreérthetetlen használhatóságával nincs gond.

Lexus ES 300h Luxury

Tökéletes üzleti limuzin az új ES, kupés tetővonala és a hátsó légterelő a vagányabb ügyfeleknek szól, de ahogy a teljesen sík padlóburkolat, azok is fontos aerodinamikai elemek

Lexus ES 300h Luxury

Itt épp Sport módban látható a hét colos LCD-műszeregység, mellette a két analóg kijelző a múlt századból

Megfontolt döntés volt a kijelzők elhelyezése, a központi kijelző, a műszeregység és a head-up display egy szoros egységben kapott helyet, így apró szemmozdulattal is rálátásunk van minden fontos információra. A navigáció egyébként egy 12,3 colos multimédia-kijelzővel és a második generációs érintőpaddal kezelhető, magyar nyelvű írással kommunikál velünk, de meglepő módon a telefontükrözést nem ismeri. Az anyagminőséggel nem lehet problémánk, a műszerfal valódi bőrrel vont és igazi cérnát használnak hozzá, az üléseken használt finom bőrből az ajtókönyöklőkre és a középső könyöklőre is jutott, utóbbi sajnos nem állítható, de egy okos megoldással jobbra-balra nyitható. Ennél is vagányabb a második sorban ülők könyöklője, a kinyitható pohártartó és a szintén puha bőrrel bevont nyitható könyöklő mellett itt helyezkedik el egy vezérlőpanel, ahonnan irányítható a klímaberendezés és az ülésfűtés, valamint itt tudjuk állítani háttámlák döntését és a hátsószélvédő-árnyékolót. Árnyékoló a hátsó ajtókra is jutott, de azt kézzel tudjuk mozgatni, úgy, mint furcsamód a tetőablak sötétítőjét is, ami még akkor sem mozdul, ha nyitjuk a tetőt.

Lexus ES 300h Luxury

A tapipad nem a legjobb megoldás céljaink elérése érdekében, sok figyelmet és pontos kézmunkát igényel

Lexus ES 300h Luxury

A 12,3 colos hatalmas kijelző kellő magasságban kicsit a vezető felé fordítva kapott helyet, mérete miatt osztható, így több alkalmazás egyidejűleg megjeleníthető

Lexus ES 300h Luxury

A nikkel-metál-hidrid akkumulátorok kompaktabb méretűek lettek, teljes egészében elférnek a hátsó üléssor alatt, így a csomagtér 454 literes térrel rendelkezik, de sajnos ülésdöntéssel nem bővíthető

A sofőr és közvetlen utasa is nagyszerű komfortban utazhatnak. A jól formázott ülések kényelmesek, a felhasznált bőr hibátlan, a varrás is tökéletes és a fűtés mellett a klíma levegője közvetlenül az ülésbe adagolható. A szép rajzolatú háromküllős kormánykerék sem szenved minőségi hiányt, ahogy a műszerfal sem, ezt is finom, barna bőr borítja és nyomokban csiszolt fa berakásokat tartalmaz. A vezető előtti kijelző vegyes megjelenítést alkalmaz, egy része egy hétcolos LCD-kijelző, kör alakú középponttal, amiben a sebesség mellett az aktuális vezetési stílusunk által felhasznált energiát követhetjük nyomon, míg jobb szélén két kis analóg kijelző, az üzemanyagszint és a vízhőfok kijelzője kapott helyet.

Lexus ES 300h Luxury

Három részre osztották a fényforrásokat, melyekben összesen 24 független dióda ad tökéletes fényt az éjszakában

Lexus ES 300h Luxury

A legmodernebb biztonsági rendszerek hiánytalanul, már alapfelszereltségként szerepelnek az ES kínálatában

Az ES használati értéke kiváló, nyugodt felhasználás az igazi énje, de azt profin űzi, élmény a vezetése. Igaz teljesítménye nem is indokol mást, a 2,5 literes négyhengeres erőforrás 178 lóerőt diktál, a hozzárendelt váltóáramú elektromotor 120 lóerőt ad még pluszba, a hajtásrendszer összteljesítményét 218 lóerőben adta meg a gyár. Ennek függvényében százas tempóra kilenc másodperces gyorsulási értékkel és 180 km/óra végsebességgel számolhatunk. De az 1740 kilogrammos ES-modellnek nem ez a lényege, hanem gazdaságos üzemben tartása. Városban sokat segít a negyedik generációs öntöltő energiaforrás, átlagfogyasztása ehhez mérten vegyes használat mellett 6,6 liter körül alakul száz kilométeren. Kormányzása steril, érzéketlen, de pontosan irányítható, míg rugózása határhelyzetekben is lágyan kellemes.

Lexus ES 300h Luxury

13,9 millió forintos alapáron kínálja a Lexus az ES-modellt, bővíteni csak csomagokban lehet, tesztautónk a legdrágább a kínálatban a maga 19 millió forintos árával

A majd öt méteres dízellimuzin-használók körében érdekes alternatíva lehet az ES a maga finomságával, mesés megbízhatóságával. Kényeztető belső luxus hangulatával ejti rabul vásárlóit. Érdekes a Lexus árképzése több szempontból is; mindent csomagok részeként kaphatunk meg, ha sportos külső-belső megjelenésre vágyunk, az F Sport felszereltségnél kutakodjunk. De ha esetleg hátsó ülésfűtésre vágyunk, ami egy ilyen modell esetében nem is lehet meglepő, azonnal kukába dobható az árlista, hiszen csak a tesztelt, legdrágább modell esetében elérhető a kilenc választható lehetőség közül.

Kapcsolódó cikkek:


Audi SQ2 – Aduász
2019. november 12.

Audi SQ2 – Aduász

Az Audi legkisebb Q-modelljét is megszállta az S-modellek ördöge, a 2016-ban bemutatkozó Q2 eddig 190 lóerős változata jelentette a plafont, tesztünkben most 300 lóerővel tesszük próbára.

Honda CR-V Hybrid Elegance – Mosollyal az arcomon
2019. október 18.

Honda CR-V Hybrid Elegance – Mosollyal az arcomon

Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V folyamatosan fejlődött az évek során, újabb és újabb nemzedékei mindig friss, jövőbe mutató műszaki megoldásokkal lepték meg a szakmát és persze a vásárlóközönséget.

Semmit se bánok
2019. október 11.

Semmit se bánok

Meghökkentő, megdöbbentő szituációt tár elénk Székely Csaba legújabb drámájában, a Rózsavölgyi Szalonban.